Hoi Allemaal, Ik heb een dochtertje van nu 7 maanden met koemelkallergie. Ik mag bij 7 maanden met brood beginnen wat koemelk, soja, noten en kippenei vrij is. En dan een licht tarwe. Ik heb al bij mijn eigen bakker nagevraagd, maar zij hebben dat niet. Ik ben al bij de AH geweest, maar zij hebben het ook niet, wat volgens de dietiste wel wwas. Kortom ik weet niet meer waar ik het brood moet halen. Waar halen jullie dit brood? Groetjes Mieke
ik heb een zoontje met kma en we moesten tarvo brood kopen. misschien is dat het? even op de zak lezen
Ah heeft allinson en grof volkoren. Die zijn alleen niet licht tarwe dus, maar volkoren. Ook becel meergranen en volgens mij idd blueband bruin. Helaas is het brood in de natuurwinkel vaak met soja gemaakt!! Snap er geen bal van, maar ik vond er steeds niets toen ik dieet volgde.
Echnie! Ik eet al jaren divers brood van de biowinkel en echt geen soja hoor, dat weet ik heel zeker want ik moet geen soja!
Dan heb jij een hele andere winkel, of je weet precies die broodsoorten te vinden die het niet hebben. Voor de zekerheid moet ts maar goed opletten ieg
Volgens mij kun je bij Voedingscentrum lijsten opvragen met producten die je met bepaalde allergieën wel kunt eten. Die worden soms speciaal op maat samengesteld, dus het kan zijn dat je ervoor moet betalen. Je zou daar eens kunnen informeren dus.
In de natuurwinkel is gist- of zuurdesembrood te koop dat koemelk-, soja- en eivrij is. Als het goed is kun je de lijsten met ingrediënten ter plaatse inzien om zeker te zijn van de samenstelling. Een nadeel vind ik dat het brood wat harder/droger is. Mijn dochter krijgt nu het bluebandbrood en dat lijkt goed te gaan (zij heeft koemelk-, soja- en ei-allergie). Het bluebandbrood staat overigens niet op de lijst van het Voedingscentrum, maar zou wel koemelk-, soja- en ei-vrij zijn.
Ik weet niet of er op de markt bij jou in de buurt bakkerij 't stoepje staat, maar op hun site kan je allergenen aanklikken en krijg je hun producten te zien die daar vrij van zijn. www.stoepje.nl
Zuurdesembrood, van die duitse broden zijn ook te koop bij de AH, van die zakjes waar hele dunne sneden brood in zitten. Anders de natuurwinkel, die verkoopt het zeker. Ze weten daar ook heel geod wat er in zit.
heb gistere toevallig een half brood gehaald bij de natuurwinkel. Mijn dochter eet nog geen brood ( is nu aan het wennen aan fruit en daarna groente) maar ik liep erlangs en d8 die neem ik alvast mee! Er zat geen melk in en ook geen soja.Ik had de lichtste genomen en was 1,60 kwijt voor een halfje Het enige wat mij tegenstond op het etiketje was dat er zout in zit, maar volgens mij zit dat in alle broden
Je kunt gewoon het bue band brood gebruiken. Zelf halen wij het brood bij een bakker die de broden met spelt en olie maakt. Bij de natuurwinkel krijg je ook voldoende brood wat melk vrij etc is.
Je zou het natuurlijk ook kunnen maken. Je hebt kant en klare zaken broodmix (misschien bij de tuinen wel zonder al die dingen) of je kunt gewoon met meel, gist, water en een beetje zout en suiker brood maken.
inderdaad zelf bakken.. in de oven of een broodbakmachine. In het begin lijkt dat een heel werk maar geloof me dat went snel! broodmix kun je overal kopen, natuurwinkel, internet etc. Mijn zoontje heeft ernstige koemelkallergie en is nu 7 maanden, we mogen gewoon brood proberen maar zodra hij reageerd moeten we over op glutenvrij brood (dat bak ik zelf) om zijn darmen rustig te houden. Als dat dan goed gaat over een maand weer tarwe brood introduceren.
Iedereen echt hartstikke bedankt voor alle reacties en tips. Gisteren heb ik een tarvo gekocht bij bakkerij beckers. Deze is ook vrij van koemelk, kippenei, soja en noten. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, moet even een week wachten want ze reageert heel erg op de overstap van nutramigen 1 naar 2 en moet nu weer terug gaan naar 1. daarna ga ik het brood proberen, spannend.
Ik heb gisteren etiketten zitten lezen bij de natuurwinkel en in alle 6 volkorenbroden die wij weleens hebben zit geen soja, ik ben maar gestopt. Ingredienten: volkorenmeel, water, gist, (duurzaam) palmvet, zout Ik vind dat in dat BlueBand brood wel heel veel e-nummers zitten!
Wanneer er allergieën in huis zijn, is zelf bakken idd wel een heel goede optie. Broodbakmachine is zo aangeschaft. Die dingen zijn zo supermakkelijk; heerlijk brood bakken zonder geknoei. Zelfs bij mij is het nog nooit mislukt Is nog vééééél lekkerder ook dan die fabrieksbroden van de Blue Band en dergelijke (wat een smakeloze, zachte hap is dat...). En je kunt gelijk de hoeveelheid zout omlaag brengen; want daar gaat idd wel veel van in een standaard broodje. off-topic: Ik vind het altijd zo teleurstellend dat er winkels zijn die producten verkopen zonder te weten wat er wel en niet in zit.... Zo'n bakker die niet kan vertellen welk brood koemelkvrij is, ik snap het gewoon niet. Dat supermarktmedewerkers het allemaal niet weten, oké, maar als je een speciaalzaak hebt verwacht ik toch iets meer liefde voor de producten die je verkoopt. En áls je het dan niet weet, dan zoek je het uit, zodat je de tweede persoon die dezelfde vraag stelt, wel een goed antwoord kunt geven.