Fijn missmamsie dat het tot nu toe goed gaat! Het is trouwens herkenbaar: mijn zoontje slaapt ook verrassend snel weer zelf verder als ik niet naar hem toe ga. Mijn man staat regelmatig bij het eerste kikje naast zijn bed en dan moet ik hem er aan herinneren dat niet te doen. Soms houdt ie na amper een minuut alweer op namelijk, en soms wordt het jammeren driftiger na een minuut. Dan gaan we dus alsnog naar hem toe om hem even de speen en een aai over de bol te geven, maar vaak is dat dus niet eens nodig. Die "slaapverlamming" heb ik trouwens ook wel eens. Ik heb het zelfs met de jongste al gehad als ie 's nachts gevoed moest worden. Gelukkig helpt mijn man dan een handje.
helemaal geweldig!dat het huiltje niet zo lang duurt wanneer je niet naar hem toe gaat was gister hier ook het geval.verbazingwekkend. je doet het goed! vriendelijke groeten!
Precies, het is een patroon die doorbroken moet worden en dan kun je niet alle kindjes met elkaar vergelijken want een ieder is anders. Hier zit ik met hetzelfde en het sluipt er langzaam in. Van 5 maanden tot een jaar of zo werd mijn zoon bijna elke nacht elk uur wakker. Legde hem aan de borst en hij sliep weer, bekaf werd ik hiervan maar laten huilen heb ik niet gedaan. Na een jaar kwamen er oorontstekingen, hij sliep 2 weken goed en dan 4 weken niet bij wijze van en daar kwam het patroon langzaam ingeslopen. Troosten op de kamer deed ik niet want hij had pijn en de zetpil moest eerst werken, dus kwartiertje naar beneden (FOUT) tekenfilmpje kijken en met fles weer op bed (gaf geen bv meer want hij beet me constant) doordat hij heel vaak oorontstekingen had is hij gewend geraakt dat hij nu dus altijd naar beneden gaat als hij wakker wordt ook als er dus niks aan de hand is en met fles weer naar bed gaat (water met een heeel klein beetje melk, maar toch, zonder gaat ie niet) komt dus voor dat ik in een uur 4 keer met hem beneden zit en 4x weer met fles naar bed gaat... Hem toosten in bed heeft dus geen zin want dan gaat hij gewoon gillen en krijzen, een traantje komt nauwlijks te pas (hij weet dat hij zijn zin krijgt hiermee ) met als gevolg dat ik alweer drie weken met 5 uur slaap gemiddeld per nacht doe, ruim 28 weken zwanger ben en mijn rust ook nodig heb en tegen de nachten opzie die komen gaan straks met de tweede spruit. Dus ook hier moet ik toch wel consequenter worden en ik weet dat het werkt want ik heb het ook moeten zijn met naar bed brengen (nadat hij buisjes had wou mnr helemaal niet meer naar bed met als gevolg dat hij s'avonds rond 00.00 uur in de buggy in slaap viel en ik hem overlegde op bed, hiermee zijn we gestopt en dat is goed gegaan na een paar moeilijke avonden) maar die nachten zijn toch zwaarder en ik zie er erg tegenop want wie vind het nou leuk om zo'n patroon door te breken... Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben en ben volledig eens met Rozemarijke. Mijn zoon is trouwens bijna 2,5 jaar.
Wat fijn dat het je gelukt is. Ik heb trouwens die slaapverlamming ook . Wist niet dat dat zo heette maar ik herkende het meteen. Soms wordt mijn zoontje wakker omdat hij zijn speentje kwijt is dus dan gaat hij jengelen. Ik wil er dan wel uit gaan maar het lukt me gewoon niet. Dan geef ik mijn vriend een tik en zeg dat René huilt en dan gaat hij eruit om bij hem te kijken. hahaha ja lui wijf ben ik. hihihihi
met de echte slaapverlamming kun je ook geen tik geven hoor.je bent gewoon te moe om er uit te kunne komen.je hebt misschien oost indische slaapverlamming sabrina.
hahahahaha. ik ben ook oostindisch doof dus het zal best kunnen. Weet je ik wil wel maar het gaat gewoon niet. Het lukt me gewoon net om mijn partner aan te tikken en dat hij er dan uit kan.... hahaha
sabrina: papa hier niet zomaar met een tikje wakker te krijgen helaas.dus ik ben altijd degene die gaat. maar ik ken het gevoel wel ja. hier geen laten huilen vannacht, kindje is ziek, heeft koorts en loopneus.hij begon net een paar dagen lang met het doorslapen en nu dit weer.pfff.
Je doet het goed! Het is niet gemakkelijk maar wel een goede methode. Over een paar dagen slaap je weer als van ouds en je kindje ook.
Je vriend is dus altijd de lul 's nachts met voedingen, speentje teruggeven, luier verschonen, troosten, etc? Vind ik wel zielig eigenlijk, en totaal niet eerlijk verdeeld.
nou bammetjebam wat een rare reactie toch van je. wanneer alleen de mama snachts uit gaat (staat gewoon in mijn bericht, ts doet dat ook altijd)vind je niet dat dat zielig is, maar wanneer alleen papa gaat wel? de wereld is gewoon niet eerlijk verdeeld,dat zeker! vrouwen zijn altijd de lul maar men vindt dat normaal en niemand vindt dat zielig.
maar als papa er altijd uit moet op de "rotmomenten" dan is hij toch de "lul" .....natuurlijk doen mama's het vaker...maarja wij zijn er veel beter op ingesteld...denk aan tijdens zwangerschap vaak snachts eruit om te plassen....na bevalling extra alert om je kleintje...oke daarna moet het niet zo zijn dat de mama ALTIJD gaat...maar als je papa altijd op die momenten stuurt, is het ook niet eerlijk
Het is een offtopic, maar mijn man gaat er ook vaker uit dan ik hoor. Hij vindt dat niet erg, want hij slaapt gewoon weer verder zodra ie zijn bed raakt. Ik niet. Is dat oneerlijk? Mwah, als je er beide achter staat, dan valt dat wel mee lijkt mij.
Hier ga ik er nu meestal alleen uit omdat ze toch de borst wil, dus dat is de kortste klap en ik ben meestal het eerste wakker. Als het echt drama is en niks meer werkt, gaat papa nog wel eens met haar naar beneden. In het begin deden we het vaak om de beurt toen ze nog heel klein was.
maar goed, van hoe bammetjebam het zegt weet je ook dat ze het over hele jonge babies heeft,misschien omdat zij zelf een jonge baby heeft.we praten hier eigen over dreumessen.
Ik wil jullie alleen nog even laten weten dat het slapen ein-de-lijk GOED gaat, af en toe een kick, maar niet zó dat ik er nog heen hoef en hij slaapt binnen tien minuten verder.
fijn te lezen dat jij hetzelfde hebt en dat er bij jou wel ook positieve reacties zijn , en mensen reageren op jou dat het bij hun ook heeft gewerkt. Bij mij heeft 3 nachten laten huilen gewerkt. Alleen is bij mijn item de bom ontploft inmiddels. Ik ben blij dat mijn zoontje zijn slaappatroon is veranderd voor hem, maar ook voor mij. vooral voor hem want hij is nu veel vrolijker en meer uitgerust. Hij wist gewoon niet hoe hij moest slapen. Nu wel. en dat gaat goed
goh... ik vond ook dat ik aardig 'de lul' was toen die twee er uit moesten... kon ik ook niet uit besteden.. best oneerlijk verdeeld! Get real!