Zoon (6) LOTR gezien bij een vriendje, bah!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Paarse80, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon vertelde me gisteravond dat hij bij een vriendje The Lord of the Rings heeft gezien. Het gedeelte met die spin! Dit is al een poosje eerder geweest.
    Ik ben zo boos! Mijn zoon heeft steeds nachtmerries. Hij is ook bang voor spinnen, ik begreep niet zo goed waarom hij zo bang was voor spinnen. Nu dus wel :x.
    Vandaag ga ik proberen dit duidelijk te maken naar die ouders van dat vriendje. Pfff zal niet meevallen, zijn erg onverantwoord, ik kan wel een boek schrijven erover ;).
    Mijn zoon mag daar niet meer spelen.

Maken jullie ook weleens zo iets mee bij vriendjes?

2. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Jeetje!!!
    Daar zou ik ook boos over zijn!
    Dat is echt geen film voor en zes jarige......
    Ik zou er ook voor kiezen mijn kind er niet meer te laten spelen...

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik heb de film zelf niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel kwam mijn zoontje een keer vloekend thuis van een vriendje, daar is hij ook niet weer geweest.

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Nah, wat belachelijk!! Zou er ook goed van balen en het duidelijk zeggen.

5. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wat vervelend zeg.. Ik zou er zeker op terug komen bij die ouders.
    Wat ze hun kind laten kijken is hun verantwoording, maar een ander kind mee laten kijken vindt ik niet kunnen.

Onze kinderen hebben alleen vriendjes waar geen tv gekeken wordt. Heb het wel eens mee gemaakt dat ze bij buurkinderen naar binnen waren gegaan die tv hadden. Die moeder kwam netjes vragen of de tv wel/niet aan mocht. Ik heb toen gezegd dat ik het liever niet wilde. Mijn kinderen kijken nooit, dus zijn op dat gebied niks gewend. Voor je t weet hebben ze dan ook nachtmerries. En daar zou ik ook niet op zitten te wachten.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Ik zou denk ik vragen of het daar gewoonte is dat kinderen zulke films kijken. Als dat het geval is vragen of ze er rekening mee willen houden als jouw zoon daar is dat hij dat beter nog niet kan kijken en willen ze dat niet dan zeggen dat jouw kind voorlopig niet meer komt omdat die daar nog niet aan toe is.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.863
    113
    Inderdaad, zo zou ik het ook brengen.
    Meestal zorg ik ervoor dat met kinderen waarbij het er thuis nogal anders in negatieve zin aantoe gaat, ze bij ons komen spelen.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Met de moeder heb ik een gesprekje gehad. Aan haar heb ik uitgelegd dat ik er boos over ben dat dit is gebeurd. Ook dat je als ouder je kind en andere kinderen moet beschermen hiervoor. Ook heb ik verteld dat mijn zoon er voorlopig niet binnen mag spelen. Hun zoon is bij ons wel gewoon komen spelen.
    Deze ouders zijn onverantwoord op veel gebieden, ze stellen nauwelijks grenzen. Ik heb verteld dat kinderen dit echt nodig hebben.
    Ik heb verteld dat ik met verwaarloosde en getraumatiseerde pubers werk. Dat ik me zorgen maak om hen en hoe ze hun kinderen opvoeden. Pfff ik had het idee dat ik meer in mijn werkrol zat. Ze gaf erg gewenste antwoorden. Ik twijfel of ik een melding moet maken. Er speelt nog veel meer!

9. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Ik vraag me af als er zoveel meer speelt waarom je dan uberhaupt je kind er hebt laten spelen?
    Hier in de straat ook een gezin waar meer speelt maar daar laat ik mijn kinderen dan ook niet binnenspelen.

En wat iemand anders zei over tv kijken, ik zou dat niet bij ouders vragen omdat ik daar nooit bij na heb gedacht heb de tv dan ook gewoon aan maar dan wel op zapp of zo.

10. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

De buurvrouw wist dat wij geen tv hadden en vroeg het daarom. Was er ook wel een.beetje verbaasd over. ;)
    Ik ga er niet zo krampachtig mee om maar t is soms wel lastig. Omdat ze t niet gewend zijn is t juist aantrekkelijk voor ze en krijg je ze er bij een ander niet bij vandaan.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Tja het is nogal lastig. Het vriendje woont een paar huizen verder. Ik heb het lang tegen gehouden, maar dat wordt steeds lastiger. Het is ook niet zo dat de kinderen mishandelt worden, maar ze zijn heel vrij. Kinderen mogen daar alles.

