luieruitslag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn meisje heeft bij dr schaamlipjes en de liesjes rode uitslag, maar ik gebruik toch al zeker drie maanden dezelfde luiers en luierdoekjes.. kan het dan toch luieruitslag zijn of is het iets anders?

en na hoeveel dagen moet dat over zijn als je bij elke keer verschonen insmeert met sudocrem?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hoeft niet altijd aan de doekjes enz te liggen kan ook en schimmelinfectie zijn of iets van tandjes.

Sudocreme mag je niet gebruiken als de billetjes echt open zijn dan kun je zinkzalf gebruiken.
    Als t een schimmeltje is kun je een anti schimmelcreme halen bij de apotheek. Gewoon zonder recept verkrijgbaar. Ik heb t standaard in huis echt ideaal. Ze hebben t zo te pakken in die luiers.

Als t door de tandjes is (dan hebben ze vaak ook dunnere ontlasting) dan gewoon idd smeren en veel aan de lucht laten als t kan. Lekker in de blote bips in de box, helpt echt heel snel en goed

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,

Sudo schijnt te prikken bij luieruitslag. Ik gebruik nu zelf bij erge uitslag de billen creme van weleda en daarmee is het met 2 dagen weg. Bepanthen word ook veel gebruikt.
    De uitslag kan komen doordat de urine of poep wat zuurder is geweest dan normaal, het hoeft niet te komen door de doekjes of luiers die je gebruikt.

Groetjes Kim

4. caroline16

hoeveel kost de bepanthen? en de zinkzalf?

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn meisje heeft een maand lang last gehad van luieruitslag.
    Ik heb alles geprobeerd, sudo, zinkzalf, bepanthen, daktarin en niets hielp. Tegelijkertijd ook billendoekjes daarbij weggelaten en alleen een washandje met water gebruikt.
    Uiteindelijk ben ik maizena gaan gebruiken en dat werkt zo ontzettend goed!

6. caroline16

maizena? vertel..

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik krege hier ook de tip van maizena. en idd werkt super. gewoon een flink handje op de billen en luier gestrooid en binnen 2 dagen weg!

8. caroline16

dus gewoon elke keer als je de luier verschoond, maizena strooien op de uitslag en meer niet?

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Yup!
    Ik doe niet heel veel maar genoeg om het even uit te smeren.
    Schijnt een ouderwets middel te zijn maar werkt dus erg goed.

10. caroline16

okee.. en verder hoef je er ook niks bij te smeren ofzo?

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    nope alleen de maizena

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Zo gebruik ik altijd poeder, heeft 'tzelfde effect als maizena... De enige keer dat ik de billen van m'n dochter heb ingesmeerd, was toen ze een schimmeltje had. Voor de rest werkt poeder hier velen malen beter dan wat voor zalf dan ook...

En idd, regelmatig even lekker in de blote billen laten liggen... :)

Deel Deze Pagina