De geboorte van Roos

Discussion in 'Na de bevalling' started by Hellen1971, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Om half 5 zet ik nog op mijn Hyves neer, dat er écht nog niets te melden valt. Er is geen enkel teken te bespeuren, wat een aanstaande bevalling aankondigt.

Om iets voor 19.00 sta ik op en loop naar zolder. Daar haal ik een wasje uit de wasmachine, doe die in de droger en gooi nog wat was in de wasmachine. Ik hoor beneden een smsje binnenkomen. Ik weet dat het Lief is, die laat weten dat 'ie vanuit Raalte wegrijdt. Ik doe de deur van de wasmachine dicht en ga weer rechtop staan. Meteen voel ik een "knap" in mijn buik en voel ik een guts in mijn broek. Hmm......da's geen urine! Ik kijk en zie mijn inlegverbandje roze of is het iets bruinig? Snel naar beneden gelopen en op de wc wat opgevangen. Het is roze, beetje bloederig. Oh my......mijn vliezen zijn gebroken! Ik meld dat nog op het forum van zwangerschapspagina en bel Lief. Ik zeg hem, dat zijn timing keurig is en dat ik denk dat het de vliezen zijn... Ik zeg nog: doe kalm aan! Het gaat nog uren duren bij zo'n eerste kindje.

Iemand op het forum zegt nog: "moet je niet gaan liggen? " O ja....verhip..dat moet ik. Vorige week was wurm nog niet volledig ingedaald. Ik ga liggen en bel het ziekenhuis, Het is druk...dus ze gaan even overleggen wat te doen. Of ik weeën heb?. Nee, hooguit een wat zeurderig gevoel, maar dat heb ik al vaker gehad. Ik wacht en vind het ineens heel onprettig om alleen te zijn totdat Han er is. Ik bel mijn ouders. Ze stappen meteen in de auto.

Iets na half 8 zijn ze er en op het moment dat ze binnenstappen, is er de eerste wee. Ze komen meteen om de 5 minuten. Ik schrik ervan en al snel doen ze ook zo'n pijn dat ik amper kan puffen. Ik bel het ziekenhuis opnieuw en ze horen dat het menes is. Ik moet meteen komen, maar dat is al een hele onderneming, want ik heb erg moeite met de weeën. Ma praat me mijn bed uit en pa hijst me in de kleren. Een Wee. De trap af..weer een wee. Ik stap naar buiten..alweer een wee. In de auto ..opnieuw een wee. Net na de brug bij Papendrecht zit er geen pauze meer tussen de weeen en puffen helpt geen zier. Op het hoogtepunt kan ik alleen nog AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH doen.

Aankomst bij het ziekenhuis om rond half 9. Ik kan bijna de auto niet uitkomen...zo'n pijn! Pa zegt nog: desnoods gooi ik de stoel plat en doen we het hier.Ik denk nog, dat ie dat alleen zegt om me te plagen. Ik had op dat moment niet door, dat het zo ernstig is.

Ze rijden me met een stevige gang naar binnen, de kraamafdeling op. Ze zien ook daar dat ik wel meteen doormag naar de verloskamers en ik word erheen gereden. Ben inmiddels half van de wereld van de pijn. In een kamertje vraag ik om een ruggeprik. Ik denk dan, dat het nog wel uren zal gaan duren. Maar ik moet eerst aan een CTG. Daar krijgen ze de hartslag niet goed te pakken, omdat wurm zo draait. Ik verga nog meer van de pijn en heb een drukgevoel. Goddank! Han komt binnen en die krijgt ook meteen een kreperende Heleen te zien. De arts-assistente komt langs en zegt te gaan toucheren en een draadje op het hoofd van het kind te gaan zetten. Ze voelt en zegt dat pijnstilling niet meer mogelijk is...ik heb al 9 cm ontsluiting!!! Het is iets na 9 uur. Ik mag nog even niet meedrukken en AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH de weeën weg.

Dan mag ik persen. Allemachtig wat doet dat zeer!!! Ik hoor altijd dat het zo'n opluchting is, maar ervaar dat zelf helemaal niet zo. Na een paar keer persen (12 minuten in totaal) krijg ik een warm lijfje op mijn lichaam. Ze is er al! Ik ben verbijsterd en blij. Ik begrijp er niets van..nu al??

