Niet lief voor een cadeautje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bamjolan, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij kent merendeel het topic op de lounge niet.
    Maar volgens mij heeft bamjolan het over iemand anders dan in de lounge, of ben ik nu gek???

Zonde dat mensen hier zo aangebrand reageren zeg.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Volgens mij gaat het hier ook om een ander verhaal dan het topic in de lounge. Hier gaat t niet om een babybroertje, want dán vind ik het namelijk wel een ander verhaal worden.

Sint gebruiken om te zeggen dat ze lief moeten zijn/beter luisteren, ach dat vind ik niet zó erg. Wel handig op momenten dat je even met je handen in t haar zit :p Al vind ik het wel een sneue manier (maar t ligt soms wel op t puntje van mijn tong..).

Maar bij jaloezie naar een pasgeboren babybroertje vind ik het een heel erg slechte manier om met de gevoelens van grote zus om te gaan (al weet ik natuurlijk niet hoe ze er verder mee om gaan). Maar dat komt wel verkeerd op mij over.

3. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Als het zo is dat het niet over het topic in de lounge gaat heb ik het echt mis en dan excuuses hiervoor! Maar volgens mij gaat het echt daarover gezien de to opener van dit topic daar ook reageerd. De link van dat topic staat op de eerste of 2e pagina van deze topic. Het heet: Wat zat er in de schoen van jou kindje? Een topic met een hele discussie, alleen uit te lezen met veel tijd haha. (dit is overigens niet lullig bedoeld voor bamjolam persoonlijk!)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat topic werd hier genoemd omdat daar ook iemand was die iets soortgelijks deed. Maar dit topic gaat volledig ergens anders over. ;)

5. chocolaatje

Misschien heb ik me dan vergist maar dit was het eerste berichtje van dit topic:

Ik las net bij een vriendin van mij, dat haar kids een paar pepernootjes kregen en een mandarijntje, en een brief dat ze geen cadeautje krijgen omdat ze niet lief (genoeg) waren geweest

Ik LAS staat er, daarom dacht ik dat het over die andere topic ging. Er staat niet, ik hoorde zeg maar. Maar excuuses als ik het echt verkeerd heb.:)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    ;);)

7. chocolaatje

Nou ik wil niemand aanvallen maar banjolam heeft ook niet zo een nettte reacties gegeven daar op dat topic.. Nu heb je toevallig een nette gecopieerd.. Maar laten we erover ophouden. Ik zal in ieder geval nooit een briefje schrijven dat ze niet lief zijn. Kinderen zijn altijd lief, ze DOEN soms vervelend maar ze zijn het niet.;)

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dit komt uit dit topic lieve schat, dat andere topic is me veelste lang om te lezen. ;)
    Maar ben het met je eens... ;)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee.

Kinderen mogen ook gewoon soms stout doen en daar reageer je op met woorden of eventueel een consequentie die met het gedrag te maken heeft (gooien met een boek = boek in de kast, even niet meer mee spelen tot je besloten hebt niet meer te gooien met het boek, maar het te lezen/bekijken). Dit is omkopen: alleen lief doen omdat je anders geen cadeau krijgt.

Overigens vind ik pepernootjes in de schoen een volwaardig cadeau ... ;)

10. chocolaatje

Maar nu echt een antwoord op de topic. Nee, ik doe dit niet. Ik zou alleen een lief briefje schrijven van de sint. Maar ik heb laatst wel verteld aan mijn zoontje dat sinterklaas hem heel lief vind, maar dat hij wel wat beter moet gaan luisteren. En er zat gewoon een kadootje in zijn schoentje. Ik zal mijn kindjes daar niet mee straffen. Maar ik vertel wel dat ze niet te vervelend moeten gaan doen omdat sinterklaas alles hoort, werd mij ook wel eens verteld vroeger. Maar ze krijgen altijd kadootjes, vervelend geweest of niet. Ik geniet juist als mama van deze tijd en om je kindjes blij te maken, ben dan zelf weer net een kind:D

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Daar heb ik respect voor! Dat meen ik uit de grond van mijn hart. En waarom zou het zielig moeten zijn? Kinderen krijgen genoeg! Tenminste, dan spreek ik uit mijn persoonlijke kring met familie, vrienden, kennissen, etc. Een xbox, een wii, playstation, tv op de kamer, dan weer een nieuwe dvd, dan weer dit, dan weer dat... Waarom is het zielig als ze dan iets weggeven?
    Dus om mij op de openingspost te laten. Persoonlijk zou ik het niet zo aanpakken maar dat is een ieder huishouden voor zich. En er valt altijd wel wat van een ander te zeggen als diegene het in onze ogen niet goed doet.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik weet ook helemaal niks van die lounge topik. ik las alleen de opening van deze gelezen. en in de brief stond dus dat de kids(meerdere dus) niet lief waren.

