hallo, ik ben zaterdag 25 weken zwanger,en ik voel nu wel iedere dag de baby,maar het is nog steeds heel licht ,is dit normaal,meestal savonds en smorgens . maak me ook een beetje zorgen heb gisteren een bal tegen mijn buik gehad,was wel redelijk laag,en een plastieken bal. rond wanneer zou ik de baby heel goed moeten voelen
Je zou je baby nu al heel goed moeten voelen.... de mijnes schopt echt heel hard... ik zie mijn buik zelfs omhoog gaan als die schopt... dat al sinds 20 weken... of eerder daarvoor iets lichter wel natuurlijk... Maar ja ik denk dat het geen reden is om je zorgen te maken... mijn kindje is bijvoorbeeld in de avond wel actief maar iets minder dan overdag in de nacht voel ik hem soms helemaal niet... terwijl je eigenlijk zou zeggen dat hij dan juist heel erg tekeer moet gaan omdat ik eindelijk mijn rust neem. maar nee meneertje slaapt met mama mee denk ik En bovendien zijn er dagen dat je je baby helemaal niet voelt... en dan weer heel erg... Ik zou me maar niet teveel zorgen over maken.. en anders ter geruststelling de VK bellen... Volgens mij is het belangrijk dat je je baby in ieder geval voelt... waarschijnlijk slaapt hij meer dan dat ie beweegt... De verloskundige zei tegen mij dat je vanaf 27 weken je baby elke dag moet voelen... Geen reden om je zorgen te maken meid... anders bellen.
Als jij je zorgen maakt, kun je dit het beste even met de verloskundige bespreken. Ik voelde de baby al wel redelijk goed, maar volgens mij heeft dat met verschillende dingen te maken. (hoe ligt de placenta, hoe ligt het kindje, misschien je eigen lichaamsbouw?) je voelt het kindje in ieder geval wel, dus dat is al goed. VAnaf 27 / 28 weken hoef je het kindje pas echt elke dag een paar keer te voelen.
Mijn placenta ligt aan de voorkant en daardoor voel ik hem wel, maar ook minder goed. Overdag is hij heel rustig en 's avonds als ik zelf lig, dan voel ik het wel. In het ziekenhuis zeiden ze tegen me dat je vanaf een week of 26-28 je kindje elke dag goed moet voelen. Het schijnt veel met de ligging van je placenta te maken te hebben.