Ik blijkt te zijn uitgescheurd, naar boven , onder en binnen. Een tweedegraads ruptuur. Dat kost nog enig naaiwerk, zeg maar en ondertussen krijgt Roos een apgarscore van 9 en vervolgens 10. Even lekker douchen ( ik ril als een rietje, maar ben verder hartstikke fit) en dan naar de afdeling, waar ik de hele nacht met verwondering naar het kleine meisje naast me lig te kijken.

Ik moet wel even huilen als ik denk aan wat er gebeurd is..ik voel me totaal overrompeld en heb het idee niet alles bewust te hebben meegemaakt daardoor. Maar als ik zie wat er naast me ligt, dan is het alles waard geweest!

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Super gefeliciteerd met jullie kleien meid.
    Inderdaad een super snelle bevalling.

Overigens ook een leuke babysite, heb effe gekeken!!
    Geniet ervan.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Gefeliciteerd!
    Wow, wat een snelle bevalling, kan me voorstellen dat je een beetje overdonderd bent!
    Maar je hebt eenmooi meisje gemaakt met een mooie naam, geniet ervan!

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam, zo heet mijn dochter ook!

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

gefeliciteerd! kan me heel goed voorstellen dat je overrompeld was. zo snel dan weet je niet wat je meemaakt. Vraag anders aan je ouders en je man wat zij hebben meegekregen misschien dat dat de blanco gaten in kan vullen (alleen als je de behoefte ervoor zou hebben natuurlijk.

En mooie naam. mijn dochters tweede naam is Roos.

Ga lekker genieten!

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Gefeliciteerd meid!!!

Wat een snelle bevalling!

En ik herken het, hoor. Ik vond het persen ook helemaal niet fijn, vooral die eerste persweeen vond ik alleen maar pijnlijk. De laatste waren vooral vermoeiend :)

Geniet van je meisje!

7. merakli

merakli Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,214
    0
    36
    Gefeliciteerd Helen!!!! Ik ben het met je eens dat het persen niet het leukste gedeelte is. Vond de branderige gevoel zooo vervelend.

8. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    mooi geschreven!!

Gefeliciteerd!!!

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wow, gefeliciteerd met de mooie lieve kleine meid!

Dat is wel een snelle bevalling geweest zeg. Ben benieuwd hoe je het uiteindelijk ervaren hebt, je zag erg op tegen de rit erheen en de ziekenhuisbevalling toch?

Geniet ervan!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ Valhalla: die rit...daar merkte ik niet zo veel meer van ;) Ik hoopte alleen maar dat we er snel zouden zijn. En de bevaling in het ziekenhuis is me reuze meegevallen. De mensen waren superlief en streng op momenten dat het nodig was, maar over all is de begeleiding hartstikke fijn geweest. Ik heb er natuurlijk ook eigenlijk erg weinig van meegekregen, we hadden amper de tijd om ons aan elkaar voor te stellen..ze mochten meteen aan de slag!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gefeliciteerd met je dochter!!! :) :)

12. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    OOh ik herken heel veel van mn eigen bevalling, ook zo snel en het gevoel van huh?? Nu al?
    Meid goed gedaan en van harte gefeliciteerd!!

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Helen, fijn dat je het zo positief hebt ervaren!

Net effe op je site gekeken, prachtige plaatjes... Die onder dat schapendekentje, aaaah <333

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Oh wat goed dat je toch maar je ouders hebt gebeld!

Van Harte gefeliciteerd

15. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Goed gedaan!

16. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    Hey meid
    nog keer gefeliciteerd jij verassten ons zo snel uit niets en wat snel snap dat je veel niet hebt meekregen en overrompeld bent maar ze is echt een wonder en op mijn verjaardag ;) deel nu samen met prachtig klein meisje ;) zelfde datum..hoop dat nu verder goed gaat en alles goed geneesd vergeet vooral jezelf ook niet ;) want je verdiend ook veel aandacht en liefde jij hebt het zo snel en goed gedaan.geniet met zijn 3e een echt gezin nu.

liefs,

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

heleen, mooi beschreven hoor.
    Kan nog steeds niet geloven dat het zo snel kan gaan.
    Ik had je al gefeliciteerd. Hoop dat alles goed gaat.

Share This Page