Niet lief voor een cadeautje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bamjolan, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@sannie: mja wij zijn niet zo van het snoepen dus is het meestal een kadootje met een paar pepernoten.
    (Stuk of 4/5 zegmaar...)
    Maar dat is 1-2 keer per week en bij voorkeur ong een euro.

Alleen dit weekend had ze mazzel... Playmobil van 3€ :)

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha wat een non discussie.
    Ik vind zulke briefjes totaal onnodig, en past binnen onze opvoeding helemaal niet bij het Sinterklaas verhaal.
    Over beschermend, gefrustreerd en een moraalridder? Nou, gelukkig niet :D Maar ik vind het niet nodig ( is hier gelukkig ook niet nodig ).
    Een beetje chantage ben ik niet vies van hoor, bij de kids :D Maar met Sint, neeuuh, dat hoort voor mij niet bij het Sint feest.

3. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Jeetje wat een discussie geworden:$ Nouja, vroeger hoorde ik als kind toch echt steeds dat sinterklaas het over 'zoete kindjes' had hoor en dit hoorde ik ook op tv bij de intocht weer dit weekend. Ook mij werd vroeger wel eens verteld door sinterklaas dat ik beter moest opruimen of wat dan ook. En ik kreeg alleen snoep in de schoen, heb ik een trauma?? Nee, dus nogmaals ik denk echt dat sommigen hier het verkeerd begrepen hebben. Een briefje bij de schoen dat het meisje liever moet zijn voor haar babybroertje is toch niks mis mee, ze heeft toch snoep in haar schoen gehad?? Zoals ik al eerder zei: Vroeger vertelde sint tegen mij dat ik wat beter moest opruimen soms. Niks mis mee want hij had gelijk:D Dus ik vind echt niet dat diegene van dat briefje de sint met de opvoeding opschept. Het hele sint gebeuren draait toch om 'zoete kindjes'?? Vroeger op school was er een jongen in mijn klas die steeds kattekwaad uithaalde, zo ook toen de sint kwam. Toen werd hij zogenaamd in de zak gestopt door piet omdat hij 'stout' was. Iedereen heeft er hard om moeten lachen. Dus uiteindelijk waar gaat dit topic over? Toch niet om iemand af te zeiken al lijkt het van wel sorry.. Voor diegene die de AD krant hebben van vandaag: lees blz 7 eens. Doe eens een keer niets in de schoen staat er! Uiteindelijk denk ik dat hier geen een ouder geen kadootje zal geven omdat je kindje 'niet lief' is.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vond het andere topic heftiger om te lezen haha!

Het enige wat ik me afvroeg toen ik hem startte was of er meerdere dit deden, ik kon het me haast niet voorstellen!
    Maar ieder zijn of haar ding, al is het niet mijn ding.

Topic is idd niet bedoeld om mensen af te zeiken oid.
    Ik las het bij een vriendin van mij maar zij schrijft hier niet eens ;)
    Gelukkig zijn we allemaal verschillend, maar voor mij voelt zoiets gewoon niet goed.
    Maar zal me bij vrienden echt niet uitlaten ofzo over hun manier van.. ;)

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Vroeger gingen een paar vrienden van mijn vader als Sint en Piet(en) verkleed en bonsden ze hard op de deur en gooiden ze van alles naar binnen (raampje in de voordeur stond open :D) ik kreeg ieder jaar een cadeautje. Mijn ouders hadden expres mij niet geleerd om mijn schoen te zetten. Niet bij de Lidl, C1000, AH, Hema, weet ik veel wat voor winkel en ook niet thuis. Ze hadden namelijk geen zin in wekenlang gezeur: ik wil dit, ik wil dat in mijn schoen. Mama, waarom krijg ik dat niet van de Sint?
    Ik vond het wel sneu dat ik m niet mocht zetten en andere kinderen wel. Het voordeel was dat ik alle cadeautjes op pakjesavond kreeg dus ik kon de dag daarna weer opscheppen :p

Sinterklaas is naar mijn mening te commercieel geworden. Ik zou het persoonlijk moeilijk vinden om straks mijn zoon uit te leggen dat er honderden hulpsinten zijn die overal in het land zijn om de echte Sint te helpen. En wie is de echte Sint dan? En waarom komt de echte Sint dan niet bij jou? Naar mijn mening wordt het beperkt "later" en wordt het uitgelegd wat de echte viering is: "In Nederland zet men vanaf ten minste de 15e eeuw de schoen op Pakjesavond. In eerste instantie gebeurde dat in de kerk en was de opbrengst voor de armen." (Wikipedia.nl) Dus eigenlijk zouden de kinderen/ouders een cadeautje moeten weggeven voor de minder bedeelden :)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, doe je dat toch lekker?!!
    Jaaaaaaaaaaa, vroeger was alles beter... ;)

Toen ik klein was, liep er ook op t zelfde tijdstip een andere hulpsint over t schoolplein waar we langs moesten om naar onze eigen school te gaan waar even later de echte kwam. Kinderen geloven dat gewoon. Heerlijk toch :D

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

was dat tegen mij? Ik geef alleen mijn persoonlijke mening en volgens mij heb ik niemand veroordeeld, ik heb alleen geschreven hoe ik het "later" waarschijnlijk ga aanpakken.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Las vanochtend een tweet van het kinderdagverblijf waar mijn dochter eerst zat.
    Er was een jongetje heel de dag superbehulpzaam bij alle kindjes...
    Dusdanig dathet nogal opviel.
    Die had dus ook een briefje in z'n schoen gehad.

