Ik zou, als ik al 78 pogingen gedaan had, Luc ook laten zitten, Doei. Ik zou alleen wel in de supermarkt gaan staan daar waar ik hem kan zien, en Luc rent na 3 minuten toch achter me aan lol.
Heb alleen de 1e pagina gelezen...Als T niet wil loop ik ook wel eens "weg". Net het hoekje om...glurend. Want lang duurt het niet voordattie komt.
Ik vind ook dat mijn kinderen naar me moeten luisteren, maar hoe duidelijk en streng ik ook ben, ze (nou ja Lisa dan ) luistert gewoon soms gewoon echt niet. Als ik dan weg loop loopt ze vaak ook niet mee en kan ik haar gaan halen..... zucht . Maar ik laat haar dus echt niet helemaal achter. Ik kom haar halen en als ze dan nog niet mee wil til ik haar gewoon op. Het drama is dan ook weer snel over, ze weet hoe het werkt. Als ik de buggy bij me heb en ze is dwars gaat ze daarin (kost soms wat moeite maar het lukt uiteindelijk altijd )
Zeker luisteren ze hier ook niet altijd...dat zou mooi zijn En dat je dan eens een stukje wegloopt doe ik ooko....maar idd helemaal weglopen en gewoon boodschapjes doen nee Maar idd wat jij zegt...soms kost het wat moeite maar luisteren moeten ze toch niet? Gewoon weglopen en niks meer doen...wat bereik je daar mee....zouden ze het de volgende keer dan niet gewoon weer doen? Want als dit kind gewend is dat haar moeder gewoon weggaat wordt het voor haar normaal en blijft ze gewoon lekker zitten...
Dat vraag ik me af, negatief gedrag negeren werkt altijd nog goed. Ze bereiken niets met hun gedrag en dat hebben ze snel genoeg in de gaten. Hoe minder je reageert, hoe minder de beloning.
Nee, maar goed, onze dochter is nog maar een jaar. Wat ik nu doe is haar oppakken en ergens anders neer zetten als ze aan iets zit wat echt niet kan (en wat ik dus niet kan verwijderen, want ik haal gewoon alles weg wat breekbaar is en dergelijke). Ze wordt dan heel erg boos, dan bied ik haar een alternatief, werkt dat niet en blijft ze boos, dan ga ik gewoon wat anders doen. Nu werkt dat nog heel goed op deze manier, wat ik doe als ze ouder is, zullen we dan zien Zo gaat het eigenlijk met alles wat ze niet wil, maar wat even niet anders kan. Als het mij niet lukt om op zo'n moment iets anders aan te bieden en het is niet anders, dan ga ik gewoon onverstoord door. Ten eerste is het dan sneller klaar en ten tweede is haar bui voor alsnog dan het snelste weer over.
Ja zo doe ik het ook wel...maar de oudste wordt bijna 4 en dan is het toch iets anders hahahaha....en vooral die peuterpuberteit aaaahhhhhhhhh...... Maar als ze zich hier erg misdraagt dan bied ik geen alternatieven hoor....maar dan heb ik het wel over ergere dingen dan iets pakken in de supermarkt natuurlijk....maar eigenlijk heb ik nog nooit last gehad van haar met boodschappen doen en we gaan altijd samen. Maar ze mag dan ook met het mandje lopen dus ze heeft wat te doen dan hahaha
Daarbij voorkom ik dit soort acties door dus gewoon geen gebruik te maken van die ondingen. Net als die 300.001 speelgoed auto's en andere gevallen die altijd voor winkels staan. Daar kwamen ze dus gewoon niet in. Nu zijn ze iets ouder en gaan ze wel eens in zo'n geval zitten, maar noway dat ik daar geld in gooi.. Je krijgt er alleen maar problemen mee en die winkels gaan lekker met dat extra geld...
Dat is ook zo. Spelen kan, maar dan kan je daar beter een ander moment voor uitzoeken dan op het moment dat je boodschappen moet doen. Geeft gewoon gedoe.
