Vindt kinderwagen niet leuk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zindy, Dec 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Ik had laatst een topic aangemaakt om te vragen vanaf wanneer een baby in de wandelwagen mag (zitstand kinderwagen).
    Vanaf dat ze zelf kunnen zitten (rond een maand of 6).
    Ik gaf toen aan dat onze kleine namelijk nog amper in de kinderwagen past.

Nu past hij inmiddels nóg minder goed (is bijna 3 maanden oud en woog enkele weken geleden ruim 7 kg en was 63 cm lang) en heeft er een nieuw iets bij... hij doet steeds zijn hoofd en nek omhoog duwen, alsof hij wil zitten. Best driftig doet hij dit. Hij vindt de kinderwagen 9 van de 10 keer ook niet leuk (gaat huilen). Erg jammer, want zo gaan we niet snel weg met hem... hij wil er ook niet meer in slapen, op een uitzondering na.
    Sowieso doet hij dit steeds. Ook als hij in onze armen ligt, dan wil hij rechtop.

Hij is een stevig kereltje en kan redelijk goed zitten. Alleen nog niet los. Maar ik wil natuurlijk niets forceren, als dat niet goed voor zijn rug is. Maar wat hebben jullie gedaan (mensen in een soortgelijke situatie)?
    We hebben niet zo'n maxicosi onderstel... maar ook de maxicosi wordt snel (te) klein. Zijn beentjes steken al uit...
    Dan toch maar de zitstand van de kinderwagen? En dan zo plat mogelijk? En wat nou als hij zo driftig blijft doen en echt wat rechter op wil zitten?

Heeft het 'mogen zitten vanaf 6 maanden, wanneer ze zelf kunnen zitten' te maken met leeftijd of grootte/gewicht? Onze kleine man zit namelijk (ver) boven het gemiddelde. Best lastig met dit soort dingen haha!

En herkent iemand het, dat je baby zelf driftig omhoog probeert te komen met zijn hoofdje/bovenlichaampje?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Onze dochter 'zat' met 4 maanden in de wandelwagen, dus niet meer in de wagenbak. Wat jij omschrijft hadden we iedere keer als ze in de wagenbak lag. Ook deed ze toen al verwoede pogingen om rechtop te zitten en als je je handen aanbood trok ze zichzelf dan ook omhoog tot zit.
    Hebben haar toen in de wandelwageninzet gezet, maar wel wat platter. Niet helemaal plat, want dan had ze net zo goed kunnen liggen schreeuwen in de wagenbak, maar dus iets schuiner zodat ze om zich heen kon kijken. Vanaf seconde 1 geen gillend kind meer gehad..
    Je zal toch echt zelf moeten kijken hoe en wat.. Zelf hecht ik niet veel waarde aan wat vanaf wanneer zou mogen en wat absoluut niet. Elk kindje verschilt en richtlijnen zijn prima, maar als ouders zal je zelf moeten beslissen waar je kindje wanneer aan toe is.
    Je zou bijv. ook eerst nog een draagdoek of -zak kunnen proberen? Is je zoontje van de voor hem niet fijne 'lighouding' af.

3. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Je baby's rug kan de hobbels en bobbels niet goed opvangen.
    Dus echt niet doen!!!!!
    Het is super slecht voor de wervels en ruggegraad.

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou het echt niet doen hoor. In de reiswieg kunnen ze ook best met opgetrokken knietjes liggen. Het is echt af te raden om nu al over te gaan.
    Daarbij kan ik het me bijna niet voorstellen? Mijn dochter was dacht ik 69 cm toen ze er niet meer in pastte en wij hadden een Quinny, dus kleine reiswieg.

Wbt dat gaan zitten, is echt een fase. Het is bij mij nooit in me op gekomen haar daarom rechtop te zetten eigenlijk. Ze trainen op die manier hun buikspieren een beetje.

Trouwens, de Maxicosi is nog niet te klein als de beentjes eruit komen hoor! Die is pas te klein als de kruin er bovenuit komt.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Echt wachten met de wandelwageninzet hoor...dat willen gaan zitten is iets wat ze rond die leeftijd allemaal doen, maar betekent echt niet dat ze al sterk genoeg zijn om zelfstandig te zitten.

Irem hield ook niet van de kinderwagen, hier was een draagzak de oplossing.

6. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Ik kan me echt niet voorstellen dat hij er niet meer in past.
    Dan ligt ie maar krap. Een geborgen gevoel.
    Alles beter dan een wandelwagen.
    Hij is nog niet eens drie maanden notabene!!

7. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zindy welke kinderwagen heb je als ik vragen mag?

En de maxi cosi is pas te klein als het kruintje uit de bovenkant komt. De beentjes maakt niet dat ze er overheen hangen. De bescherming van de maxi cosi is niet voor de beentjes, maar voor het hoofdje en nekje.

8. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    De meeste kindjes zitten trouwens tot een maand of 8-9 in de maxicosi dus ik kan me ook niet voorstellen dat deze te klein is. En inderdaad wat hierboven is gezegd, de maxicosi wordt te klein als de kruin erboven komt. Dit heeft niets met de beentjes te maken.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    sem is nu z,n 70 cm en past nog gewoon in de maxicosy9heeft nu wel een andere autostoel maar het past wel) dus lijkt me raar als jouw kindje er niet meer in past. Ja met de wandelwagen zou ik gewoon echt wachten je kindje is nog veelste klein daarvoor. Je kindje is nog geen eens 3 maanden. Sem huilde ook veel in de kinderwagen maar hij wou wat zien dus zette ik vaak de kap open.

10. fafje

fafje Niet meer actief

je kunt mss een kussentje onder het matrasje doen bi het hoofdeinde...
    dit heb ik een tijdje gedana ivm de reflux...maar is ook tegelijk wat meer zicht voor je kleintje...en idd die bobbels enz moet je wel me uitkijken...
    echt nog niet doen hoor...
    Is het zelfde principe als de maxi cosi andersom in de auto...het nekje kan nog niet veel opvangen...idem dtio met ruggetje
    En maxi cosi is nog niet te klein...die gaat tot een kilo of 9 10...of hoger, ligt er aan welke je hebt

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Ja dat driftig willen zitten herken ik zeker. Al vanaf 4 weken doet Julian dat.

Julian wilde ook niet in de wagen slapen ( zo anders als zijn zus die sliep overal)

Met het wandelen deed ik altijd een kussen achter de rug ( bij beide). Dan lagen ze toch maar zagen ze meer.

Ik zou absoluut nog niet in een buggy doen.

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had in je andere topic ook al gereageerd dat ik het raar vind dat de maxicosi te klein zou zijn. Je kindje is 63 cm, mijn dochter was twee weken geleden 66 cm en past nog makkelijk in de MC.

Mijn dochter vind de reiswieg ook geen drol meer aan en komt inderdaad omhoog met haar hoofdje.. Slapen doet ze er vanaf de 6 weken al niet meer in dus wij sjouwen al een tijdje met een campingbedje..

Maarja ze houdt het nog maar even vol, qua lengte kan het nog net. Zodra dat niet meer gaat, gaat ze in de buggyinzet (de mijne kan wel plat).

In je vorige topic is ook al geschreven dat het voor een kindje ook niet goed is als hij/zij met kromme beentjes ligt. Ik heb dit van de week gevraagd aan de fysio en dit klopt.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,185
    113
    Maxicosi: mijn meisje is 72 cm en weegt ruim 8 kg en past nog prima.
    Zelfs met winterjas.
    Wandelwagen had ik een grote bak, dus kon ze tot 70 cm in liggen, toen was ze 6 maand en kon ze over naar de platte stand in de wagen.

Ja en mijn zoontje vond de kinderwagen ook niet leuk. Maar ik vond zn rug toch net iets belangrijker dan of hij het naar wel helemaal naar zn zin had..
    Sowieso als we naar iemand toegingen hadden we het campingbedje bij, zodat hij daarin kon slapen.

14. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Hoi,
    ons mannetje paste met 4 maanden niet meer in de wiegbak,hij was toen 66,5 cm lang....
    Hij ligt altijd met gestrekte beentjes,en kwam toen echt met zijn bolletje tegen de rand aan..
    Ik heb de Bugaboo Frog en die kon ik makkelijk ombouwen tot buggy,en hij kan in ligstand..
    Hij wil nu ook telkens gaan zitten,en zichzelf omhoog duwen,maar zelfstandig kan hij het nog niet dus laat ik hem nog mooi in ligstand.
    De maxi cosi past nog wel,alleen steken zijn voetjes er wel uit,hij heeft erg lange beentjes,zijn hoofdje zit er nog wel goed in.....
    Begin januari mag hij weer naar het bureau,ben benieuwd wat hij dan weegt,zal wel rond de 9,5 kilo zijn....

