niet luisteren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tinkerbell81, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij hebben hier de mat bij de keukendeur als 'strafplekje'. En als hij met speelgoed gooit, of speelgoed kapot maakt of met speelgoed botst tegen meubels of benen, pakken we het af en zetten we het voor de rest van de dag in de kast. En ook het tellen (ik tel tot 3 en dan moet je ..., anders ...) hebben we ingevoerd.

Meneer maakt er wel spelletjes van. Dreig je met de keukenmat, dan gaat hij met een triomfantelijke grijns zelf al op de keukenmat zitten bij de eerste waarschuwing. Dreig je met speelgoed afpakken, dan zet hij het zelf al voor de kast en vraagt hij "Speelgoed inne kast?". En begin je te tellen, dan wacht meneer tot je bij 3 bent om vervolgens zo snel mogelijk te doen wat je hebt gevraagd, of - als hij in een hele opstandige bui is - zelf verder te tellen.

Waar blijf je dan met je autoriteit :rolleyes:

Sterkte en succes met de opstandige peuterpubertjes!

Groetjes, Wendy

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het zijn wel herkenbare situatie´s. Maarja het is voor die kinderen ook moeilijk. Ik wil geen moeder zijn die de hele dag maar NEE roept. Maar ik wil ook niet dat mijn kind een vervelende klier wordt en zich niet kan gedragen, hier is het een middenweg.

Ik denk dat het ook per kind verschillend is. Op de gang zetten of trap houd ik niet van, dus dat doen we sowieso niet. Waar we achter gekomen zijn is om hem op de hoek van de bank neer te zetten. En zeggen dat hij er niet vanaf mag. Dat werkt hier tot nu toe prima. Maar ik gebruik het bijna niet, het is echt een uiterste middel, als hij echt niet wil luisteren. Meestal werkt afleiden hier prima.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Afleiden werkt hier ook nog heel erg goed. Maar dat zal de leeftijd wel zijn.

Bij Isabella zit eigenwijsheid en koppigheid in de genen en zullen waarschijnlijk niet met straffen verminderd kunnen worden.

Echter zal ik ongewenst gedrag wel bestraffen.

Ik maak dus wel onderscheid tussen iets op de eigen manier willen doen of iemand slaan of een raar woord zeggen.

Maar ik houd mijn hart vast, :( Mijn dochter is een zeer pittig meisje en haar vader was ook zo vroeger. En ik ken de verhalen, :confused: . Maar goed, mijn man is nu erg rustig, dus er is een lichtpuntje.

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ja dat heb ik dus ook, want als je de hele dag nee roept, gaat je kind dat volgens mij ook doen. maar die middenweg ...... daar zou je de tom tom voor in moeten kunnen stellen ........ probleem is meestal dat als je haast hebt, dat ze dan alles tegen de bocht in doen, zodat je altijd oververhit op pad moet.... als je alle tijd hebt, heb je ook meer geduld voor de nukken en dan kan de nee ook wat langer in de kast blijven.

nouja, zoals wendy ook al zei, succes met de peuterpubers, en ik hou maar in mijn achterhoofd dat het altijd erger kan.... (kijk maar eens naar de nanny oid)

Deel Deze Pagina