Ik heb de topic nog eens nagelezen maar zie echt geen discussie. Jij bent volgens mij de eerste die commentaar heeft op andere reacties, de rest praat voornamelijk voor zichzelf. Waarom wil je een discussie starten vraag ik me af? Overigens heeft ook nog niemand gezegd dat haar kind niet huilt of niet mag huilen..
Wij hebben nooit laten huilen. Wel gewoon even laten jengelen ofzo, maar nee niet laten huilen. Daarnaast raakt meneertje meer overstuur als ik hem zou laten huilen en ik ook haha en ik weet dat zoontje niet zomaar huilt. En absoluut geen spijt van dat we het op deze manier doen. Verder is zoontje helemaal niet verwend of " verpest" daardoor.
Haha dit dus...iedereen laat alleen haar ervaring/manier horen en jij bent de eerste die reageert daarop. En verder zal het mij weinig uitmaken wat anderen vinden. Bij de oudste werkte het perfect en die slaapt als een roosje. Met de jongste kampen we op het moment met ernstige slaapproblemen en volgens 1 bepaald stel komt het dus omdat ik mijn kind niet laat huilen. Maar zij hebben 1 van de kinderen met campingbed in de keuken gegooid en de hele nacht laten krijsen..en het werkte, hij huilde daarna nooit meer in bed. Tja dat het werkte dat geloof ik maar de reden erachter daar verschillen wij erg van mening in.
ik haal dit er even uit, dit argument wordt vaak aangedragen, moeders doen het met liefde, dus is het goed. Maar wat goed voelt hoeft niet altijd goed te zijn. Ik heb veel dingen met liefde gedaan, bijvoorbeeld mijn pasgeboren zoontje vervoerd in een maxicosi zonder babyinsert. Nu weet ik dat dit best gevaarlijk is geweest! Kan ik het nog met zo veel liefde gedaan hebben, maar dat wil niet zeggen dat het goed was. Of iemand die het kind met liefde een flesje ranja mee naar bed gaf en dat kind had uiteindelijk rotte tanden. Zowel ik als die andere moeder denken: had iemand het maar verteld! Ik ben blij dat er soms mensen zijn die gedegen onderzoek lezen en mij hiervan op de hoogte brengen, bijvoorbeeld waarom het slecht is om je kind lang te laten huilen. Wat dat doet met het stresshormoon van een kind. Of waarom het dragen van een dikke winterjas in een autostoeltje gevaarlijk is. Je kunt nu eenmaal niet alles weten, en dan is het fijn dat je wat bij kan leren, toch? Dan hoef je je toch niet meteen aangevallen te voelen? Mijn kind kijkt teveel televisie, en als ik dan een onderzoek lees waarin beschreven wordt wat tv kijken met een kind doe, wordt ik niet boos op het onderzoek, nee ik ga dan nadenken hoe ik het eventueel kan verminderen. Of niet. Maar door al die informatie kan ik wel een bewuste keuze maken.
Ik heb mijn zoon totdat hij ongeveer 1 was nooit heel lang laten huilen. Hij werd dan namelijk hysterisch en dan was het einde zoek... Nu doe ik dit wel vaker bewust (om iets af te leren), maar nu kan ik ook beter aan hem zien of het "show" is of dat hij bijvoorbeeld ergens last van heeft.
Klopt inderdaad. Voel me aangevallen, maar goed zegt meer over mi! Wou mijn reactie verwijderen, maar gaat niet meer. Dacht dat ik hem nog kon wijzigen dus bij deze, neem het terug.