13. knap

knap Niet meer actief

Heb niet heel het topic gevolgd.

Als je er niet te veel misbruik van maakt mag je best een zeggen als je niet goed luistert dan krijg je niks in je schoen. Niks mee.
    Heb het zelf nooit echt gedaan maar heel soms in het verleden zij ik wel eens als je niet luistert dan komt het in het grote boek van de sint.

Met andere woorden er is niks mee om je kind wat bij te brengen dat ze soms moeten luisteren voor dat ze wat krijgen.
    Je krijgt er van die verwende kids van hihi.( de mijne zijn ook verwend hoor haha):)

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Chocolaatje, dit gaat over niemand van dit forum!!
    Ik had dat topic in de Lounge toen niet eens gelezen toen ik dit startte.
    Tot iemand in DIT topic mij er op attendeerde en daar ben ik toen idd mee gaan discusseren!
    Maar dit gaat dus over niemand hier!!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha nouja of het niet netjes was?
    Ik vind het idd een vorm van...maar voor MIJN gevoel ;)
    Het IS niet zo, maar voor MIJN gevoel sta ik nog steeds achter mijn mening die ik daar gaf en er staat ook bij waarom ik dat vind.
    Ik denk dat je belevenis hierin anders is als je zelf mishandeld bent geweest en daarom zie ik het zo en dat is idd overtrokken volgens een paar mensen op t forum, maar ik VOEL het zo en daar kan ik niets aan veranderen en is dus niet persoonlijk op de moeders hier bedoeld want via een scherm kan ik niet beoordelen hoe iemand zn kind behandeld :D
    Tussen verstand en gevoel zit een verschil, verstandelijk is het niets om je druk om te maken maar mijn gevoel doet t wel maar dat geld voor mijn kids/gezin!

Wat een ander doet is aan hun toch, ik vroeg alleen of t vaker gebeurde omdat ik t zelf niet doe!

Niet aanvallend of gemee bedoeld dus, ik probeer het uit te leggen maar dat punt heb ik hier niet geopperd, alleen de vraag!

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier mogen ze geen schoen zetten als ze stout geweest zijn. Die van mij krijgen ook alleen maar een mandarijntje en een klein iets paar pepernootjes of 1 munt ofzo en nee dat is niet omdat ze stout zijn.

17. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
  18. chocolaatje

Ik snap je nu wel meis, maar in je reactie daar gaf je toch echt aan dat je het vergelijkt met kindermishandeling en dat slaat nergens op. Nu zeg je het heel anders. ;) En nee, ik vind het ook geen vorm van. Al zal ik het nooit zo doen.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Klopt, ik had duidelijker neer moeten zetten in dat topic!

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Aggossie, nee, zo zou ik het niet aanpakken. Hoewel, Fay had vanochtend een kikker en muis in haar laarsje (het snoep, not the real thing) en voor ze ging kijken had ze zo'n woedebui dat ze uiteindelijk niks in haar schoen kreeg. Ze is twee en ik wilde haar gedrag niet belonen met direct na de woedebui snoep. Ze snapt overigens niks van de Sint. Als ze het wel door zou hebben zou ze het snoep zelf weg moeten leggen tot een later moment.

Maar om een heel jaar af te straffen met een brief en een paar pepernoten, bah, wat jammer voor die kids. Ik kan het me als grapje wel voorstellen, eerst een roe en dan toch nog een kadootje/snoepje, of een gedicht over stoute dingen die je kind gedaan heeft. Maar het moet niet te gek worden. Opvoeden moet je toch echt zelf doen, daar zijn Piet en Sint niet voor.

Deel Deze Pagina