Hoi hoi, Ik begrijp dat je een bloedonderzoek krijgt als je zwanger bent?! Zelf heb ik deze nog niet gehad en zal hier ook naar vragen als ik 10 febr, weer naar de gyn moet. Maar kan iemand me vertellen waar deze voor dient? Waar kijken ze dan precies naar? Dank je wel alvast Grtz Marieke _________________
Bij mijn eerste bezoek aan de VK heeft ze idd bloed afgenomen. Hierin wordt oa gezocht naar je bloedgroep, je ijzergehalte, HIV, en iets waardoor je kan botsen met je kindje (heeft te maken met positief en negatief, hier kan je dan spuiten voor moeten krijgen, anders denkt je lichaam dat je kindje een virus is welke hij moet afstoten) en nog wat dingetjes. Raar dat er geen bloed af genomen is bij jou? Groetjes Jolanda
Ze checken: HIV, lues, Hepatitis B, suiker, Hb (ijzer), bloedgroep en eventuele antistoffen, rubella (rodehond) antistoffen soms ook toxplasmose, maar niet altijd. Hier kan je meer lezen over bloedonderzoek tijdens zwangerschap http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE ... 9240268995