Ik en mijn man zijn bevriend met een stel, waar we echt altijd super goed mee overweg konden. afgelopen vrijdag gezellige dag gehad. die vrienden hadden een nieuwe auto nodig en mijn man had wat telefoontjes voor ze gepleegd en had een mooie auto geregeld waar ze de volgende dag naartoe zouden gaan om te kijken. Nou wisten ze dat onze uitlaat kapot was en dat we hem 's avonds gingen proberen te repareren. dat leek ook allemaal goed te gaan. 's morgen was de uitlaat dan alsnog kapot (einddemper lag los) Wij hadden zaterdag niet het geld om dat meteen te laten repareren zodat hij mee kon kijken naar de auto. Let wel: dit zou een rit zijn van 2 uur heen en 2 uur terug. Hij heeft dus gebeld, met joh ik wil heel graag helpen, maar mijn uitlaat is toch kapot. heb nu niet het geld om te laten repareren, maar als je een andere oplossing hebt, dan wil ik natuurlijk graag helpen. was allemaal goed en hij zou daar dan over terug bellen. Niks meer gehoord vanaf toen. wij dacht nou we bellen morgen wel om te horen hoe het gegaan was. Hebben wel 10x gebeld (minstens) maar ze namen niet op. Op een gegeven moment zag ik dat ze online was op fb en dacht, ik bel, want ze is thuis. maar weer geen gehoor. later nog een keer gebeld. in gesprek, dus dacht ze zijn echt thuis en bel zo weer. maar weer werd er niet opgenomen. Ik zei, anders ga je er even langs (wonen om de hoek) Dus dat deed mijn man. Geen spatje aan de lucht. Maar vandaag hetzelfde verhaal. Ik probeer te bellen op een moment waarvan ik zeker wist dat ze er zouden zijn. Maar nee hoor, 2x geprobeerd, ze neemt niet op. Ik ging op fb en dacht stuur haar een berichtje, want miss is er wat aan de hand. GEEN REACTIE!! ze was gewoon online. Had in het berichtje gezet:waarom ik het idee krijg dat ze mij negeert en dat ik mij van geen kwaad bewust ben. Niks! WAt moet ik nou doen? we hebben dit jaar zoo veel voor ze klaar gestaan en krijg er amper wat voor terug (maakt verder ook niet uit hoor). Heb hun kinderen heel veel opgevangen, omdat ze ernstige problemen hadden Toen ik opvang wou, omdat ik naar de begrafenis van mijn mans neefje wou (20 jaar) belde ze een uur van tevoren, nadat ik ze twee dagen had gevraagd of het echt wel kon,omdat het erop leek dat hun zoontje het zh in moest ivm zijn longetjes, dat ze niet konden oppassen. begreep hun en heb er ook geen groot drama van gemaakt, maar baalde er wel flink van dat ik zo snel nog oppas kon regelen (Was wel gelukt hoor) Maar goed...nu mijn vraag, moet ik nu naar haar toe gaan en vragen wat er is? Zij negeert mij toch? Maar baal er vreselijk van. Kan me ook verder niks anders bedenken dan dat het om die auto gaat, maar om daar dan zo boos om te zijn. (moet wel ff vermelden dat ze nu uiteindelijk met de trein zijn gegaan en dat hij dat heeft gedaan terwijl hij pas zijn nek heeft gebroken tijdens een autoongeval. en schijnt hier veel pijn van gehad te hebben tijdens de rit) even mijn frustratie kwijt en graaaag reactie, want baal hier zo van!
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen met wie je normaal zo'n goed contact hebt, zoiets niet begrijpen en daarom je zouden negeren Op facebook kan je online staan als je weg bij je pc bent of met je telefoon online bent. Dus dat zou ik me sowieso niet meteen persoonlijk aantrekken. Ik zou even stoppen met bellen en kijken wanneer zij contact opnemen?
Tja ik hou er zelf niet van als mensen voor mij gaan bepalen wanneer ik moet reageren. Soms staat mijn fb open maar ben ik echt niet bij de computer. Dus zal ik niet meteen reageren. Misschien hebben ze even andere dingen aan hun hoofd ? Ik heb ook niet altijd mijn telefoon bij me hoor. En vind het ook echt niet leuk als mensen van mij eisen dat ik altijd maar bereikbaar moet zijn. Aan de andere kant heb je veel moeite voor ze gedaan en wil je graag weten hoe het is gegaan. Ik zou alleen niet meteen op hoge poten er naartoe gaan. Geef elkaar wat ruimte.
Is het wel echt een gelijkwaardige vriendschap? Ik lees meer dat jullie heel veel geven en zij vooral heel veel nemen. Erg flauw van haar om niet op je te reageren op Facebook, maar irl de schone schijn ophouden. Ik zou naar haar toe gaan om opheldering te vragen wat er aan de hand is. Wil ze niet duidelijk zijn, zou de vriendschap wat mij betreft op een laag pitje komen te staan. En zou ik weer pas voor hen klaarstaan, als ze weer normaal doen! En niet meteen naar ze toe vliegen als ze iets van jullie willen, want daar lijkt het in mijn ogen op.
klopt, maar bij haar weet ik zeker dat als zijn online is dat ze dan ook aanwezig is achter de computer. ja stop nu idd ook ff met bellen!
Ik zou het contact ook laten afhangen van hun nu. Afwachten tot ze reageren. Ze moeten allang gezien hebben dat jij/ jullie contact hebben gezocht.
ok zal wel ff vermelden dat wij eerder 10 per dag belden en zij een super sociaal mens is. Dat ik wat te gemakkelijk toe hap kan kloppen, maar wou ze graag helpen met al die problemen.
Eh, als het om de hoek is, waarom dan via facebook?Dan ga je toch even naar haar toe? Volgens mij begrijp ik het niet helemaal
Ik zou er sowieso even naar toe lopen.. Wat maakt t uit?? Kan je elkaar recht in de ogen aankijken, óók als er wel iets aan de hand is.. Zou het gewoon even doen, want nu zit je er wel mee..
Ik zou ze maar even laten. Ze komt vanzelf wel als ze je weer nodig heeft. Al zou ik maar even nadenken voordat je weer zoveel moeite voor ze doet. Het komt op mij over dat je te goedhartig bent en zij daar dankbaar gebruik van maken. Als het een ware vriendschap is zouden ze heus niet boos zijn. En misschien is het verstandig om bij jezelf na te gaan of je wel een vriendschap wil onderhouden die maar van een kant komt. Ik was vroeger ook zo. Wilde ook gewoonweg heel graag aardig gevonden worden. Ik verwachtte te veel van anderen. En hoewel ik daar soms nog wel eens last van heb is het een stuk minder dan toen. Ik besteed liever m'n energie aan datgene en diegene die dat wel waard zijn.
ik zou ook gewoon wachten tot hun weer contact opnemen met jullie, duurt dat in jouw ogen te lang kun je altijd nog naar ze toe lopen. zou mijn schouders ophalen en het even afwachten allemaal.
Twijfel heel erg, maar het zij is toch boos? dan moet ze toch naar mij toe gaan? Bij mij is natuurlijk ook een keer een grens bereikt nadat ik zo mijn best heb gedaan voor hun....
Vervelende situatie meid, maar je gaat er dus al vanuit dat ze boos is omdat ze niet reageert... En ook al ken je elkaar zo goed dat je denkt dat je precies weet waarom ze niet reageert. Ik zou toch zeker even langslopen om dit uit te praten, misschien is er wel iets heel anders aan de hand en maak je het nu zelf groter dan dat het is.... Sterkte!
hele vervelende situatie ik denk dat ik na ehm 3x bellen als zo iets had gehad laat maar en zie het allemaal wel zou knetter worden als die telefoon wel over de 10x is gegaan pff ik denk dat je ze gewoon zelf contact laten opnemen hoor je niks dan weet jezelf ook meer dan zat en is de vriendschap alleen van jullie kant af geweest laat het gaan meid of als ze om de hoek woont loop er heen en vraag wat haar probleem is dan weet je het ook gelijk neem ik aan vind het erg vervelend voor je succes en sterkte
wil ook niet als een stalker overkomen hoor, maar zij doen dat ook gerust bij mij. (zijn we gewoon gewend van mekaar) Vind het gewoon vreemd ook na gisteren, dat mijn man daarnaartoe is gegaan nadat ze dus niet opnamen en dat er geen vuiltje aan de lucht was. Kans genoeg toch om wat te zeggen als er wat dwars zit? Heb het idee dat ik dan als een hondje achter haar aanloop als ik er nu weer heen zou gaan.
ik denk dat dan wel weet waar je aan toe bent meid het blijft nu aan je knagen en je begrijpt er totaal niks van dat ze ineens zo doet dan had ik het denk wel geweten het is niet fijn als iemand niet reageerd weet dr alles van als het echt aan je knaagt meid ga er heen en wees recht voor de raap je hoeft ook niet als n hondje achter dr aan te lopen het is denk meer het besef voor jezelf wat er nu toch is succes knuffels