Ik wil voorstellen dat we allemaal ons eigen hitteplan even op foto zetten en hier plaatsen. ik duik zo toch het bad even in.
Wij komen net terug van het binnenzwembad. Wat was het daar heerlijk!! Echt een aanrader met dit warme weer.
Het hitteplan is hier de hele dag al bij het plaatselijke zwembadje rond hangen! Ik zit onder een parasol en man en ik wisselen af met dochter in het water! Net even een tijdje binnen gezwommen vanwege de zon. Echt een aanrader! Voel mij gewoon menselijk vandaag in plaats van een smeltend ding...
Ik zit het liefst op mn werk waar het redelijk koel is. Maar het is vakantie, dus we zijn wat vaker thuis nu. Ik krijg vooral meer last van mn darmen, verschrikkelijk vind ik dat. Deze hitte is ook gewoon absurd: dieren die hun poten verbranden op straat, eenden die vast blijven plakken in smeltend asfalt. Dit land en zijn inwoners zijn gewoon niet geschikt voor temperaturen boven de 30.
Ik heb letterlijk het gevoel alsof ik stervende ben Lig de hele dag KO op de bank en kom met heel veel moeite in beweging als ik iets te doen heb... BAH! Heb me nog nooit zo beroerd gevoeld Laat het snel weekend zijn
Ik vind dit weer verschrikkelijk! Ook al heb ik een airco ik heb momenten overdag dat ik even helemaal niet goed word
de luchtvochtigheid hier in NL is niet geschikt voor dit soort temperaturen. Ik ben geboren in een land waar ik met 45 graden nog lekker buiten kon spelen, maar dit is gewoon niet te doen!
Veel drinken en ook zeker bouillon om de zouten die je met dit warme weer verliest aan te vullen. Veel klachten zijn al een teken van te weinig vocht, dus uitdroging. Ik snap nu heel goed waarom ze in de zuidelijke landen 's middags siësta houden....
Vandaag ben ik nog amper buiten geweest maar over 20 minuten ga ik het ervaren. Kwartiertje naar huis fietsen, waterfles staat al klaar om mee te nemen. Ik zit de hele dag in de airco en wat is dat lekker. Ik hoor van heel veel mensen dat het momenteel werkelijk niet meer te harden is. Onze hond was er gisteren ook niet lekker van, ronduit zielig. Zelf voelde ik me gisteren ook niet al te best. Steeds het gevoel hebben dat je duizelig bent, echt vervelend. Als het goed is gaan we volgende week terug naar de 27 graden, nog een hoge temp voor Nederland maar alles beter dan dit. Ik ben al dat smeren wanneer we naar buiten gaan ook wel en beetje zat hihi Laat de regen maar komen.
Mijn vriend komt uit Puerto Rico, hij vind dit ook echt vreselijk. Niet eens de temperatuur zelf maar die luchvochtigheid hier.
Het ligt idd aan de luchtvochtigheid! Ben regelmatig in het zuid-westen van de VS geweest (met temperaturen rond de 50 graden) maar kon dan gewoon nog alles doen en dragen wat ik wilde! Hier zweet ik met 20 graden verschrikkelijk en moet dan al een stapje terug doen...
Niet te doen idd. Maandag en gister nog de trap zitten schuren maar vandaag alleen maar voor pampus op de bank gelegen. Ik kan echt niks meer. Het is hier 28 graden binnen en 37 buiten. Ben wel blij dat ik vakantie heb want geen airco op t werk en daar zal t nu toch wel op de 40 graden zitten Baal wel dat we weinig leuks kunnen/gaan ondernemen deze vakantie vanwege de warmte. (Tot nu toe)
Kleine beetjes tegelijk drinken en evt ors/ sportdrankje/bouillon in klein slokjes. En zet je voeten in een koud badje, dat scheelt ook veel.
Dank je wel voor de tips! Ik heb ors in huis, maar nog nooit gebruikt, ik zal zo eens de verpakking lezen. Ik weet niet of ik aan het uitdrogen ben maar kan je het dan ook gewoon gebruiken?
Het vult je zouten ect aan. Denk dat het met meerdere keren spugen en deze temparaturen geen overbodige luxe is.
Ik heb 't gevoel of ik levend gecremeerd word. En die uitzichtloze droogte en hitte maakt dat ik het helemaal niet meer zie zitten. Ik ben zo poepflauw van deze zomer *klaagmodusuit
Idd niet te doen. 32 graden in huis. Alles staat open maar pffff nog 1 dag morgen en dan 24 graden. Kan niet wachten! Ik drink en eet goed. Ben wat moe en zweetdruppels lopen over mijn lijf maar verder gaat het wel. Ik houd me rustig.
Okee okee het is écht heel warm ja. Ook iets te. Maar ik kan er ook van genieten hoor! Zit nu voor de ventilator, vanmiddag een ijsje in ons zwembadje gegeten. Zolang je veel ijsjes eet en in het water bent is het heerlijk.