Precies en ik heb zo'n hekel aan gedoe Dus probeer ik dat ten aller tijde te voorkomen Spelen doen we wel in de speeltuin, in de winkel gedragen we ons gewoon, it's a simpel
Klinkt liefdevol.... En de eigen wil en mening van je kinderen dan? Het zijn mensen hoor, geen hondjes
Vind er eigelijk niks raars aan hoor. T heeft hier ook gewoon te luisteren..Of we nou samen thuis zijn of ergens in het openbaar. Ik durf hem dan ook best aan te pakken hoor. Mensen denken dan meteen dat je altijd streng bent, en dat kinderen weinig liefde krijgen of weet ik veel wat voor ongein nog meer. Ik leer T gewoon dat wanneer hij naar mij luistert, hij van mij heel veel gedaan kan krijgen. Noem het omkoperij maar ik zie het als hem voorbereiden op de maatschappij. Voor niks gaat de zon op. Als jij nooit iets voor een ander doet, zal een ander ook nooit iets voor jou doen. Dus als hij goed luistert in de supermarkt mag hij 1 zakje snoep uitzoeken of een extra pak koekjes die hij heel lekker vind. Als hij tijdens het wandelen met de hond goed luistert en netjes bij me blijft dan stoppen we ff bij de speeltuin zodat hij nog eventjes kan spelen. Als hij netjes zn speelgoed opruimt dan mag hij savonds bijvoorbeeld zn douchespeelgoed meenemen onder de douche, zo niet alleen kaal douchen. Kleine dingetjes, maar het is hem heel duidelijk en we hebben het harstikke leuk met elkaar.
Ja.. aan dat soort dingen begin ik dus niet.. Anders moet ik praktisch iedere dag met snoep of koek aankomen haha.
hahaha ik ga niet elke dag naar de supermarkt hoor Ga 1x in de week, en als hij zich niet gedraagt, krijgtie niks lekkers. Gedraagtie zich wel, magtie wat uitzoeken.
Ik vind het ook niet heel gek. Zoals haar stukje nu op me over komt, gaat het ook best ver, maar aan de andere kant is het wel zo dat je opvoeden moet durven. Helaas is het wel zo dat heel veel mensen hun kinderen gewoon niet meer op durven te voeden. Zo komt het vaak zat wel op me over. En hoe je dat ook bekijkt, die kinderen zijn slechter af dan kinderen die soms wat aan de strenge kant worden opgevoed. Je ziet gewoon aan kinderen dat ze het wel nodig hebben dat er iemand staat. Ik kan er tal van voorbeelden van opnoemen. Niet dat je het kind genadeloos hard aan moet gaan pakken hoor, dat vind ik net zo min opvoeden, dat is gewoon iemand die zich niet kan beheersen...
Vind het ook niet zo gek hoor. Hier heeft ze ook gewoon te luisteren en ben er ook streng in. Een eigen wil en mening heeft ze idd en dat mag ze ook gerust laten zien en uitspreken maar op het moment dat ik bij de kassa sta af te rekenen bv en mevrouw wil zo nodig al die gangpaden nog op haar gemakje af omdat ze van mening is dat dat wel gezellig is dan houd het voor mij echt wel op. Dan wil ik toch echt wel dat ze naar me luistert en dan verwacht ik ook van haar dat ze bij me blijft. Gaat ze alsnog weg dan zal ik haar ook streng toespreken en het zal me echt een worst wezen wat anderen daar van vinden of zeggen.
Ik vind het een heel naar idee dat overal een voorwaarde aan zit. ALS je lief luistert, DAN mag je spelen. ALS je je bord leeg eet, DAN mag je een toetje. Ik vind het chantage. En ik vind het sneu. Want kindjes hebben ook hun eigen ikje. En ze hoeven heus niet altijd hun zin te krijgen hoor, maar het kan ook op een andere manier. Je leert je kindje op deze manier dat achter goed gedrag een beloning zit. Kinderen leer je liever waarom iets niet mag, zodat ze het daarom laten in plaats van dat ze naast de koekjes grijpen. Als hij 16 is paai je hem niet meer met koek of snoep, maar je hebt hem wel geleerd dat overal een beloning achter zit. Echt bizar.