Lip draadje tussen voortanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweekids, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Eergisteren ben ik erachter gekomen dat het draadje wat vast zit aan je bovenlip tussen zoontje zijn voortanden zit, hierdoor zit er ook een mega spleet natuurlijk.
    Vriend vertelde dat hij dit vroeger ook had en dat die toen is doorgeknipt maar op welke leeftijd dat was weet hij niet meer. Kan iemand mij daar meer over vertellen?

2. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    ja, ik kan je daar wel wat over vertellen, maar er is een groep op facebook (ik kan je eventueel toevoegen).
    Bij mijn dochter is het lipbandje met 10 weken geknipt. Vaak als het lipbandje te straks is, is het tongriempje dit ook. Dat kan allerlei problemen veroorzaken met borstvoeding, maar ook later nog als ze beginnen te praten (l en r zeggen voor het tongriempje) en tandenpoetsen en hygiene bij lipbandje.
    Bij mijn dochter is het geknipt met 10 weken. Dan kunnen ze het nog zonder verdoving en is er niet zoveel aan de hand. Op latere leeftijd is dit meestal onder narcose (in verband met stil liggen).
    Ook op borstvoeding.com is heel veel informatie te vinden.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja dat op borstvoeding.com was ik tegengekomen, alleen heeft zoontje niet een te kort tongriempje het is echt alleen dat lipbandje. Ik heb ook liever dat het zo vroeg mogelijk gedaan wodt al is het maar voor de herinnering.. Zal het eens aangeven bij het cb volgende week..

4. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Wat ik me heb laten vertellen door de lactatiekundige is dat een verkort lipbandje vaak gepaard gaat met een verborgen tongriempje. Dit zie je dan niet, maar uiteraard zijn er uitzonderingen.
    Zal ik je toevoegen aan de groep? Er zitten lk tussen en je kunt er eens een foto plaatsen en verhalen van anderen lezen.

Overigens hebben ze er ondanks alle aangegeven problemen met drinken bij ons, nooit iets over gezegd op het cb. Zelfs niet naar gekeken. Pas toen ik de laatste keer vertelde dat het geklieft was, heeft ze het bekeken. De kennis hierover bij cb en huisarts is echt minimaal. Ik zou je aanraden eens een lk te vrage. Bij ons hebben die 1x per maand inloopspreekuur op het cb.

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Bij mijn zoon kwamen we er te laat achter. Ze wilde het vanwege zijn leeftijd toen niet meer knippen. De letterlijke woorden van het cb: komt vanzelf goed als hij een keer hard op zijn gezichtje valt..... Dit gebeurde pas toen hij 5 wat.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    TS, wellicht heeft dit ook iets te maken met de problemen waar je tegenaan bent gelopen toen je je zoontje bv wou geven? Daar is toen waarschijnlijk verder niet meer naar gekeken (meestal kan alleen een LK dit vaststellen, die kennis beschikt de kraamhulp/vk in principe niet over), maar het is wel een van de oorzaken van niet goed kunnen happen en daardoor niet effectief kunnen drinken.(waardoor je borsten niet goed geleegd kunnen worden. En daar kan je weer een borstonsteking van krijgen).
    Dat zou best een verklaring kunnen zijn...
    Je zou het zoiezo kunnen bespreken als je die afspraak met de LK hebt :)

Deel Deze Pagina