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Waarom pak je niet in een draagdoek, kan hij alles zien maar is wel ergonomisch ;)

En een maxi-cosi is een autostoel, dus niet om op een kinderwagen ze zetten (nog slechter dan de buggy voor zijn rug)

16. susy26

susy26 Niet meer actief

wij hebben sinds vorige week de wandelwagen er in gezet. hij deed al veel eerder z'n hoofdje omhoog, van ..mag ik omhoog? haha maar gewoon gewacht, en nu is t er de tijd voor. ze zeggen het niet voor niks 'tot 6 maanden'

17. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ons mannetje mocht niet in de draagdoek die ik wel had omdat hij na een zware bevalling een voorkeurshouding had,afgeplat hoofd en hij kon maar naar 1 kant kijken.
    Hij heeft veel pijn aan zijn nek gehad,dus het werdt ons erg afgeraden.
    Hij heeft nu nog een speciaal kussentje in bed met een rond gat erin zodat zijn schedeltje mooi rond kan groeien,het ziet er nu erg mooi uit,en hij heeft gelukkig geen helmpje nodig.

Ik vindt het anders wel erg fijn dat ik de maxi cosi op de wandelwagen kan klikken voor kleine dingetjes zoals naar het ziekenhuis gaan,of andere afspraken.
    Hij kan zo lekker warm doorslapen,zonder dat ik hem uit de maxi cosi moet tillen,in een buggy zetten en dan wordt hij weer wakker...

18. adi

adi Niet meer actief

Ik vraag me echt af welke merken kinderwagen en maxicosi jij hebt, want de meeste kinderwagenbakken zijn ongeveer 74cm lang, en de maxicosi's gaan standaard tot 9-13kilo, en dan is het kindje echt langer dan 63cm.
    Zoontje van mijn beste vriendin woog met 6,5 maanden 9 kilo en was 74cm lang en ging toen pas over in de buggyinzet.

Tja, jij moet het echt zelf weten, maar een baby van 2-3 MAG gewoon niet in een zitstand, en die MAG ook nog niet zitten, ook niet op de bank/schoot/stoel of wat dan ook. UIteindelijk beslist de ouder, maar ik heb liever een boze baby dan een baby met verzwakte rug omdat ie perse moest zitten met 2 maanden.

Zitten heeft niks met gewicht te maken, wel met leeftijd. Een sterke baby zal misschien eerder zelfstandig gaan zitten, maar die moet toch echt eerst gaan rollen op de buik/rug, zich kunnen optrekken en dan zelf gaan zitten. In de buggyinzet mag die wel wat eerder dan dit, maar niet vóór 6 maanden, omdat de ruggegraat en de heupen nog niet sterk genoeg zijn om het lichaam te dragen.

Als het niet anders gaat, dan kun je hem lekker in de draagdoek dragen, dan gaat ie 'rechtop' en ziet echt alles.

19. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Jongens.... ik vraag toch om advies? Ik heb nog niets gedaan hoor.
    Wat wordt er soms toch fel gereageerd...

Bedankt in ieder geval voor de reacties.

We zullen de zitstand nog niet gaan gebruiken. We zullen wel niet meer met hem wandelen als het niet nodig is. Hij wil er niet meer in. Huilt alleen maar. Tot we hem er uit halen.

Ik heb niet gezegd dat de maxi cosi te klein is. Hij groeit alleen erg snel en ik gaf aan dat zijn beentjes uisteken. Ik wist niet dat dit mocht. Dacht dat het slecht was. Daarom vroeg ik ook om advies. Dus dit probleem is opgelost, toch?
    Het merk? Er staat MaxiCosi op...

Het merk van mijn kinderwagen.... een bebiesfirst.
    Ik heb trouwens ook niet gezegd dat hij er niet meer in past.
    Ik heb gezegd dat het amper/net aan past.
    En zijn 63 cm is alweer bijna een maand geleden.
    We gaan donderdag weer.

We zullen wachten tot 6 maanden met de zitstand. Kan ik er weer lekker op uit met hem.

20. Sunbird

Sunbird Lid

Dec 27, 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL

Share This Page