Hobo/blaasinstrument spelen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Suus8276, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus8276

Suus8276 Lid

4 jun 2014
    16
    0
    1
    Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben. Nu is mijn vraag of het kwaad kan om een blaasinstrument (hobo) te spelen. Ik ben pas (weer) begonnen met spelen en kan het nog niet zo goed. Soms wordt het een beetje licht in mijn hoofd, waarschijnlijk doordat je bij hobo door een heel dun rietje blaast en niet al je lucht kwijt kunt. Kan het kwaad als je af en toe licht in je hoofd bent? Ik heb een geschiedenis van miskramen/missed abortions, dus ben extra voorzichting geworden. Ik hoor het graag van jullie.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Suus8276,

licht worden in je hoofd duidt op zuurstoftekort bij jezelf. Dus je stopt dan vanzelf met spelen, zodat je lichaam weer even bij kan trekkne. Je kindje heeft hier geen last van. Ook niet verderop in de zwangerschap; als je maar niet flauw valt op je buik dan. Je moet je wel realiseren dat je met een drukverhogende activiteit bezig bent en dit betekent dat je wat last van bloedverlies kunt hebben doordat er een klein vaatje in je baarmoedermond knapt. Of je wordt er inderdaad duizelig van. Of je krijgt er een harde buik van. Het is zoals je weet best inspannend om zo'n instrument te bespelen. Dus ik zou zeggen; niet op voorhand stoppen, maar wel goed je lijf in de gaten houden en niet doorgaan terwijl het niet goed voelt. Zeker omdat het allemaal al spannend voor je is.

Groetjes BRigitte

3. Suus8276

Suus8276 Lid

4 jun 2014
    16
    0
    1
    Hallo Brigitte,

hartelijk dank voor je berichtje. Ik ben gerustgesteld mbt het hobo-spelen, maar zal op tijd stoppen als het nodig is.

Groetjes, Suzanne

Deel Deze Pagina