zindelijkheidstraining 2.0

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ;) mijn dochter is al een tijd zinnelijk ook s`nachts. ( half jaar ofzo ) Gaat super goed. Echter wij vegen haar billen nog schoon. Hoe lang hebben jullie dat gedaan ? Als ze straks naar school gaat moet ze het zelf kunnen neem ik aan ? Een plasje doet ze soms al wel, maar als ze gepoept heeft lukt het haar echt nog niet.. Hoe doen jullie dat ?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Om eerlijk te zijn, moeten we onze zoon ( 4,5 jaar) ook nog navegen hoor en die is ook al 2 jaar zindelijk!! Misschien is dat dan ook weer jongens eigen, met het interesseert hem niks en veegt met de franse slag. Ruim voor hij naar school ging zijn we gaan oefenen met hem zelf laten doen en dan instructies geven en navegen en hem laten zien als hij het nog niet goed genoeg had gedaan. Dan mocht hij dus zelf nog even doorvegen tot het schoon was. Hij heeft ook heel lang geroepen dat ik hem moest controleren ;) Nu doet hij het meestal zelf, en dat gaat redelijk. Nog niet helemaal zoals ik zou willen, maar ik geef hem het vertrouwen en hij gaat elke avond lekker in bad :p

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Onze dochter is al een jaar zindelijk, maar wil haar billen ook niet poetsen als ze heeft gepoept. Ze zegt dat ze het vies vind.. Vraag me dus ook af hoe we dit binnen een half jaar goed moeten aanleren.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien een beetje zielig, maar ik confronteer onze zoon als hij echt een remspoor in zn broek heeft zitten :) Hij vindt dat echt wel vies en vraagt dan of ik hem kom controleren of hij netjes heeft gepoetst. Op school is er niemand die hem komt helpen, maar ik hoop gewoon dat hij zich voldoende beseft dat hij het echt even serieus goed moet doen. Tegenwoordig heb ik het idee dat hij no.2 bewaart voor thuis :D

Deel Deze Pagina