Niet lekker voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Danielle1989, Dec 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

Oct 10, 2016
    135
    26
    28
    Ik ben 15 weken zwanger maar voel me over het algemeen niet lekker. Ik ben al weken verkouden wat niet echt wil overgaan. Tussendoor regelmatig misselijk maar ook vaak last van onstilbare honger. Een uur na het avondeten knorde mijn maag al. Ik vroeg me af of iemand weet hoe dit kan die extreme honger die een paar dagen later weer weg is. Zijn het hormonen of heeft mijn lichaam echt zoveel eten nodig omdat het hard groeit? Ben nu alweer wakker van de honger terwijl ik morgen zo weer geen honger kan hebben.
    Moet ik hier aan toegeven?

2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ja ik gaf eraan toe, ik werd s nachts ook vaak wakker van de honger ging dan vaak even wat eten en drinken beneden, want anders kon ik echt niet meer slapen door de trek! Kleine beetjes tussendoor eten! Succes!

3. Keija

Keija Bekend lid

Jun 30, 2016
    717
    6
    18
    Je lijf is hard bezig. Er gebeurt van alles. Eet vooral een boterhammetje of banaantje oid extra als je lijf daarom vraagt zou ik zeggen. Desnoods 's nachts (herkenbaar overigens..). Bij mij is het bijna constante hongergevoel uiteindeijk weer afgenomen. Al eet ik geen twee dagen hetzelfde, de ene dag vraagt mn lijf meer dan de andere dag.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier soms ook gigantische honger en als ik daar niet op reageer (zoals vannacht) dan ben ik een paar uur later misselijk.
    Dan zou je dus denken, ik eet niks, maar als ik dan weer even wat eet zakt het weer.
    Beter dus op het moment dat je trek hebt gewoon wat eten, voorkomt waarschijnlijk de misselijkheid.
    Wordt straks vanzelf weer minder. ;)

5. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

May 14, 2014
    100
    23
    18
    Hoi Danielle, ik herken het hoor. Maar minimaal misselijk geweest, maar honger en eetbuien sinds het begin van de zwangerschap, niet normaal. Na een week of 16 begon dit wat te normaliseren. Ik eet nog steeds wel veel, maar de porties worden minder groot. En nu met de maagzuur kan ik ook niet meer zoveel eten.
    Die verkhoudheid had ik ook. De eerste 20W steeds een verstopte neus gehad. Neusspray met zoutoplossing van etos hielp daar goed tegen. Opvallend was, dat als ik moe was of niet in mn hum, ik er erger last van had. Dus heb toen maar besloten mezelf lekker te vertroetelen als ik me grieperig voelde. Hielp goed ;)
    Succes x

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!! je zit er midden in nu met 15 weken. Ik heb ook lang zo doorgelopen, erg vervelend, maar meestal trekt het richting de 17 weken wel langzaam weg. Ik ben nu 20 weken en eetlust is weer redelijk normaal, soms beetje misselijk gevoel als ik moe ben. Vind niet alles even lekker, maar ik eet weer normaal. Maar ook snachts heb ik weleens trek, vooral in een glas melk en koekjes, haha! Had ik bij vorige zwangerschap ook. Ach, ik geef er aan toe, zolang ik geen pizza's in de oven schuif snachts, haha!!
    Volg gewoon je gevoel qua eten. Geen trek, nou, dan eet je niet(tenzij je misselijk word vd honger). Wel goed blijven drinken hoor!! Ik had trouwens wel veel zin in fruit, zo haalde ik mijn vitamines en vezels binnen in de tijd dat ik erg weinig at.

Veel sterkte en bij de meeste vrouwen gaat het echt over hoor!!!

7. Danielle1989

Danielle1989 Actief lid

Oct 10, 2016
    135
    26
    28
    Dankje voor jullie tips! Bij hoeveel weken ging het bij jullie over?
    gister had ik echt weer zo een honger en veel gegeten en vandaag weer bijna geen eetlust maar toch eten tegen de misselijkheid...pffff vind het echt erg al die kwaaltjes, zit al thuis in de ziektewet....

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ik ben ook nog steeds constant aan het eten. Volgens mij komt het doordat mijn maag in de verdrukking zit en er dus minder in kan. Maar je hebt natuurlijk wel voldoende voeding nodig. Ik geef er gewoon aan toe.

9. Cookies

Cookies Actief lid

Jun 18, 2016
    482
    224
    43
    Verstopte neus schijnt ook heel normaal te zijn in het 2e trimester :)

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

De honger gaat niet meer over hoor, althans...bij mij in ieder geval (nog) niet :p
    Gewoon lekker wat dingen eten die vullen en af en toe zondigen

Share This Page