Baby inwendig voelen bewegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wolkje3, 4 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje3

Wolkje3 Niet meer actief

Ik voelde gisteravond de baby een paar keer bewegen (ben 16 weken en voel hem/haar al een tijdje) en toen kwam ik op het idee of ik hem/haar ook van binnen zou kunnen voelen bewegen.
    Toen hield ik mijn (schone) vinger tegen mijn baarmoedermond aan en na een aantal seconden wachten voelde ik een beweging! :D
    Heel zacht en ver weg, maar toch echt heel duidelijk.
    Alsof hij even tegen de onderkant van mijn baarmoeder aan schopte.
    Zijn er meer die dit ook gevoeld hebben?
    Ik vond het erg mooi.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Erhmmm wil je dat alsjeblieft niet meer doen? Ook al heb je je handen goed gewassen blijft het een risico, daarnaast prikkel je onnodig je bm. Ik heb mezelf ook een keer "getoucheerd" en kreeg flink op mn kop van de vk! Mijn vk wil zelf al zo min mogelijk toucheren en dat is een pro....

Geen kritiek hoor wan ik snap dat het mooi is maar ik zou het niet meer doen

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Huh? Hier heb ik nou nog nooit over nagedacht.
    Maar ik ga het ook maar niet proberen gezien bovenstaande.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zoals hierboven beschreven moet je dat echt NIET doen!!! :$

Je veroorzaakt prikkelingen en ook de kans op een infectie, je vinger oogt wel schoon maar er kunnen evengoed bacteriën opzitten.

Gewoon geduldig zijn en dan voel je de kleine vanzelf wel een keer aan je buik, ik ben 20 weken en voel nog vrijwel niks dus je hebt sowieso al geluk.

5. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Misschien een stomme vraag hoor maar hoe zit dat dan met het hebben van gemeenschap? Daarbij kan de baarmoedermond toch ook geraakt worden??

6. Wolkje3

Wolkje3 Niet meer actief

Zo dacht ik dus ook, mijn vriends penis komt ook veel dieper nog, gezien die langer is dan mijn vinger :p Ik hield mijn vingertopje er maar heel zachtjes tegenaan, daarom had ik niet het gevoel dat dit kwaad kon.
    Maar zal de vk eens vragen :)

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Klopt maar de penis zit daar niet te wroeten zoals een vinger, zit geen nagel aan en meestal zijn handen veeeeeel "viezer" dan de pielemuis.... Letterlijke woorden vk hahaha

Is echt niet lullig bedoeld hoor maar als mijn vk me op de kop geeft dan volg ik haar advies op en doe dat dus echt niet meer

8. Wolkje3

Wolkje3 Niet meer actief

Haha.
    Maar ik heb echt niet zitten wroeten hoor, alleen mijn vingertopje er heel zachtjes tegenaan gehouden.. En wat infecties betreft; hoe bevredig je jezelf dan? :p
    En toucheren is toch heel iets anders dan een vinger er zachtjes tegenaan houden?

Wat is toucheren ?
    Tijdens het toucheren brengt een verloskundige of gynaecoloog 2 vingers in je vagina om te kijken of de baarmoedermond al verstreken is (week geworden is) of om te kijken hoe ver de ontsluiting al is gevorderd.

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Jullie kunnen serieus met jullie vingers bij jullie baarmoedermond komen? Wow...

Ik ga het verder niet eens proberen, aangezien mijn gyn (als ze al voelt van binnen want liever doet ze dit niet) ook gewoon handschoenen draagt.

10. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ehh, mijn clitoris zit aan de buitenkant:cool:

11. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Oke, dus je vriend mag je ook niet vingeren als ik het goed begrijp?

Goed om te weten zo tegen het einde :)

12. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Vingeren doe je toch niet tegen je baarmoedermond aan mag ik hopen?!

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik krijg hier hele rare beelden van sex...masturbatie en vingeren hahaha.

Mijn verlos zei toentertijd, toen mijn vriend angstig vroeg of hij het koppetje van de baby niet in zou drukken tijdens de sex, en zij zei dat de penis bij lange na niet in de buurt komt van waar het moet zijn om dat te doen :D
    Nu weet ik niet hoe lang jullie vinger is...maar de mijne is echt niet langer dan de penis van mijn vriend.

Er is mij wel verteld dat sex de bevalling aan kan wakkeren, en dat als je het rond een week of 40 zat bent het mee kan werken om sex te hebben, echter zei ze dat het klaarkomen zelf hetgeen was wat prikkelde.

14. Wolkje3

Wolkje3 Niet meer actief

Hahaha.
    Nee maar in dit geval doelde ik op de mogelijkheid van het krijgen van infecties.

15. Wolkje3

Wolkje3 Niet meer actief

Ja precies, daarom denk ik niet dat het echt kwaad kan.
    Anders zou je vriend je ook niet meer mogen vingeren ivm de kans op infecties en zou je ook geen seks meer mogen hebben ivm prikkeling van de baarmoedermond...

16. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Sorry, maar dan zou je dit toch ook ergens gelezen/gehoord moeten hebben? Afgezien van dit forum:D

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Aan je handen zitten hele andere bacteriën dan aan een piemel.. Met je handen zit je overal aan, en ook al was je ze, dan zitten er nog veel bacteriën op je huid zelf, die dan juist overblijven.. Ik zou het risico in ieder geval niet nemen, het wordt niet voor niets door verloskundigen afgeraden..

18. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi goh :p

19. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik vraag me nu af hoe je op het idee komt om inwendig te gaan voelen of je kindje beweegt? Dat is echt nog nooit bij me opgekomen..

20. Littlelovely

5 nov 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL

Inderdaad ja, waarom zou je inwendig gaan lopen voelen terwijl je het kindje al voelt in je buik?
    Komt bij mij ook echt niet op om eens lekker te gaan voelen van binnen...

Deel Deze Pagina