hupl nodig bij borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pinkeltje, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinkeltje

pinkeltje Lid

2 nov 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    hallo ik heb een paar vragen, ten eerste woon ik in italie en heb niet die goede begelijdijng zoals in nederland.

mijn eerste vraag is hoe krijg ik ritme in het bortvoeding genven nu geburt het soms om de 3 uur en som s 2/1 uur, nu is het hier heel warm dus mischien ligt het daar aan?

waarom is de ene keer de ontlasting geel en de andere keer grpoen?

en wat mag je wel eten en wat niet?

sorry voor al deze vragen maar ik hoop dat je me kunt helpen

groetjes

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Pinkeltje

Gefeliciteerd nog met Noah. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden want normaal ga je met Bv vragen naar onze lactatiekundige. Echter die is nu met vakantie dus ik ga een poging wagen.

Als je borstvoeding geeft kun je meestal niet spreken van een ritme. vaak geef je borstvoeding op vraag. Dus wanneer noah wil drinken biedt jij de borst aan. Met warm weer past de bv zich vanzelf aan (wordt wat wateriger) wat ook kan beteken dat Noah vaker wil drinken. Probeer je daar gewoon aan toe te geven. Noah is pas 1 maand vergeet dat niet.

Borstvoedingspoep kan eigenlijk alle kleuren hebben. Vaak is het echter mosterdgeel. Bij krampjes, veel voeding kan de poep groen gekleurd zijn.

In principe mag je alles eten, ik zeg zelf altijd waar TE voor staat moet je laten. En merk je dat Noah d.m.v krampjes ergens sterk op reageert kan je daar de volgende keer rekening mee houden.

In het topic van de lactatiekundige kan je veel nalezen. Misschien staan daar nog meer tips voor je bij.

Ilja

3. pinkeltje

pinkeltje Lid

2 nov 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    hoi ilja
    heel erg bedankt dat je toch mijn vragen hebt kunnen beantwoorden. ook al heb ik al 2 andere kindjes deze is toch anders, waarschijnlijk omdat hij in de zomer geboren is en de andere 2 in de winter(wat toch makkelijker is) dus afentoe voel ik me een beetje dom :(

groetjes pinkeltje

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Niet dom voelen hoor. Nergens voor nodig. vertrouw op je eigen gevoel en geniet van je kinderen.

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina