hallo dames. tjeetje ik heb zojuist iets gehoord wat ik niet zo leuk vind... wij zijn vanwege geldtekeort gefuseerd met een andere instelling. iK werk als logopedist op de instelling, en we hebben sindskort onze aantal uren ingevuld, geen tekorten aan man (lees: vrouw)kracht meer..en nu vinden ze dat we in vergelijking met ons gefuseerde deel te veel logopedie hebben. Terwijl ik weet van de logopedist daar (vriendin van me) dat ook zij veel tekort aan uren komt.... en nu is het plan dan om wat hier als teveel omschreven wordt, daar in te zetten..en ik ben bang dat ik de pineut ben, want 1 collega is net afgestudeerd en blij dat ze hier alles weet, en de andere is vorig jaar al van plek geplukt en ergens anders weer gedropt... dat wil zeggen dat ik straks de helft van mijn contract ergens anders werk, en op mijn 'oude' plek hetzelfde werk in minder tijd moet doen.. en ik heb het al DRUK DRUK TE DRUK.. ik weet dat ik anders moet gaan werken, dat zullen we allemaal moeten hier, maar t is me wat hoor..en dan betreft het nu nog mij..denk dan eens aan alle verstandleijk gehandicapten die bv mijn kennis en hulp nodig hebben, en maar een tijdje op de wachtlijst moeten.. GRRRRR effe frustratie uiten hoor! AAAAAAAAAAARHHHHHHHHHHHHHHHHHH gr van een teleurgestelde bengel
Ooh nee, ik hoop het niet voor!!! Zou echt $$#$&*&@#%^(*(_ zijn !!! Ze mogen denk ik niet lang wachten om te vertellen wie het gaat worden toch?! Je bent het nog niet dus wie weet word het toch nog iemand anders... Succes bengel!!
ik hoop dat well..... en anders hopen op een dikker wordende buik, want als ik straks een keer een baby heb, wil ik de helft minderen met werk, komt dan wel heeeel mooi uit he! hoef ik mooi niet naar de nieuwe verder weg liggende locatie... gr Bengel
Hmmm ik hoop op die dikke buik van jou hoor!!! Ben je er mooi klaar mee haha behalve dat het verder is. Dat is ook wel weer balen!!!
Hoi Bengel, Dat is balen zeg! Is die andere instelling erg ver weg? Misschien moet die nieuwe collega wel naar die andere instelling zodat er een vaste ervaren kracht op deze instelling blijft, ik hoop het echt voor je (maar ik hoop zeker op een dikke buik ). Veel liefs van Senna
hij is ongeveer 30 minuten verder dan nu.... en ik denk juist niet dat die ander weggaat, zij werkt op een kdc en daar kunnen absolut gen uren gemist worden, van mijn uren zal bezuinigd moeten worden. . net nog efe gesproken met collega/teamleider paramedische dienst....en hij zal zijn best doen voor me zegt ie maar ik moest wel rekening houden met verschuivingen van uren. Ik denk dat ie bedoeld dat de 3e collega dan toch weer pech heeft en verplaatst zal worden, wat betekent dat ik toch ook verplaatst zal worden, voor een deel dan, naar haar locatie wat ze dan achter laat, en dat is stukken dichterbij...... ach...blijf maar hopen op die dikke buik .....hihihiihi bengel
Toen onze instellingen fuseerden was het zo dat ze via het systeem Last in first out werkten. Dus als je als laatse op je werkplek was komen werken werd je als eerste overgeplaatst als dat moest gebeuren (ongeacht je werkprestaties en hoe je in de groep past). En als er ergens anders dan wel werk voor je is dan heb je alleen maar mazzel want er zijn heel wat dames bij ons verdwenen en op een soort van wachtlijst gezet. Dit houdt in dat je 'te veel' bent op je eigen werkplek maar dat er geen andere werkplek voor je beschikbaar is, deze lijst wordt dus gezien als een poging van je baas om voor jouw ander werk binnen de instelling te zoeken. Als je dan een bepaalde tijd al op die lijst staan dan pas mogen ze je ontslaan. Het trieste hieraan is dus dat ze kijken wanneer je in dienst bent getreden. Dus op een locatie in plaats X werkt er 1 dame 'te veel', zij zal dus daar weg moeten. Op locatie Y loopt alles prima. In de personeelsbestanden wordt gekeken wie er als laatste in dienst getreden is, die persoon werkt op locatie Y. De dame van locatie X wordt overgeplaatst naar locatie Y en de dame van locatie Y komt op de lijst met het risico na een bepaalde tijd ontslag te krijgen. Groetjes
het is niet zo dat er iemand weg moet, het is zo dat er uren verschoven zullen worden van 'mijn ' instelling naar het gefuseerde deel.. hier teveel , daar genoeg...maar de discussie is of het bij ons te veel is, of daar te weinig........heel lang verhaal, maar wij als logopedisten vinden dat er bij ons nu eindeljik sinds maart voldoende logo is (na 2 jaar 28 uur extra op mijn bordje genomen te hebben wb vraag, niet in absolute tijd) en mijn vriendin vanhet gefuseerde deel geeft aan dat er veel te weinig logo daar is..maar ja wie zijn wij tegenover management team...want ZIJ vinden dit niet, en Zij vinden dat er verschuiving vna uren plaats moet vinden.. ach ja..we doen er helaas niks aan..ik wacht wel af