Ik ben al 2 maanden niet fit. Heb dagelijks hoofdpijn en ben moe (en veel dorst). Ik kan savonds niet eens meer een boek lezen omdat dat te inspannend is. Ik sport normaal vaak 4x per week maar doe nu helemaal niks omdat ik geen energie heb en mijn hoofd voelt aan alsof het ontploft. Verder heb ik geen andere klachten behalve dat ik me gewoon niet mezelf voel (ook qua humeur) maar aan de andere kant komt dat denk ik ook omdat ik nu me heel beperkt voel. Normaal ga ik pas laat naar bed en nu val ik op de bank al in slaap. De huisarts heeft allemaal bloedtesten (schildklier, ijzer, diabetes, nieren, ontstek waarde) gedaan en ik hoopte eigenlijk dat hier iets uit zou komen zodat ik weet wat ik heb. Echter alles was goed behalve mijn vit d (25-OH vit d hebben ze geprikt en die was 35 en zou min 50 moetrn zijn). Dat is wat te laag maar het lijkt mij niet dat ik daar al die klachten van heb. Morgen ga ik terug naar de huisarts om te kijken wat nu. Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen? Ik ben zelf uit mijn ideeën en wil wel graag doorpakken. Huisarts gaf van te voren aan dat ze me evt kan doorsturen naar de hoofdpijnpoli dus die optie heb ik sowieso.
Geen verstand ervan maar wel ervaring met een te laag vitamine D bij mijn dochter (toen 11 jr) Die sliep echt van 19 uur tot makkelijk 11 uur ‘s ochtend, zo moe dus. Veel drinken kan ook diabetes zijn, dit ook meegenomen in je onderzoeken? hopelijk krijg je snel duidelijkheid! 2 mnd je niet fit voelen laat wel willen, dan zou ik ook graag een oorzaak willen weten. Beterschap
Ja mijn glucose is getest en die was prima. Aan de ene kant fijn dat mijn bloed goed is en heb uiteraard ook liever geen diabetes. Maar ja zou ook graag willen weten wat ik dan wel heb.
35 is echt veel te weinig. Natuurartsen houden 75 - 100+ aan als gezonde waarde. Ik zou dus echt beginnen met je vitamine d waardes te verhogen.
Denk niet dat dit het is, maar wellicht qua hoofdpijn handig om uit te sluiten dat je ogen in orde zijn. En hooikoorts, ben je daarop getest? Kun je ook vreselijk moe van worden en ik krijg hoofdpijn door holteontstekingen erdoor. Sterkte! Vitamine d mag zeker hoger, maar vind je klachten daar wel erg hevig voor.
Lage vitamine d levert zeker zulke klachten op. Dochter had een keer een waarde van 11, ik zat kort geleden op 20 en voel me precies zo. Dochter is echt heeeeel lang uitgeput geweest daardoor. Hier blijven we slikken, heb nu een stootkuur maar herstel duurt minstens 3 maanden met zo'n tekort.
Ja de vermoeidheid zeker, heb zelf ook lang een tekort gehad (en b12, dus wat is wat), maar ook die hoofdpijn? Zelf herken ik dat iig niet. Zou dus ook nog even verder kijken. Wel beginnen met de vitamine d natuurlijk.
Ogen heb ik laten checken want had toevallig lenzencontrole! Hooikoorts ben ik niet op getest maar hoef nooit te niezen. Ik heb mijn holtes wel vaker dicht zitten (sinussen) maar het voelt nu anders.
Ja dat had ik ook gevraagd of het dat kan zijn. Ik slik altijd de pil door ivm hoofdpijn in mijn stopweek dus ik heb zelf geen idee of mijn menstruatie minder is. Ik had gevraagd of ze dat kon prikken (overgang) maar ze zei dat dat geen betrouwbare test was.
Hier ook het begin van de menopauze en dezelfde klachten. Mijn hb was te laag door de steeds heftiger wordende menstruaties. En mijn foliumzuur ook. Ik zit nu sinds een jaar aan de pil, Zoely, en slik foliumzuur bij. Mijn bloedwaardes zijn nu weer in orde, en mijn energie is weer helemaal terug gekomen. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog en deze houdt de boel nu in de gaten. Bij mij zijn het echt de hormonen die de boel verkloten. Sinds een aantal jaar ook ineens hoofdpijnen rond de menstruatie. Echt nog nooit last van gehad.
Ik zat niet aan de anticonceptie toen ze bloed hebben geprikt op de derde dag menstruatie. Daaruit kwam naar voren dat de waardes dalen. Mochten de klachten erger worden dan weer prikken en eventueel hormonen bij nemen.
Hier heb ik doe klachten ook zo hevig. Totale uitputting, hoofdpijn, dorst. Ik heb dit ieder jaar een paar weken bij aftrap hooikoortsseizoen. Overigens nies ik nooit, maar is dit toch echt 100 procent hooikoorts.