Onze kleine is nog niet ingedaald, zwemt nog mooi rond ver boven het bekken. Nu wil ik graag thuis bevallen wat helemaal geen probleem Hoeft te zijn aangezien ze vaak tijdens de bevalling nog indalen enz Maar hoor en lees ook regelmatig nare verhalen als een spoed ks omdat t niet paste,sterrenkijker enz.. Dat maakt me eerlijk gezegd een beetje bang voor een thuis bevalling, voor dat we in het ziekenhuis zijn, zijn we zo een kwartier a 20 minuten verder. En daarnaast zie ik hier dat bijna alle niet ingedaalde baby's later dan de 40e week kwamen vandaar m'n poll. En dan had ik nog een vraagje, is strippen mogelijk als je al Ontsluiting heb ? Of is dat niet mogelijk bij een niet ingedaalde baby ? De vk wilt volgende week verder kijken over miss een oorzaak Waardoor hij niet indaalt. De rede die we nu kunnen bedenken is omdat hij aan de vrij kleine kant is en daarom dus nog alle ruimte heeft, maar ze wilt ook zeker weten dat er niks voor ligt. Zijn er hier dames thuis bevallen ondanks dat de beeb nog niks ingedaald was?
De eerste was ingedaald met 28 weken vast met 32 weken in mn bekken. Uiteindelijk bevallen met 41+1. Jongste daalde pas een beetje in met 38/39 weken en heeft nooit vast gezeten. Pas tijdens de bevalling daalde hij helemaal in met 40+5.
En ja er kan gestript worden mits je ontsluiting heb. Het enigste waar je bij een niet ingedaald kindje rekening mee moet houden is als je vliezen breken je direct moet gaan liggen en ne vk bellen zij komt dan gelijk kijken.
De eerste was pas met 36+5 ingedaald, de dag daarna is hij geboren. Wel in het ziekenhuis omdat het voor de 37 weken was. De tweede is pas met de bevalling ingedaald. Hij is geboren met 37+5. Dat was wel een thuisbevalling. Edit: ik zie nu dat hij bij jou nog helemaal niet naar beneden is gezakt. Bij mij lagen ze wel al voor de bekkeningang, al waren ze nog niet vast ingedaald
Bedankt voor jullie reacties! Dat van dat liggen weet ik idd. Fijn om te lezen dat het thuis gewoon kon zonder poes pas.. Hij ligt idd nog boven t bekken ik hoop dinsdag miss iets meer naar beneden haha
Ze zijn bij mij beiden niet ingedaald tot de bevalling. Oudste heeft er een week in gelegen, maar er weer uitgefloept. Bij mij is het juist positief: ze kunnen er nog makkelijk in en uit Deze derde ligt ook weer niet meer ingedaald. Maakt verder niks uit, alleen gaan liggen als de vliezen breken, en dat was bij beide anderen het geval, dus dan moet de vk wel even komen om te checken of hij/zij dan wel ingedaald is. Dat was bij beiden ook het geval. De eerste kwam met 40+0, de tweede met 39.4, dus niet na de 40 weken. En dat verwachten ze deze keer weer. Oudste is in het zkh geboren (meconiumhoudend vruchtwater, had dus niks met niet indalen ofzo te maken), tweede is gewoon thuis geboren. Hier dus positief verhaal Doordat ze alle ruimte hebben bij mij, verwacht de vk ook een snelle bevalling, omdat ze zo makkelijk in kunnen dalen en er weer uit kunnen
Echt fijn om te lezen haha stelt me meteen gerust zeg! Kindjes ook van 'normaal' formaat ? Hier verwacht ze hem tussen de 6 en 7 pond net zoals bij m'n dochter
