Ojee nu doe ik ook aan chantage !! Ik heb 2 kinderen in bad op dit moment de oudste is echt aan het draken en gooit steeds zijn zusje nat Zijn zusje vind het niet leuk meer dus zeg ik al 5 keer dat ik wil dat hij ophoudt omdat zijn zusje het niet meer leuk vind en ervan moet huilen De 6e keer zei ik : mama heeft jou al 5 keer gezegd dat je moet ophouden omdat je zusje het niet meer leuk vind en je luisterd niet als je nu nog 1 keer water over haar heen gooit moet mama jou uit bad halen Maar het werkt wel ! Want nu is hij lief aan het spelen
Loetje, laat ik het zo zeggen, zodra er op zp ene reactie komt van iemand die het totaal anders doet, als het bijv. over problemen gaat waar nu over geruziet wordt, zoals straffen, omkopen etc. en er bepaalde reacties komen, komt het erg op mij over alsof mensne er dus niet voor open staan. Dat is toch niet zo raar als ik sommige uitspreken lees? als mensen meteen op hun achterste poten staan wanneer er een tegengeluid komt? dat bedoel ik ermee, ik zeg niet dat pietje, jantje of klaasje alles verkeerd doet. Ik snap het grijze gebied waar jullie over praten, en dat het soms niet zo makkelijk is als het lijkt. Echt wel, ben ook moeder en heus niet perfect Ik snap dat het moeilijk is, maar die defensieve houding vind ik hier soms wel heftig, er hoeft maar iemand te zeggen dat zij haar kind niet straft of laat huilen en iedereen zit opd e kast. De ene doet hetw el, de andere niet, maar degenen die het niet doen, hebben net zo goed een hele duidelijke visie over hoe zij het liever zien. In die zin vind ik dat sommigen gewoon zo snel op hun tenen getrapt zijn en daardoor heb ik het gevoel dat als je ene beetje van de norm afwijkt je eigenlijk egen recht van spreken meer hebt en dat vind ik jammer. Meer niet, voor de rest lees ik hier best graag
Ach, en ja, zo voelt blijkbaar ieder persoon met haar mening wbt. opvoeden zich aangevallen...ach, als we allemaal ons best maar doen en erachter staan wat we doen, dat lijkt mij het belangrijkste.
Dat gaat mij ook ver. Haar mening is niet om te kotsen, ze kijkt er gewoon anders tegen aan. Ik kan wel snappen dat sommige stukjes van haar hoogmoedig over komen, komen ze op mij ook. Maar ongetwijfeld zal ze het niet helemaal zo bedoelen en wil ze gewoon graag de andere kant laten zien van hoe je het ook aan kan pakken.
Nou, weet je, dit gaat ook gewoon 2 kanten op. Je kunt ook gewoon niet op iedere slak zout leggen, dan is het al een stuk genuanceerder om te lezen wat mensen schrijven. En dan krijg ik af en toe ook wel zo'n popcorn idee. Jammer want een goede discussie over hoe je opvoed en dingen aan pakt, daar wordt niemand dommer van. Vind dat een stuk leuker dan saaie boekjes lezen.
Nou dat wilde ik dus net gaan typen haha. Het is altijd fijn om van een ander te horen hoe ie het doet ( voor de tips of wat dan ook ) Maar waar ik gewoon de kriebels van krijg is het ik heb de perfecte opvoeding en een ander niet ( ook al werd het niet letterlijk gezegd zo kwam het wel over ). Vind ik echt jammer.
Dan vind ik dat je nog veel geduld hebt, want ik had met 3 keer al gezegd 'als je nou niet kapt dan is het feest afgelopen'
Zoonlief zat net te drammen dat zn aardappels niet lekker waren (iets bruiner dan normaal) Hij ging ze niet opeten maar wou wel nog meer gehaktbal. En toen zei ik: Je mag nog meer gehaktbal als je je aardappels opeet. SCHANDALIG he??
Haha nou heel eerlijk .....nav dit. Topic dacht ik laat ik eens kijken of het werkt om hem steeds opnieuw uit te laten maar hij kijkt me aan van ...??? Ja mama het zal ! Normaal is bij mij ook 3 de max !
Andersom geld dat ook hoor. Ik heb ooit eens een topic geopend over het laten huilen van onze 6 weken oude dochter (weet niet meer helemaal zeker hoe oud ze precies was). Ik zat er toen zelf compleet door heen, gigantisch gesloopt voelde ik me. Ik had geen hulp en Veerle huilde uren achter elkaar. Ik zat compleet met mijn handen in mijn haren, kon er niet meer tegen en kon het op een gegeven moment zelfs niet meer horen. Ik ben toen onder de douche gaan staan, maar ik voelde me er wel vreselijk rot door. Alsof ik haar gigantisch in de steek had gelaten. Je wil niet weten hoe sommige op mij hebben gereageerd. En dan van de 'niet laten huilen, niet straffen, niet belonen kant'. Terwijl het gekke is, dat ik me juist zo rot voelde omdat ik haar niet wilde laten huilen. Ik geloof namelijk dat het slecht is voor haar ontwikkeling. Lang verhaal kort te maken, want hier gaat het nu niet om. Tolerantie is beide kanten op ver te zoeken, mensen lezen elkaar slecht, willen zich niet verplaatsen in die ander en slaan met hun idee de ander regelmatig om de oren. Ik heb maar geaccepteerd dat het er blijkbaar bij hoort en dat je je hier dus gewoon voor moet wapenen.
dat is echt Schandalig !!! Nog erger is dat je niet de enigste bent in je soort hahahaha want ik zou het ook zo doen !! Al zijn het naar een paar aardappeltjes haha
ohja???? zei jij dat tegen mij of zei zij dat tegen jou? Want Umm was de 1e die op mij reageerde en Me81 de 2e (A)
hahaha, ja maar dat werkt ook niet als je dat plots doet. Ik denk wel dat het werkt hoor, maar dan moet je het altijd zo doen. En volgens mij mag je wel onderhandelen, tenminste volgens een boekje wat ik heb (zit aan de kant van niet straffen en belonen) kan je onderhandelen. Moet ik het er maar weer eens bij pakken, want er staan best grappige voorbeelden in. Punt is, dat dit wel bij mij past, tot op een bepaalde hoogte. Dan ben ik er gewoon klaar mee. Je kunt je eigen persoon niet uit de weg gaan in de opvoeding die je geeft, anders ben je nep.
deze en ik schreef Hier hebben ze gewoon te luisteren...thuis op straat...bij de koningin! Ik eis gewoon dat ze naar me luisteren. Klinkt heel erg hahahah maar ik ben best streng hierin en het maakt me ook niet uit waar ik ben. Vaak zie je ook dat ouders zich schamen en hun kind daarom niet aanpakken. Daar heb ik geen last van hahahah
Haha ja dat kloot wel maar na de 5e keer had ik er genoeg van Ik voel me toch prettiger bij de manier van aanpak die ik altijd doe En dat is 3 keer waarschuwen anders time out of bijv uit bad of weigeren van eten is geen toetje muv ziek zijn want dan heeft niemand honger
Vandaag zijn we schoenen gaan kopen met de 2 meiden......aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....tja en dan zet ik haar gewoon in een hoekje in de winkel als het moet hoor. Maar ze luisterde toch op een gegeven moment. Ben toch nog steeds benieuwd hoe oud de kids zijn van Me81???