Alle kleding wegdoen of..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 10 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ben bezig met afvallen, moet nog een heel eind hoor.
    Inmiddels ruim een maat minder qua broeken en 2 maten kleiner qua bovenkleding.

Resultaat, ontzettend veel kleding wat toch iets te groot is.
    Eigenlijk zou ik alles weg moeten doen, en opnieuw beginnen met een kleine kleding capsule.
    Maar ja, durf ik dat.. of steek ik nog veel tijd in om te proberen kleding in te nemen?
    Ik ben geen naai wonder.

De komende dagen nog in een hotel, weekend weer thuis.
    Ik vrees dat het alles passen wordt en dan keuzes maken.
    En wat basisstukken kopen.

Hebben jullie dat een keer gedaan?
    En wat vind jij onmisbare combineerbare kledingstukken?

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.376
    30.676
    113
    Vrouw
    Alles wegdoen heb ik niet gedaan.
    Wel kritisch gekeken. Mooie kleding die alleen maar te groot was geworden heb ik bewaard (in een klefingbox onder het bed).
    Daar heb ik ook kleding die te klein was geworden bewaard.

En vooral met de te grote kleding was ik erg blij toen ik ongewild weer zwaarder was geworden. Juist dan is nieuw kopen voor mij geen feestje. En dan is het fijn als je gewoon goed spul onder je bed vandaan kunt toveren.

Novi, Bellybell, Syane en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou ook de mooie dingen bewaren. En ze als je een paar jaar verder bent en ze nooit tevoorschijn hebt hoeven te halen, ze dan wel weg doen. Mocht je dan een onvoorziene tegenslag hebben in je traject, dan ben je blij dat je niet weer allemaal kleding van een maat groter hoeft te kopen.

Als je echter specifiek iemand weet met die maat, die het niet zo breed heeft, dan zou ik ze wel weggeven trouwens.

Qua nieuwe dingen kopen, ik zou gewoon beginnen met een paar spijkerbroeken en een paar iets nettere broeken en een aantal shirts en truien, wat allemaal goed combineerbaar is. Zeker als je nog aan het afvallen bent. Misschien een jurkje erbij en klaar. Nu is ook een goede periode om wat nieuws te kopen, want uitverkoop. En als je dan over een half jaar weer een maat kleiner nodig hebt, dan heb je nu ook geen fortuin uitgegeven aan een garderobe, die dan hopelijk ;) te groot is.

Eenkadootje vindt dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Alles weg doen! Dan kom je ook niet meer in de verleiding als iets weer wat strakker gaat zitten om die ruimere broek te pakken.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.409
    113
    Lastig… ik heb zoveel ge-jojo’d, gelukkig heb ik telkens wel kleding bewaard. Maar misschien is merken dat broeken bv weer strakker gaan zitten juist wel beter dan gewoon die grotere broek weer pakken… Misschien een termijn bepalen waarop je wel alles weg doet? En dan nu uitzoeken wat je echt nog mooi vindt, de rest wel - na die termijn de mooie dingen verkopen/weggeven?

Qua kleding ben ik nu van de basic capsule; veel heb je eigenlijk niet nodig om toch leuke combinaties te kunnen maken.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb met afvallen deels wat kringloop kleding gekocht, had niet zoveel zin om veel geld uit te geven. Echt leuke kleding gevonden, van die merkbroeken die normaal over de 100 Euro kosten en dan voor gemiddeld 3 Euro. Heb het idee dat sommige mensen alles na 1 seizoen al wegdoen, het ziet er vaak nog zo goed uit.
    Mijn andere kleding die te groot was, heb ik bewust weggedaan, zodat ik niet zo snel weer iets uit de kast haal als ik aan kom.
    Gewoon als een maatpakket op MP gezet, was er op die manier in 1 x van af.

Uiteraard wel nieuwe bh's gekocht die tenminste weer goed aansloten en wat basic shirts enz.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik ben ook veel afgevallen en heb zo'n 80% van mijn kleding aan een familielid geven. Ik heb een paar mooie jurken en truien bewaard die nu wat ruim vallen, deze draag ik nog gewoon op een vrije dag of in het weekend. Mocht ik weer aankomen -waar ik niet vanuit ga :oops:- heb ik altijd nog iets.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd alles weggedaan toen ik bele kilo's kwijt was. Werkte voor mij motiverend!
    Zodra ik weer een paar kg kwijt ben, doe ik het weer :cool:

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.822
    113
    De mooie dingen heb ik waar mogelijk ingenomen. Dat werkt prima.

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Extra uitleg:
    Ik ben van maat 48/50 naar maat 44 qua broeken en naar maat 42 bovenkleding gegaan in 2 maanden tijd. Enkel door glutenvrij en lactose vrij te gaan eten icm sporten. Ik let totaal (nog) niet op calorieën ed. Het is al lastig genoeg om glutenvrij te eten, vooral buiten de deur.

Volgende week starten de leefstijlcoach lessen.
    Het is een traject van 2 jaar. De bedoeling is om nog 15 kg kwijt te raken.

Het idee is nu, om zaterdag zoveel mogelijk kledingstukken te passen. En wat echt te groot is, (soms staat een oversized blouse/vest nog wel leuk) daarin een keuze te maken. Stapel weggeef of stapel nog bewaren/ evt nog vermaken.
    (Ja, ik geef vaak spullen en kleding weg, vorige week al een stapel kleding weggegeven)

Voor deze week had ik al wat items gekocht, zwart pak, wat mooie blouses, vegan leren rok, zodat ik eea met elkaar kon combineren. (Slaap bijna een week in hotel ivm werk) en ja alvast 1 nw bh.
    Volgende week nog kijken voor 2 t-shirts wat leuk staat op een jeans icm een jasje.

En dan ben ik niet alleen wat kg’s kwijt maar ook heel veel kledingstukken.

Syane vindt dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.822
    113
    Dit lijkt me de juiste aanpak.

Deel Deze Pagina