Niet langer willen lopen dan 41 wkn

Discussie in 'De bevalling' gestart door weer, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ook als er in het vruchtwater is gepoept MOET je niet naar het ziekenhuis sommige verloskundigen sturen je klakkeloos ookal heb je al 9,5 cm nog de auto in naar t ziekenhuis. Neem eens een kijkje op fb pagina geboortebeweging (dit is eveneeens een stichting die opkomt voor rechten van zwangere vrouwen) en op fb pagina Natuurlijk gezond leven zwangerschap & opgroeien. En vooral fb pagina Vrije geboorte, het liefst ook het boek nog snel lezen echt fantastisch :)

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Tot 43/44 weken? En dat was in NL?

En haast...dat is jouw interpretatie. Ik ben t ook gewoon zat. Ik hoop van harte dat ons kindje tussen de 38 en 40 weken komt

En tja je kan het normaal vinden 42 of langer weken. De grote vraag is of het verantwoord is. Er loopt er niet voor niets een studie (de INDEX studie) die 41 of 42 weken onderzoekt. Daarbij aan de buitenkant kun je niet de conditie van de placenta zien.

Oke vroeger hadden ze ook deze middelen allemaal niet maar toen was de babysterfte ook hoger.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Haha ja dit wat gewoon in Nederland zoek die fb pagina's maar eens op zitten verschillende gynaecologen en verloskundigen met een andere visie (gelukkig we kunnen niet allemaal t zelfde zijn ;) )
    Nee er loopt niet voor niks een onderzoek maar tot t tegendeel is bewezen blijf ik adviseren zolang mogelijk binnen houden mocht t kindje dit willen. Bij de eerste ben ik zelf ingeleid met 38 wk ivm bekkeninstabiliteit. Ik kon niet meer. Wauw wat ben ik daar van terug gekomen mn zoon heeft echt een slechte start gehad borstvoeding mislukt enzovoort. Bij de 2e het totaal anders gedaan en echt een ontzettend fijne bevalling gehad . Met 40+2

4. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ik deel jouw mening half.
    ik ben ook zeker van mening dat een kindje niet voor niks blijft zitten en ik wil dus ook niet gestript of ingeleid worden MITS dit medisch verantwoord is!
    ik vind dat je absoluut niet op basis van 'simpel vertrouwen' een bevalling mag uitstellen met alle risico's van dien. Er is wel degelijk aangetoond dat na de 41ste week de placenta begint af te sterven. Er zullen uiteraard altijd uitzonderingen zijn met vrouwen bij wie dit niet zo is, maar deze onderzoeken zijn er niet voor niks!
    op een gegeven moment is het echt niet erg om de natuur een handje te helpen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Afsterven? De placenta KAN minder gaan werken, dit is iets heel anders.
    Bij een naderende serontiteit (41 weken) wordt alles extra in de gaten gehouden en is het prima verantwoord door te lopen.
    Maar mochten er dingen zijn die aantonen dat het niet medisch verantwoord is , is het natuurlijk een ander verhaal maar dan nog is het de moeders keuze ..

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Na de 42 weken ben je trouwens pas echt serotien. Daar ligt ook nog weleens een misverstand!

7. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Ja lekker ethisch verantwoord ook, moeders keuze...

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Daar zijn de meningen over verdeeld natuurlijk :)

9. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Tja deze discussie blijft altijd. Het is actueel en misschien is er geen juist antwoord (moet je ook durven toegeven hè)

Maar mijn besluit staat vast en wil dus juist niet die discussie. Hebben mensen ervaring met dit aangeven bij vk? En hoe werd er gereageerd? Heb je nu echt een keuze, moet je die afdwingen, werd er naar je geluisterd etc.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Met 41 weken mag je zelf kiezen om ingeleid te worden :) MAAR er zijn vast verloskundigen die daar van afwijken daarom kan je altijd overstappen naar een andere praktijk, dus nu al regelen dan heb je straks geen gedoe.

11. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik wilde ook absoluut niet langer dan 41 weken lopen. Gelukkig nam mijn verloskundige dit serieus en ben ik door verwezen naar het ziekenhuis met 40 weken. Daar is een afspraak gemaakt voor een inleiding met precies 41 weken. Maar mijn dochter besloot voor die tijd nog zelf te komen.

Met mijn zoontje ben ik ingeleid met 38 weken. Maar die heeft het heel zwaar gehad de eerste weken. Het is lastig te beoordelen of dat door de inleiding kwam, aangezien hij meerdere problemen had.
    Maar ik vind het wel een groot verschil tussen een inleiding met 38 weken en een inleiding met 41 weken.

Ik hoop dat ik deze keer niet ingeleid hoef te worden, maar ik wil nog steeds niet langer dan 41 weken lopen. Maar die kans zal sowieso wel klein zijn vanwege mijn voorgeschiedenis.
    Ik heb de inleiding zelf niet als zwaar ervaren trouwens. Mijn eerste bevalling vond ik veel zwaarder. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. En ik had al 4 cm ontsluiting, waardoor ze gelijk vliezen konden breken en de bevalling zette gelijk door.
    Bij mijn eerste zat alles nog potdicht met 40 weken, dan zal een inleiding ook lastiger gaan denk ik.

12. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me bij aan. Het kindje komt als hij/zij er klaar voor is. Met forceren loop je pas een risico. Inleiden is nlk. echt niet zo risicoloos ik spreek uit ervaring!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

#33 mamabri, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
    Mijn andere 2 kinderen zijn ook ingeleid, ivm langdurig gebroken vliezen. Ik had dus al ervaring met 2 goede inleidingen. En er zou dus ingeleid worden met 39.2 dagen. Vind ik dus niet veel te vroeg of zo.

Mijn oudste 2 zijn ingeleid met 39.3 en 39.6 dagen.

Bovendien heb ik bij geen van mijn bevallingen pijnstilling gehad, en mocht ik bij de laatste al sowieso niet hebben ivm supersnel bevallen wanneer de weeën op gang kwamen. De jongste is ook binnen 45 min geboren.

Dus nee, het was een weloverwogen besluit in samenspraak met mijn gyn.

Overigens vier ik beide verjaardagen apart. Al komen sommigen wel maar 1x voor beide kinderen, toch heeft ieder zijn eigen feestje.

14. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Ik vind het vreemd dat sommige moeders zeggen het kindje komt wanneer hij/zij er klaar voor is. Je stoot hier echt een groot aantal moeders voor hun neus. Bij een vroeggeboorte is een kindje echt nog niet klaar voor de buitenwereld. Mijn dochter is geboren met 39 weken en heeft ook een moeilijke start gehad. Ik had liever gehad dat ze nog een week langer had gezeten zodat ze wat reserves had gehad.

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hier net zo. Nu is jongste met 39 weken geboren. De eerste dag zonder kraamzorg (kleine dus net een week oud) was de verjaardag van zijn oudere broertje. Er zit nu door het inleiden een week tussen, anders was het misschien wel dezelfde dag geworden.
    En ze krijgen ieder hun eigen feest hoor. Op hun eigen dag!

Deel Deze Pagina