Niet 'lang' kunnen/willen lopen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kuona, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik heb het over de stad en pretparken. Niet echt situaties waarin ik van mijn kind weg ga lopen. ;) In de supermarkt doe ik dat ook wel, maar de problemen doen zich meestal voor in situaties dat ik niet van hem weg kan lopen. Langs een drukke straat bijvoorbeeld.

Ik ben dinsdag bij de huisarts geweest. Hij heeft ons doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut vanwege tenenloop en brede pas. Ik ben benieuwd!

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben benieuwd wat de fysio zegt en of oefeningen verbeteringen opleveren!

Weglopen en doeiii zeggen doe ik ook wel, maar idd niet in een pretpark. Meer als hij weer eens uuuuren bij alle soorten speelgoed in de appie wil kijken ;)

Succes ermee!

3. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    De onderstreepte problemen en het nog steeds geen langere afstanden willen/ kunnen lopen zouden ook kunnen wijzen op hypermobiliteit van de gewrichten. Dat zou je kunnen bespreken met de kinderfysiotherapeut.
    Ik herken het laat kunnen lopen (22 mnd.), langzaam lopen, veel struikelen en geen "langere" stukken kunnen lopen. Mijn kind is dus hypermobiel. Hij is inmiddels 5,5 en het gaat steeds beter daarmee.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje loopt op straat ook slecht. Hij kan een hele dag op het strand rondrennen en dan is in de stad soms teveel. Hij kan het soms ook echt uitgillen dan, best scary! Maar tillen kan en doe ik dus niet. Als hij heel moe is, mag hij op mijn man's nek, na een dagje uit. Buggy stond te verschimmelen in de schuur, die is weg.

Ik heb ook weleens gedacht dat zijn schoenen te klein waren en dan gingen we opmeten en dan niks van dat alles!

Volgende week naar de oogarts, misschien ziet hij geen diepte (mijn man ook niet) en vindt hij lopen op bijv. kinderkopjes eng.

Deel Deze Pagina