Ik hoop niet zo heel betrouwbaar Dat zou beteken dat mn jongste aardig afgevallen is! Bij 9 mnd consult was ze 8950 en bij 12 mnd 9100 dus weinig gegroeid. Ze is nu ruim 13 maanden en op onze weegschaal is ze 8kg! Hij weegt per 500gr trouwens..
Als ze zo veel afgevallen zou zijn dan zou je dat toch wel merken lijkt mij. Ze zal namelijk ook gegroeid zijn in de lengte en dan zou ze wel heel smalletjes worden. Zou het kunnen dat ze zo veel is afgevallen? Veel ziek geweest en weinig gegeten? Zo niet, dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk. Ik weet niet of gewone personenweegschalen minder betrouwbaar zijn onder een bepaald gewicht. Wat ik altijd doe is, eerst mezelf wegen en dan mezelf met zoontje. Dan weet ik wat hij weegt.
Ik dacht eerst ook dat die van ons niet klopte omdat hij dan niets was aangekomen in 3 maanden. Dat bleek toch wel te kloppen. Maar ik denk dat het heel erg afhangt van het soort weegschaal. Als je twijfelt zou ik even langs inloopspreekuur van het CB gaan, dan weet je het zeker
Niet alle weegschalen zijn goed geijkt, zeker de weegschalen van thuis niet. Om zekerheid te hebben kun je het beste even wegen bij het cb en direct ervoor of erna op dezelfde wijze (zonder luier en kleding) even thuis wegen. Dan weet je het veschil tussen de weegschalen en kun je het beter in de gaten houden, mocht je dat echt willen
Ik heb een normale en een Weegschaal voor kinderen tot 20 kg, die van kinderen is geijkt en meet anders en beter dan onze volwassen Weegschaal. Zit vaak wel een halve kilo ofzo tussen. Zou wel even naar t cb bellen of je mag komen wegen, al is het maar voor je gemoedsrust
En als je samen met je kindje weegt? Zelf er eerst op met kindje en dan zonder kindje en dat van elkaar aftrekken? Mijn weegschaal weegt geen 'lage' gewichten....
hier doen we ook samen erop en dan ik zelf erop en aftrekken. heb je al eens gewogen vlak nadat je bij cb geweest bent? hier wel en daardoor weet ik dat het ongeveer 100gr scheelt met bij cb.
Loopt je meisje? Dat kan ook een verklaring zijn dat ze wat afvalt. En ik heb een babyweegschaal die tot 30 kilo gaat. Daar zet ik mijn dochter 2 keer per maand op. die scheelt 100 gram met die van het ziekenhuis.
Nee ze loopt nog niet, verder niks veranderd en ze eet goed. We hebben samen gewogen (ze had wel een zware luier..) maar toen was het verschil 11 kilo!! Dat zit wel goed dus, denk ik..