vriendenboekje zelf maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Coco, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik wil graag zelf een vriendenboekje gaan maken voor mijn zoontje om zijn schoolvriendjes- en vriendinnetjes in te laten schrijven.

Nu ben ik op zoek naar een basis werkblad ervoor, zodat ik later zelf de plaatjes kan toevoegen, en waarin ik ook eventueel nog wat teksten kan veranderen.
    Ik heb al een beetje zitten googlen maar ik kan eigenlijk niks vinden. Wel een hoop kant en klare van een bepaald thema maar dat wil ik niet.

Iemand die me kan helpen? Of zou het makkelijker zijn om van nul af aan zelf te beginnen? En in welk bestand doe ik dat dan?

En hoe maak ik uiteindelijk een mooi boekje van al die losse vellen?

2. tulip

tulip Niet meer actief

hmm lijkt mij nog al een werk om dat goed in te binden en dat het ook nog stevig blijft, het gaat door veel kinderhandjes heen;) Ik zou hem eerlijk gezegd zelf kopen...vind je idee heel leuk, maar twijfel of het praktisch is.

3. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Ik dacht dat ik in de folder van bart smit iets had zien staan dat je zelf een boekje kon samenstellen...... Misschien is dat iets?

4. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Leuk idee zeg. Ik zou het dan gewoon als fotoalbumpje afdrukken. Dan heb je het mooi ingebonden.
    Verder niet echt tips op de vragen die je vroeg. Sorry...

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Liedjepiedje: Dat is echt een superidee zeg! Bedankt! Zit al wel een beetje te tobben met een tekstbestand en plaatjes erbij maar het blijft zo saai. En zat te bedenken om het dan in een map in insteekhoesjes te doen maar dit is zoveel mooier en steviger...

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zou je er dan wel gewoon op kunnen schrijven, op normale foto's is dat niet zo makkelijk toch. Hoe zit dat met een fotoboek?

7. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Volgens mij kan je op het papier van een digitaal fotoboekje wel schrijven toch. Niet met een fineliner wel met een normale pen denk ik.
    Ik heb het even getest. Het schrijft niet super lekker maar het kan goed en is goed leesbaar met een normale pen.

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik heb dit even voor je opgezocht. Dit had ik al een paar keer op pinterest voorbij zien komen.
    Reaves, party of four: Morgan : 3 years : 20 questions
    Sommige mensen doen dit op hun kindjes verjaardag invullen elk jaar. Misschien kun je daar wat vragen vandaan halen.

Deel Deze Pagina