Hoi meiden, De titel zegt het al; al een tijdje heeft mijn dochter een bult naast haar fontanel, het is ook een beetje wittig, in ieder geval lichter dan de kleur van haar hoofdhuid. Toen ik 2 weken terug bij de kinderarts was gaf ik het al aan, maar zonder te voelen zei zij dat dat komt doordat het bij de fontanel wat kan opzwellen als ze bijvoorbeeld huilt. Maar de bult zit er altijd, ook als ze niet huilt. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ga sowieso de huisarts ff bellen want het zit me toch niet helemaal lekker.
Zou idd even naar de huisarts toe gaan zodat er naar gekeken wordt. Is het niet gewoon een verstopt talgkliertje?
Nee het is echt een zacht bultje van ongeveer 1 bij 1 cm.. het is ook lichter dan haar hoofdhuid en je voelt duidelijk een bobbel naast dr fontanel. Kan helaas maandag pas terecht en de kinderarts bij het cb is er vandaag niet. Dus nog maar even afwachten en hopen dat het niks ernstigs is..
1 bij 1 is best groot. Jammer dat je tot maandag moet wachten... Onze dochter had toen ze klein was op haar rug ook een bult van dezelfde afmetingen. Dit bleek na onderzoek ook niks te zijn en is nu ook weer bijna helemaal weggetrokken.
Hier ook een bult op haar hoofd, al vanaf de geboorte, is bij onze meid een lymfeklier. Die wordt dikker als ze afweerstoffen moet aanmaken, dus kan er nog heel lang zitten volgens de arts
Dank jullie wel voor de reacties Ik wacht de huisarts morgen wel even af en de week daarop moet ze toch weer naar het cb, dus vraag ik het nog een keer extra aan de arts daar. Heb nu ook ontdekt dat de bult "verdwijnt" als ze op haar buik ligt of op haar rug, en zodra ze overeind gehouden wordt of wat meer rechtop, verschijnt ie weer. Hij is ook zacht, ik kan hem zo (zachtjes) indrukken. Probeer me maar niet druk te maken en gewoon even de arts af te wachten. PS: het zit echt op/net naast haar voorste fontanel, daar zit toch geen kliertje?