Potje gepoept...is dit normaal?? potje onder smeren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamajojo79, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Dochter is plas zindelijk en sinds paar dagen is kwartje gevallen dat ze poept op wc en potje. Gaat prima.

Alleen als ze even slaapt of avond.nacht komt ze zelf uit bed...kleed zich uit en gaat poepen op potje....

prima zal je zeggen

alleen elke keer als ik dan naar boven kom, zit potje helemaal onder de poep....alles is schoon, haar billen, broek, bed....netjes schoon....alleen potje zit onder de poep.

vanmiddag had ze haar " schoonmaak doekje" ( speelgoed) ook onder de poep gesmeerd......ze wilde het blijkbaar schoonmaken.

potje en schoonmaak doekje zaten dus onder.

Is dit normal? Gaat dit zelf over?

Ik heb beloond voor het poepen op potje. Maar moet ik wel uitleggen dat ze het niet moet schoonmaken met een doekje zelf maar mama moet reopen of moet laten liggen?

Dank je wel

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga er vanuit dat het vanzelf over gaat. Misschien gebeurt dit met schoonmaken. Ik vind het iig heel knap van je dochter!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hahah niet leuk voor mamma maar wel grappig, hoe komt ze erop... ;)
    Zou gewoon uitleggen dat ze mama moet wakker maken en als het alleen plas is dat het dan wel komt als je wakker bent.

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Om die reden hier snel overgestapt op de wc poepen. Dus ook nog een idee

verder zou ik gewoon uit leggen dat mama of papa het wel opruimd en zij het gewoon mag laten liggen

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Ja idd. en miss anders even proberen om geen potje neer te zetten en sowieso te laten roepen, hopen dat ik dan optijd ben ;)

ze is heel erg van het schoonmaken, jammer dat ik haar schoonmaak set je kon weggooien hierna ;)

6. Linana

Linana Niet meer actief

Is normaal, het heet de anale fase en het gaat gelukkig weer over :p

Dankzij deze leuke fase kwam het broertje van een vriendin altijd zijn poep showen, in zijn handje... Ik kon er toen wel om lachen, zijn moeder niet zo :p maar ook dat is goed gekomen

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Oh gelukkig.
    Ik heb haar nu op vriendelijke en duidelijk manier uitgelegd dat ze haar Eigen poep niet hoeft op te ruimen en dat ze mama mag reopen

maar vandaag potje niet meer op haar kamer gezet tijdens de speel-slaap uurtjes, en ze heft me 3 keer geroepen dat ze moest poepen, 2 keer optijd en 3e keer had ze broekje al vol
    maar ze zegt zelf dat het vies is en ze vraag of ik aub haar billen wil schoonmaken, dus ze is 98% poep zindelijk, alles soms is ze te laat, maar feit dat ze...net als plassen...netjes aangeeft zegt al genoeg

is trouwens redden dat ze plas wel goed ophoud en poepen minder goed kan??

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Dat is wel herkeenbaar..... Dochter hier gaat zelf plassen en poepen, bij voorkeur op het potje, dat staat op de wc. Ze vindt zichzelf ook zo groot dat ze haar eigen potje leegt in de wc, doortrekt en napoetst met de wc borstel. Goedbedoeld en een initiatief dat ik ook liever niet afleer maar ik moet wat extra dweilen..... De poep belandt gelukkig wel altijd in de wc.
    Tsja, wat moet je hiermee, ik zeg altijd dat ze even moeten roepen als ze klaar is zodat we samen het potje legen, meestal is ze er al mee bezig als ik ga kijken (ik mag dus echt niet mee, mevrouw is nogal gesteld op privacy tijdens bepaalde activiteiten).
    Tsja, er ligt dus altijd iets op de wc om te dweilen en verder maak ik me er maar niet al te druk om. Zal wel weer overgaan, uiteindelijk is ze ooit lang genoeg om op de wc te gaan zitten.

Zolang bij jou de poep alleen in het potje zit, niet te druk om maken. Ik vind het in ieder geval beter dan dat ze in haar broek zou poepen omdat ze eerst jou moet roepen en daardoor te laat is.

Deel Deze Pagina