Waren de kiezen bij jullie ook zo'n drama?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Onze dochter van 15 maanden is afgelopen weekend ziek geweest. Spugen, vrij hoge koorts. Echter sinds zondag werden de nachten erg onrustig. Haar eetlust ging weg en ze wilde niks meer in haar mond hebben. Later zag ik dat er boven twee kiezen doorkomen.. Maar jeetje, wat een drama zeg..
    De nachten zijn waardeloos, ze wordt echt heel vaak huilend wakker. Ook haar slaapje overdag gaat niet goed. Meestal slaapt ze zo'n drie uurtjes tussen de middag, maar nu wordt ze na een uurtje ook helemaal huilend wakker.
    En verder als ze wakker is, is ze ook heel veel aan het huilen. Soms is niks goed en slaat ze alles weg. Speentje werkt ook niet altijd. Paracetamol, chamodent of dentinox lijken haar leed ook niet echt te verzachten.
    En volgens mij zag ik net dat in haar onderkaak de twee hoektanden doorkomen..

Is deze reactie herkenbaar voor jullie en zo ja, hoe lang duurde het voordat jullie je gezellige dreumes weer terug hadden?
    Nu is ons meisje altijd al wel heel temperamentvol, maar dit is wel heel erg.. En bovenal heel sneu voor haar..

2. RianneVW

RianneVW Lid

27 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op spugen na inderdaad herkenbaar.
    Paar daagjes dan was het weer voorbij...

Maar: dit had onze smurf niet bij alle kiezen!
    Maar inderdaad als er twee of meer tegelijk kwamen dan was het bingo ;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja. Finleys klachten zijn dan spuitluiers/veel luiers met zeer dunne poep, luieruitslag/kapotte billen, overal op kauwen (vooral op boekjes), 's nachts slecht slapen, knalrode wangen en verhoging.

4. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

De kiezen op zich niet, maar het feit dat er meerdere tegelijk doorkwamen was hier reden voor een paar rottige dagen.

Slecht eten maar (gelukkig) wel heel veel drinken, kwijlen, overal op kauwen wat voor handen is, waterdunne ontlasting, rode wangetjes en verhoging.

Gelukkig is het nooit langer als een week voor het weer prima gaat.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zielig he. De eerste 6 (ofzo) tanden hier waren dramatisch, de laatste vielen eigenlijk wel mee, incl. eerste kiesjes (vooral verhoging en kwijlen). Blijkbaar went het hier :D

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier tot nu toe nooit last al komen de kiezen en tanden steeds per 4 tegelijk. Maar nu ook dramatisch in gedrag en heel veel dunne zure luiers en slecht eten. Vermoed dus dat de laatste kiezen er nu aankomen. Maar hij laat me mooi niet kijken.

7. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Heel herkenbaar lees mijn eigen verhaal, kan je helaas niet anders vertellen dat het vier weken heeft geduurd en ik bijna geen kiezen meer had omdat ik op mijn tandvlees liep zo moe was ik.

Zowel overdag als s'avonds als s'nachts waren drama, na een uur wakker echt heel hard huilen moeilijk weer in slaap vallen om vervolgens weer wakker te worden huilend, gengigel hielp iets, dentinox etc ook maar ook niet echt. Paracetamol heb ik drie dagen gegeven en toen vond ik het klaar want je kan geen paracetamol blijven geven dit hielp trouwens 6 uur kon mijn klok erop gelijk zetten.

Hoop dat het voor jou maar paar dagen duurt zoals de meeste hierboven maar hier duurde het echt vier weken en ik en mijn zoon die natuurlijk ook gewoon oververmoeid raakte waren het behoorlijk zat. Toen de kiezen door waren was het voorbij.
    Moet er wel bij zeggen dat alle tandjes hier drama zijn geweest dus mijn kind is niet een gemiddelde ;) hierin ik hoor meestal een week soms twee weken.

8. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    De hoektanden waren vele malen erger hier:)
    Sterkte!

9. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier komen nu de laatste 4 kiezen door en het is soms best pittig. Chagrijnig, huilend wakker worden, ook overdag meer huilen, slecht eten, snel driftig, luieruitslag en een iets verhoogde temperatuur.
    Maar... als ze deze heeft, dan staat ze ook eindelijk met haar mond vol tanden! :D

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alle tanden altijd en hoe verder we kwamen, hoe groter drama. Bij beide dochters.
    Moet wel zeggen: ging hier meestal gepaard met oorontstekingen. Dus als de nachten zo'n drama zijn, dan zou ik wel even langs de huisarts.
    Krijgt ze al wel paracetamol? Zoniet, dan zeker wel doen!

Deel Deze Pagina