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heb niet alles gelezen, dus reageer op de openingspost. Sorry, maar vind dat heel zielig! Sinterklaas komt maar 1x per jaar en die kindjes kijken ernaar uit. Ik vind ook niet dat sinterklaas degene moet zijn die kinderen "straft".

10. chocolaatje

#70 chocolaatje, 20 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2012
    Misschien toch eens een tip om wel eens alles goed te lezen;) Ik vind nu dat een lid door velen word 'afgezeken' wat me niet de bedoeling lijkt. Wat zegt sint altijd?? Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe.. Niet dat ik dat ooit zou doen, maar een briefje in de schoen van beter opruimen, of lief zijn voor je broertje/zusje is toch niet straffen?? Hoort bij heel het sint gebeuren, en de to heeft het originele waar het werkelijk om ging verkeerd verwoord ook nog. Jammer

Geschreven door bamjolam:

Ik las net bij een vriendin van mij, dat haar kids een paar pepernootjes kregen en een mandarijntje, en een brief dat ze geen cadeautje krijgen omdat ze niet lief (genoeg) waren geweest.

Doen jullie dit ook wel (eens)?

Ik heb het zelf nooit gedaan, vind ik toch wel sneu

Lees goed, ze hebbne pepernootjes gekregen en geen kadootje. Het gaat hier om de schoen zetten!(hier was een topic over in de lounge), moet er perse een kadootje in de schoen?? Nee snoep/manderijntje is ook genoeg toch, en ik weet zeker dat er op pakjesavond gewoon kadootjes voor die kindjes zijn. Ze heeft nergens verteld dat ze die niet kregen op pakjesavond.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij doen dit dus.. de kinderen kiezen één kadootje uit wat zij weggeven. Nu zijn ze hier nog wat jong voor dus wij kopen iets extra's en zeggen erbij dat ze dit weg mogen geven en dat vinden ze heel leuk. Vanaf 6 jaar mogen ze de keuze zelf gaan maken.

Sommige mensen zullen dit zielig vinden maar zo heb ik het nooit ervaren. Ik vond het altijd geweldig (Kerst) om een kado weg te geven. Soms was het moeilijk omdat alles zo mooi was, maar het lukte altijd.

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Weet niet of dit voor mij bedoeld was? Maar reageer wel even ;)

Ik zeik nergens TS af hoor, ik zie wel dat ze dit vraagt over een vriendin. Ik vind ook niks mis met alleen snoep en ander lekkers in de schoen, maar ik vind de brief waarin benadrukt wordt dat ze geen kadootje krijgen omdat ze niet lief zijn geweest onnodig. Zeker bij zo jong (ik dacht te lezen 3 en 6?) Kinderen zijn in deze tijd van het jaar allemaal druk en opgewonden door de spanning.

Maar goed, ieder z'n eigen mening en opvoeding. Ik vind het ook niet nodig om elkaar af te zeiken op methodes. Het is alleen niet MIJN methode.;)

13. chocolaatje

Cathy, was niet tegen jou bedoeld persoonlijk maar tegen iedereen die verkeerd leest.;) Want er is nergens geschreven dat er een briefje bij zat dat de kindjes geen kadootjes kregen. Alleen een briefje met daarop liever te zijn voor haar babybroertje. Met daarbij manderijntjes en pepernootjes meer niet. Op dat briefje stond dus niet dat ze niet lief genoeg waren geweest, dat zei alleen de moeder..

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Helemaal mee eens. Ik zou niet weten waarom je in november ineens dit soort fratsen zou uithalen. Nou ja, misschien alleen Als je de andere 11 maanden van het jaar (ook) niet in staat bent om je kinderen op te voeden.

"Ik hoef mijn kinderen niet op te voeden, dat doet de Sont wel.";)

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Even gequote, er stata toch echt dat er op stond dat ze niet lief waren geweest hoor.;)

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Beetje mijn gedachte...
    Ik heb liever dat mijn kind goed luisterd/lief is/goed eet etc omdat ze het zelf wil. En ja daar stop ik wat meer moeite in dan makkelijk te dreigen met geen kado's van sinterklaas. Maar daar heb je op de langere termijn toch veel meer aan?!
    Voor ons is Sinterklaas gewoon een leuk feest, en dat blijft zo.
    Maar nu is onze dochter ook wel erg lief en verdiend ze heel veel kadotjes!;);)

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.146
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    In de openingspost staat wel degelijk dat er een briefje in de schoen zat met de tekst dat ze niet lief genoeg geweest waren voor een cadeautje.

18. chocolaatje

Ja dat schrijft bamjolam... In die topic in de lounge stond echt iets anders hoor en dit is verkeerd overgenomen in de opening van dit topic. Maargoed ik ga hier geen energie meer in steken. Iedereen leest alleen wat hij wil blijkbaar. sorry

19. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je hoeft niet boos te worden. Ik (en misschien met mij nog een paar) hebben het topic in de lounge niet gelezen, dus ik reageer puur op dit topic en diens inhoud. Er zijn nu zoveel sint-topics, ik ga ze echt niet allemaal lezen, want ze draaien ieder jaar uit op discussies.

20. chocolaatje

Ik ben niet boos, ik vind het alleen vervelend dat er een topic geopend word over iemand en dat er dan ook nog iets gezegd word wat niet klopt en daar vervolgens iedereen overheen gaat. Niet leuk voor dat lid. ik heb die topic gezocht, maar kan hem niet meer vinden. Zal wel verwijderd zijn vrees ik. Ik heb die topic wel gelezen toen en daar vielen heel veel leden meteen boos overheen. Nergens voor nodig.

Deel Deze Pagina