Sinds een week of anderhalf heb ik zo'n last van vermoeid aanvoelende spieren. Als ik aan het koken ben voelt mijn arm vermoeid van het roeren. Of bij het was ophangen. Als ik een tijdje gebukt sta bij het tuinieren beginnen mijn spieren ook zeer te doen. Als ik opsta voelt het of ik de dag ervoor gesport heb, zelfs de spieren in mijn voeten voel ik. Ik voel me niet ziek/grieperig maar wel vaak moe. Mijn conditie is niet super (hersteld van zware burnout), maar had de laatste tijd juist weer meer zin en energie om dingen te doen. Door antidepressiva ben ik wel redelijk wat aangekomen. Ik heb ooit herkenbare klachten gehad door vit.D tekort maar ik slik die nu standaard. B12 neem ik ook, ik eet verder gezond. Komende week ga ik naar de huisarts maar hebben jullie tips of herkennen jullie hierin iets?
Mag ik vragen wat voor symptomen je nog meer ervaart? Want ik heb meer klachten, lijkt op overgangsklachten maar ik weet het soms niet meer wat waarbij hoort.
Ja mag altijd, maar is erg lastig, want ik heb ook een vitamine d en b12 tekort, veel allergieën, erge hooikoorts en nog wat meer kwaaltjes en ben ook in perimenopause, dus wat precies waarbij hoort is niet altijd even makkelijk te zeggen. Koude handen/voeten, vermoeidheid, haaruitval, opgezwollen buik en pijn (was mijn eerste bewuste schildklierklacht), prikkelbaar, angstig. Zijn nog wel veel meer dingen hoor. Maar die spierpijn hoort bij mij echt heel duidelijk bij mijn schildklier. Heb het zelf voornamelijk in mijn benen. Hele dag door dan een zwaar gevoel en slap gevoel. In bed voelt het alsof ik dan spierpijn heb, terwijl ik niks bijzonders heb gedaan.
Dankjewel voor je antwoord. Ja dit is wel heel breed inderdaad. Hier speelt de perimenopauze ook een flinke rol. Ik zweet echt veel in bed en overdag heb ik het vaak enorm warm en zweten. Haaruitval ook. Ben al een tijdje aan de pil ervoor maar krijg nu steeds vaker bloedinkjes en buikkrampen tussendoor.... niet te doen soms al die vage dingen...
Ik herken het van toen in corona had. De eerste keer was ik echt flink ziek en veel pijn in mijn lijf, de tweede keer corona had ik weinig andere klachten, voornamelijk een soort spierpijn.