dat is het altijd he.......de ouders zeggen ook...." ik lette even niet op" Nou nog erger dat je moet zeggen...ik was boodschappen aan het doen binnen:x
heb ik idd verkeerd gelezen....hier heb je dat niet gelijk een parkeerplaats...maar dan nog deed ik het niet hoor
Schrik hier toch best wel van! Ik was vroeger ook een kind wat heel dwars kan zijn bij zulke apparaten. Vaak werd er ''een deal'' gemaakt van of de volgende keer of 2 minuten. Mijn vader liep ook wel eens weg maar stond dan altijd om de hoek met mij in het zicht!
niet aanvallend op jou bedoeld he, maar ook dan staat hij in een seconde op straat of is hij meegenomen.
Het begingedeelte van de aanpak vind ik juist erg goed. Zo doe ik het zelf ook, ben echt niet van plan om toe te geven om in zulke situaties in onderhandeling te gaan met mijn kind. Ik was alleen niet daadwerkelijk boodschappen gaan doen, wel weggelopen en dan om een hoekje gaan wachten (mijn kinderen waren me dan al lang huilend na komen rennen)
Ja daarom vraag ik me af of die moeder echt zo ver was? Hier blijft mijn dochter regelmatig hangen bij zo'n grijpmachine, autotje en weet ik het allemaal. Ik ken toevallig de meid achter de sigarettenbalie en we hebben dan altijd even oogcontact wanneer ze weer eens niet luistert en loop dan alvast de winkel in.. eigenlijk komt ze me praktisch altijd snel achteraan en de straat gaat ze niet op.
hier ook een peuter die van die buien heeft dat ik hoog of laag kan springen en hij niet mee wil. 1. we proberen het pratend nog een keer 2. NU!anders ga ik het zelf regelen 3. Te laat colin. oppakken en mee/in de kar.
Nee ze was echt niet aan het wachten hoor, ze ging echt boodschappen doen en dat halletje is dan echt helemaal uit het zicht. Ik zou het zelf niet gedaan hebben. Ik zou hoogstens om de hoek een tijdje gewacht hebben.
haha ja hoor.. Nee ik probeer het meestal te plannen wanneer ze op de psz zit, maar dat kan natuurlijk niet altijd.
Ik heb persoonlijk nog geen idee hoe ik het zal aanpakken, maar ik ben een grote fan van duidelijk maken wat er van een kind wordt verwacht en afspraken maken. En anders wachten tot de boze bui overgewaait is... Ik zag ook laatst een moeder bij de jumbo bij mij, en die had ook ruzie met d'r kind van 3 zoiets (veel ouder zal die niet geweest zijn), en de andere 2 kinderen luisterden gewoon netjes. Maar dat kind wou niet uit de bakfiets komen om mee naar binnen te gaan, dus ze zei als je er nu niet gewoon uitkomt blijf je maar zitten. Nou dat kind zitten mokken en zei naar binnen lopen met die andere 2, en ja hoor ze ging gewoon winkelen, en dat kind gaan huilen. Ik zie wel vaker moeders die hun geduld verliezen en gaan schreeuwen tegen hun kind of het gewoon laten staan, (vanmiddag nog op de binnenban, een kind had een driftbui en staat te huilen, en haar moeder loopt door met dr zusje ze heeft heel even om een hoekje staan wachten en toen dat kind nog niet kwam liep ze gewoon door, en dat kind bleef ook staan echt niet dat het er achter aan kwam) Ik kan er moeilijk tegen om dat soort dingen te zien, geen idee nog hoe ik zoiets zou aanpakken maar ik denk niet dat ik zo boos zou kunnen worden op m'n kind.
Zo doen wij het ook. Ik vind het ook niet kunnen om rustig je boodschappen te gaan doen en je kind alleen achter te laten omdat hij dwars is, dan maar een huilend kind die verplicht je hand vasthoudt.
Ik gok dat ze dit wel vaker gedaan heeft en dat hij negen van de tien keer gewoon achter dr aan komt. Dit was de tiende keer