Wat te doen tegen hoofdpijn, behalve paracetamol?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Niekske78, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds een week of 2 à 3 heb ik behoorlijk vaak last van hoofdpijn. Niet heel heftig, maar een zeurderige pijn. Ik wil liever geen paracetamol slikken. Heeft iemand tips?

2. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben. Als het vanuit je nek komt kan het schelen als je zelf of je partner zijn hand in je nek of tussen je schouderbladen legt.

Verder een hoofdmassage kan helpen.

En veel water drinken.

Bij mij helpen bovenstaande dingen altijd goed en he eerlijk wie vind een hoofdmassage nou vervelend hihi

3. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt niet vanuit mijn nek, het zit richting mijn voorhoofd en nog ietsjes naar achter.
    Ik heb idd het gevoel alsof ik, met name overdag tijdens het werk, te weinig drink... Toch maar eens wat meer gaat doen dus!
    En die hoofdmassage is altijd prettig idd!

4. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel drinken heb ik ook begrepen idd,
    vanaf week 15 heb ik er ook veel last van :(
    Misschien warme douchestraal in je nek ter ontspanning?

5. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik heb er sinds 15 weken ookmeer last van. Ik probeer extra te drinken maar wayer smaakt me niet meer zo.
    Het is een hoofdpijn bij mijn linkerslaap

6. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Als je zwanger bent heb je nog meer vocht nodig dus dan is dat een aandachtspunten misschien. Ik neem een fles water mee naar mijn werk en die moet ik van mezelf eind van de dag leeg hebben. Zet hem op mijn bureau zodat ik hem niet vergeet. Heb je toch 1,5 liter binnen :) misschien kun je zoiets doen.

7. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Kunt ook thee pakken als water je niet zo smaakt. Groene thee is goed en rooibos daar zit geen theine in

8. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Klopt! Ik hoorde echter via keuringsdienst v waarde dat er in Lipton groene thee suiker zit. Die zou ik dus niet nemen. Ik haal graag thee bij speciaalzaakje. Nu goed excuus om dat eens voor mezelf te doen 😉

9. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Juist ga maar eens winkelen :p heel mooi excuus

10. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

herken je hoofdpijn. heb het laatst 7 dagen achter elkaar gehad. al bij de verloskundige geweest en de huisarts. Ze zeggen dat het de hormonen zijn omdat je lichaam verandert. Mocht 8 paracetamollen innemen op 1 dag :$. nou echt serieus dat deed ik voordat ik zwanger was al niet laat staan nu. heb er hooguit 2 per dag ingenomen. Nu komt mijn hoofdpijn met vlagen. En idd goed drinken. Weet hoe vervelend het is. en optijd je rust nemen hielp bij mij ook wel wat.

Deel Deze Pagina