niet lekker!

Discussie in 'Voeding' gestart door juffie roos, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje is altijd een goede eter geweest.
    We zijn rond de 5,6 maanden begonnen met bijvoeding en dat at hij eigenlijk gelijk goed.

Nu maak ik zelf ook veel (en daarbij krijgt hij ook potjes); voorheen altijd groente met aardappelen gepureerd, maar nu ook geprakt (dus iets grover) en daarbij soms rijst of pasta en kip of vis.
    Sinds ik dat doe, eet hij bijna niks meer van wat ik zelf maak.
    Sta ik een half uur mijn best te doen, gaan er 2 happen in. Hij wordt boos en draait zich weg.
    Hij krijgt daarna dan vaak toch een potje omdat hij anders zo weinig eet (of een toetje)

Zal dit komen door de rijst en pasta of door de stukjes die er in zitten?
    Is dit een kwestie van wennen?
    Het is tegenwoordig zelfs zo, dat als hij de lepel aan ziet komen en het alleen maar ruikt, hij al boos wordt en niet wil....dit kan toch niet de bedoeling zijn?
    Ik ben echt geneigd maar weer wat meer potjes te geven....
    Wat zouden jullie doen?

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
  3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij liever geen rijst of pasta en vlees door zijn eten wil, dan zou ik het er gewoon niet door doen. Je kunt altijd wat losse stukjes pasta geven die hij lekker met de handjes kan eten.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Misschien idd een optie om hem zelf te laten eten? Hier was het duidelijk het geval dat ie niet meer gevoerd wou worden alleen met de yoghurt haha.

Gewoon vol blijven houden en niet dwingen geef hem anders maar een fles nog als je denkt dat ie te weinig binnenkrijgt. Je begint nu ook wel een fase te krijgen dat ze minder eten,je uit gaan proberen,zelf alles willen doen enz dat speelt allemaal mee.

Deel Deze Pagina