Ik heb even gekopieerd wat ik in ander topic over niet indalen al had beschreven. Daarnaast kan ik nog melden: - nr 1 41+3 wkn na een succesvolle strippoging, 4355 g - nr 2 41+5 wkn na meerdere mislukte strippoging, door geheel niet indalen was er geen tegendruk en lukte het strippen niet, 4520 g (ik vermoed dat mijn oudste nog enigszins voor de ingang lag, in tegenstelling tot nr 2 en 3 die er echt ruim boven zwommen ) - nr 3 41+0 wkn na potdicht waardoor strippen niet mogelijk, 4260 g Bij mij zijn ze alle 3 niet ingedaald. VK zei dat het blijkbaar in mijn lijf voor baby fijner is om lekker boven bekken te blijven hangen . Nr 1 is geboren in ruim 4 uur. Bevalling heel soepel verlopen, tijdens bevalling hoorde ik VK telkens zeggen 'hij ligt nog hoog' en ik moest daarom ook verplicht op mijn linkerzij de weeen opvangen om het indalen te bevorderen. Na 20 min persen was hij er. Nr 2 is geboren in ruim 2 uur. Ook weer verplicht op li zij moeten liggen. Toen ik bijna 10 cm had, waren vliezen nog niet gebroken en hoorde ik VK weer zeggen: 'ze ligt nog hoog'. Plotseling braken de vliezen en stroomde een enorme golf vruchtwater in 1 keer naar buiten, tegelijkertijd voelde ik de baby opeens diep zakken tot op de bekkenbodem, alsof ze met water mee naar buiten stroomde. Zuchtend (omdat het te snel ging) is ze toen in 2 persweeen geboren, zo'n 5 minuten na breken van vliezen. Bij nr 3 heb ik wel echt 'last' gehad van het feit dat ze niet ingedaald was. De vliezen braken namelijk als eerste en ik kreeg dus platte bedrust om uitzakken (navelstreng, handje) te voorkomen. Mocht niet eens naar wc, heb alles op po op bed moeten doen. Heel irritant. Om goed te kunnen ontsluiten heb je druk nodig op de baarmoedermond. Meestal is dit het ingedaalde hoofdje, maar als je vliezen nog niet gebroken zijn kunnen die dit ook doen. Hier heb ik bij mij 1e en 2e profijt van gehad, vliezen braken heel laat. Maar, nr 3... Geen hoofdje, ook geen intacte vliezen en ik mocht niet eens staan (zwaartekracht). Hierdoor is de ontsluiting heel langzaam verlopen, heb 7 uur gedaan om 3 cm te krijgen . Toen was ze voldoende in bekken gezakt om weer te mogen staan en lopen en zodra zwaartekracht mee kon helpen met indaling, ging het opeens heeeeeeeel snel. Met weeenstorm van 45 min van 3 naar 10 cm gegaan, enkele minuten daarna is ze geboren. Nr 2 en 3 zijn gewoon thuis geboren overigens. En qua bevalling had nr 1 ook gewoon thuis gekund.
Super! Hier word hij geschat op een 6 a 7 pond bij de volle 40 weken Ben benieuwd bedankt Voor de goede verhalen haha nu durf ik weer thuis te bevallen ! Ik ben zelf trouwens nu 38+3w
Verder niemand die de poll kan invullen? Kwam gister een topic tegen waar bijna iedereen met een niet ingedaalde baby langer dan 40/41 weken liepen. Dan vind ik t Zonde om thuis te blijven zitten haha ik zou graag naar m'n tante willen die woont voor ons 3,5u verder op.. Maar heb natuurlijk geen zin dat als me vliezen dan breken ik daar moet blijven liggen.. Jammer dat we niks kunnen plannen
Drie kindjes niet ingedaald. Alledrie met 38 weken bevallen. En ook bij alledrie van vijf naar tien cm ontsluiting binnen een half uur. Dus zegt niet zoveel of ze ingedaald liggen of niet. Eerste bevalling duurde bijna tien uur. Tweede bevalling van de eerste wee tot ze op mijn buik lag twee uur en veertig minuten. Derde bevalling duurde ongeveer drie uurtjes.
Nou.. hier vorder de de ontsluiting niet na een week voorween en uiteindelijk echte weeën.. kindje idd niet ingedaald, met behoorlijk wat gedoe geboren met 39.6
Hier is beeb ook nog zeker niet ingedaald, ze gaan woensdag bij de gyn kijken of er iets voor ligt...
Baby is hier tijdens de bevalling pas ingedaald. Ben op 39.6 begonnen en op 40.1 was meneer er eindelijk. Dus niet echt overtijd te noemen.