Niet luisteren onderweg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xbabyxdx, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    hmm het gaat er niet zo zeer om wat andere vinden maar wat papa en mama vinden. En 8 minuten is in mijn ogen niet lang of ver tenzij hij in de speeltuin na 8 minuten spelen er ook bij neer valt :D

Maar goed hier zijn er ook een paar moeders die het zielig vinden dat onze zoon op de fiets naar zwemles en theaterschool heen gaat (ik ga overigens gewoon met hem mee hoor) helemaal als het regent. Tja hoe moet hij er dan komen we hebben niet altijd de beschikking over een auto (mijn man heeft het nodig voor zijn werk) en met een regenpak aan is er eigenlijk weinig aan de hand.

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Op de dagen dat ik niet hoef te werken heb ik wel een auto voor de deur staan. En ik heb ook mijn rijbewijs ;) Maar ik kan er nog niet over peinzen om de kinderen met de auto te brengen & halen. School/psz is hier een minuut of 10 lopen, op het tempo van de kinderen.

Een heel enkele keer haal ik ze wel met de auto op. Maar dan zet ik de auto op een parkeerplek een eindje bij school vandaan en is het nog 5 minuten lopen ongeveer. De enige reden dat ik dan met de auto kom, is omdat ik gelijk doorga. Bijvoorbeeld boodschappen doen of ergens op bezoek ofzo.

En ja, als ik ze hier de keus zou geven, zouden ze zeker ook voor de auto kiezen, of eventueel de fiets. Maar ze krijgen gewoon niet de keus en ze weten dus ook niet beter. Sinds dit schooljaar loopt ook de jongste (nu 3 jaar en 3 maanden) mee. Voorheen ging zij nog in de buggy mee. Niet dat ze dat stuk niet kon lopen, maar het was sneller ;)
    Wanneer we van school naar huis lopen, maakt het me trouwens ook helemaal niet uit hoe lang we erover doen. Nou ja, dat is niet helemaaaal waar, ik heb geen zin om een uur bezig te zijn, maar hebben ze geen zin om door te lopen, dan lopen ze maar niet door. Dan doen we er maar een keer een kwartier of 20 minuten ofzo over. Daar kan ik me dan echt niet druk over maken.
    En staan ze eens een keer boos stil en weigeren ze verder te lopen... Dan laat ik ze gewoon staan "daaahaaag! mama loopt wel door!" Moet je eens zien hoe snel ze weer vooruit komen :D

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ja jullie hebben wel gelijk! Het is en blijft een luie donder.
    Dat moet er echt uit bij hem. :D
    En idd om voor hem iets aan te schaffen gaat wat ver. :)
    Dus gewoon door laten lopen.

Heel erg bedankt voor jullie adviezen! Heb ik echt wat aan.
    Soms ga je twijfelen als mama zijnde..... Maar dat zal iedereen wel herkennen. :D

Nou dat word lopen voor meneer! :cool:

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Fijn dat je toch gewoon met hem blijft lopen, dit is echt luiheid (als hij verder gezond is). Onze dochter van nog geen twee loopt met gemak drie keer zo lang mee en ook bij regen. Ze weet niet beter, altijd gedaan. Bewegen is belangrijk voor die kleintjes. Wij hebben overigens twee auto's voor de deur staan, maar het zou niet in me opkomen om voor een wandeling van 8 min een auto te pakken.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik vind het toch wel heel erg dat je 8 minuten lopen zelf al als wat veel bestempeld. 8 minuten is echt niks vind ik.
    Ik zou dan ook blijven lopen met mijn zoon, sterker nog ik zou eisen dat papa of opa ook met hem lopen ipv de auto. Lopen is gezond!

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Toen mijn dochter net 4 was brak ik mijn schouder en kon ik niet fietsen of auto rijden dus moesten we wel lopen, naar de winkel of naar fysiotherapie.
    ze moest dan gewoon mee ook na een dag school.
    We deden dan spelletjes onderweg, dan zei ik. "Je mag 4 bomen verder lopen en dan moet je wachten" dus hup rennen en tellen :D ze vond het geweldig en hield het dan prima vol.
    We zijn het eigenlijk blijven doen toen ik wel weer kon rijden.
    Nu kan ze zelf fietsen en oefenen we in het verkeer fietsen en fietst ze steeds meer zelf.

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

8 minuten lijkt me helemaal niet ver...

mijn zoontje sjouwt nu al rustig 20 minuten lopen mee.

Probeer het inderdaad leuk te houden en er een spelletje van te maken. Er zijn genoeg tips daarvoor gekomen.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    8 minuten?? Dat is toch niks? Dochterlief is nog geen 2,5 en die loopt gewoon mee tijdens de hond uit laten dagelijks waar we goed 15 minuten over doen terwijl ze goed door stapt! Wel gaat het het beste als ze de buggy met haar pop mee mag nemen of zoiets. Zonder iets moet ik haar zo nu en dan uit een tuin vol mooie bloemen vissen ;) maar verder vind ik dat ze zo'n stukje prima moeten kunnen hoor.

Ik zeg doorzetten ;)

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik weet niet of het luiheid is, kan misschien ook verveling zijn? Zeker omdat hij wel meeloopt als er andere kindjes meelopen. Ik merk aan mijn zoontje (maar die is wel ruim een jaar jonger) dat hij vooral bij lange rechte stukken, of als hij erg moe ofzo is, "dwars" kan gaan doen. Volgens mij lijkt het voor hem dan -letterlijk- oneindig lang.
    Ik maak dan vaak de weg "korter" of zorg voor wat afleiding: "zullen we een stukje rennen? Zie je die rode auto? Gaan we eerst daarheen lopen. Hee, dat is een leuke poes in het raam!" Enz. enz. Vaak gaat het dan heel soepel en zijn we er zo, zonder dat ik tussendoor "streng" heb hoeven doen.

Misschien heb je hier wat aan. .

Deel Deze Pagina