Haaruitval?

Discussion in 'Zwangerschap' started by nique36, Oct 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nique36

nique36 Actief lid

Oct 4, 2007
    171
    0
    0
    Prinsenbeek
    Hoi meiden,

Sinds een week of 2 heb ik gigantisch haaruitval. Iedere avond en ochtend zit mijn borstel hardstikke vol :confused: Zou dit te maken kunnen hebben met de zwangerschap, hebben jullie hier ook last van gehad?

Alle tips zijn welkom ;)

Liefs
    Monique

2. augustus

augustus Niet meer actief

Nee bij mij is het juist andersom...
    Verlies bijna geen haar..

3. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Meestal houdt je met je zwangerschap haar vast in plaats van dat je haaruitval ;) meestal na de zwangerschap dan valt het haar wat je tijdens de zwangerschap vast heb gehouden uit! en dan kan veel zijn omdat je dagelijkse hoeveelheid ook nog mee gaat! (dagelijkse hoeveelheid uitval bij iedereen 80 tot 100 haren p.dag)

Bij jou kan het komen door de seizoen wisseling,hoop mensen kunnen rond deze periode haaruitval hebben! komt omdat je lichaam een hoop vitamine vraagt waarvan vitamine B , advies is neem extra vitamine B, dan zul je zien dat het veel minder wordt!

hoop dat je er wat aan hebt!

liefs joma

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap had ik ook enorm last van haaruitval. Toen is het even opgehouden, en nu 6 maand na de bevalling, heb ik er nog steeds enorm veel last van! Word er werkelijk knettergek van! Heb ook allemaal kortere haartjes vooral bij mijn haargrens en tussen de andere haren door. Het groeit allemaal weer opnieuw....

HET ZIET ER NIET UIT! :) ach ja... straks in de winter kan ik toch mooi een muts op mijn kop zetten :D

5. Miky

Miky Bekend lid

Jan 18, 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ja heb ik ook! Nooit echt last van gehad, maar sinds ik weer zwanger ben valt het me op dat er echt veel haar uitvalt...
    Wel jammer, had ik bij de 1e zwangerschap geen last van.

6. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Hoi,

Heb er helaas ook last van.
    Niet heel erg, maar helaas voor mij geen mooie volle haardos. En dat terwijl ik de vorige 2x wel mooier haar kreeg.

7. AlRe

AlRe Bekend lid

Mar 8, 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Ik heb een haarziekte waarbij ik op mijn hoofd vele kale plekken heb. Deze ziekte heb ik al vanaf mijn 15de en heb eigenlijk steeds het geluk dat het niet in het zicht zit. (Heb zelfs een tijdje een pruik gedragen)
    Het was even afwachten voor mij of tijdens mijn zwangerschap ik juist nog veel meer haar zou verliezen. (Er zijn mensen die helemaal kaal zijn geworden) Of dat het juist zou aangroeien. In het begin van mijn zwangerschap verloor ik veel haar maar ik kan nu gelukkig zeggen dat het weer aangroeit. Niet overal maar er zijn plekken op mijn hoofd die al jaren kaal waren nu met haar bedekt zijn.
    Dus wellicht dat het straks wat voller is bij jou. Maar iedereen is natuurlijk anders.

8. Lale

Lale Lid

Oct 27, 2007
    15
    0
    0
    Toerisme
    Turkije
    Yep ook ik heb enorm last van haaruitval, mn hele borstel zit vol en gelukkig heb ik het nu minder maar de eerste weken had ik tijdens mn haar wassen hele strengen haar aan mn handen.

Eerst werd ook gedacht aan seizoens wisseling of stres maar toen bleek dat ik zwanger was werd de link met hormonen gelegd...ze zeggen wel dat het met name de eerste 3 maanden erg is maar daarna moet de haaruitval verminderen. Ik heb al van alles geprobeerd grove nieuwe kam in plaatse van borstel, andere shampoo, conditioner, minder wassen maar helaas er is gewoon weinig aan te doen. Wel slik ik vitamine tabletten en toen is het wel minder geworden, geen hele strengen haar meer tenminste.

Laten we hopen dat het inderdaad verminderd wordt na de eerste 3 maanden....

Liefs Lale

9. mama33

mama33 Actief lid

Sep 11, 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Volgens mij is er helemaal niets aan te doen omdathet een hormoon kwestie is. Ik heb het trouwens na de zwangerschappen gehad en heeft wel 9 of 10 manden geduurd. Het is niet anders helaas!

10. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ja extra vitaminen B bij de vitamine die je al slikt werkt goed!

11. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    Jij heb een haarziekte! welke als ik vragen mag ?heb je toevallig Alopecia areata?

12. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Ik heb er ook behoorlijk last van! :(
    Dacht eerst ook dat het juist andersom zou moeten zijn hihi :(

13. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Niet tijdens, maar hier inderdaad ook na de zwangerschap. Gek word ik ervan.
    Net als Minyaweth nu allemaal korte plukjes.. ziet er niet uit. :D
    Ik hoop wel dat het nu een sminder gaat worden, wordt volgens mij hartstikke kaal. :(

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb er ook heel erg last van :(

Heb het voorheen nooit gehad tijdens de zwangerschap,maar eerder na de zwangerschap.

Ik heb kort haar en je ziet nu gewoon inhammen komen :(

15. Kris80

Kris80 Lid

May 9, 2007
    68
    0
    0
    Hey!

Bij beide zwangerschappen had ik enorm veel last van haarverlies in de eerste 12 weken! Met bossen vielen ze eruit! Gelukkig stopte het na die weken anders was ik nu vast kaal haha! ;)

16. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hier nog een! enorm haaruitval, hele lokken tijdens het wassen in mijn handen (gelukkig heb ik veel en dik haar, dus het valt niet echt op). het was bij mij echt de eerste 3 maanden, nu is het een stuk minder. ik hoop voor je dat het snel beter wordt, maar raar is het zeker niet..

Share This Page