Hallo verloskundige

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Deentje, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben hier nog maar net nieuw dus weet nog niet helemaal hoe het werkt.
    Ik ben nu bijna 8 weken zwanger.. nog erg pril..
    Ik heb een paniekstoornis gekregen tijdens mijn eerste zwangerschap (heb een zoontje van 1,5) en heb medicijnen gekregen (paroxetine).
    toen ik mijn psychiater vertelde dat ik zwanger was moest ik direkt stoppen met de medicijnen. Dit valt mij erg zwaar.. en ik he het idee dat alles weer terug komt. Ik durf niet meer alleen naar buiten, denk dat ik gek word, enz.. ik durf niet eens naar de verloskundige :(
    Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit verder moet gaan ook ben ik erg bang dat ik een paniek aanval krijg tijdens de bevalling.. of bang dat ik een miskraam krijg door alle stres. Mijn vraag is dan ook of er alsnog medicijnen zijn die ik wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap.. en of ik wel thuis mag bevallen als ik een paniekstoornis heb.
    Ik hoop dat u mij hier antwoorden op kan geven.

Groetjes Dena

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Dena,

Het is verstandig hierover contact op te nemen met je huisarts en psychiater er zijn evt medicijnen die je gedurende de zwangerschap mag gebruiken. Vaak is het dan wel noodzakelijk dat je in het ziekenhuis bevalt en dat je kindje minstens 24 uur ter observatie moet blijven. Omdat het medicijn effect kan hebben op de ademhaling van het kindje. Geef ook bij je verloskudinge aan dat je klachten hebt en dat je paniekaanvallen hebt gehad,dan kunnen zij er rekening mee houden en kunnen ze jou goed opvangen.

Imke

3. bedankt voor je reactie ik ga hier zeker wat mee doen.

Groetjes Dena

Deel Deze Pagina