12. Raffel

Raffel Actief lid

29 aug 2006
    103
    0
    0
    Het is heel vervelend dat je zoontje die film heeft gezien en daar daadwerkelijk ook nog eens nachtmerries van heeft.
    Maar laten we het wel nuchter bekijken....het is geen doodszonde. Je kan toch gewoon een normaal gesprek met iemand aangaan en normaal vertellen dat je het liever niet hebt dat je kinderen bij anderen dit soort films kijken omdat ze daar nachtmerries van krijgen. En als er nog meer gaande is binnen dat gezin moet je je kinderen daar inderdaad niet laten spelen.
    En binnen sommige gezinnen worden kinderen heel vrij opgevoed. Dat hoeft per definitie niet slecht te zijn omdat ze het net allemaal wat anders doen als de normale standaard....

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    TS geeft aan dat er meer speelt, wij weten niet precies wat dus kun je toch ook niet zeggen dat het meevalt?

En een 6 jarige naar LOTR laten kijken, ik vind dat echt niet normaal. Ik vind het al niets om zelf naar te kijken, laat staan een 6 jarige. En wat je je eigen kinderen laat kijken, moet je dan misschien zelf weten, maar een kindje wat bij je komt spelen laat je toch niet dit soort films kijken? Als ik twijfel over of iets te eng is voor een kindje dat hier speelt (niet dat ze hier tv kijken, maar stel dat) dan zet ik het dus niet op. Zelfde voor spannende spelletjes op de tablet.

14. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik ben een enorme Hobbit en Lord of The Rings fan....maar no way dat ik mijn 6 jarige ernaar zou laten kijken,jou zoon heeft dus deel 3 gezien daar komt de spin in voor en die vind ik als 29 jarige al dood eng, maar ook de goblins zijn creepy, en de verhaal lijn is totaal ongeschikt voor een 6 jarige.

Ik bedoel kijk deze foto: daar kan een kind echt bang voor worden, ik vind het al een creep: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/36/f0/af/36f0af58daea5b9fea2284163aa1ab71.jpg

Ik zou er met de ouders over hebben om zulke films niet meer te vertonen in bijzijn van jou kindje, wel is het zo dat elk kind anders reageert misschien is dat andere kindje helemaal niet bang ervoor en had de moeder er geen rekening mee gehouden dat jou zoon er wel bang voor zou kunnen zijn.

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat hij daar die film heeft gezien is echt niet ok, daar zou ik ook boos om zijn. Maar je gaat nu zover dat jij je bemoeit met de opvoeding van haar kinderen. Dan ga jij echt veel te ver! Dat ze je erg gewenste antwoorden gaf, vind ik nog knap :$ Dat jij met verwaarloosde en getraumatiseerde tieners werkt is heftig, maar je bent nu niet in de hulpverlenersrol en het is gewoon not done om je met de opvoeding van een ander te bemoeien en van daaruit die vergelijking (van verwaarloosde en getraumatiseerde kinderen) aan te geven dat jij je zorgen maakt om hun kinderen. Elke ouder heeft een andere manier van opvoeden, daar heb jij niets mee te maken, tenzij je iets ernstigs constateert. Maar ik lees nu niets dat duidt op mishandeling, verwaarlozing oid. Als jij zo'n weinig vertrouwen hebt in die ouders, laat je kind er dan niet meer spelen. En maak er niet zo'n scene van, nu zitten jullie allemaal met een rotgevoel. Of voel jij je nu beter en lekker superieur? ;)

16. mam2

mam2 Lid

6 feb 2015
    55
    0
    6
    Idd.

Als ze zo erg onverantwoord zijn zoals je aangeeft, waarom laat jij je kind dan bij hun spelen?

Nu heb je het ook over het melden bij de amk. Dan heb ik al helemaal zoiets van ok, jij weet blijkbaar veel over dit gezin (wat jou niet zint) maar toch laat jij je kind daar spelen? Apart...

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit!

Ik zou woest zijn als andere dit mijn kind zouden laten kijken.. Maar ik zou ook boos zijn als een andere ouder mij even de les kwam lezen😳 En daar zou ik mijn zoon dan ook niet meer mee laten spelen. Gelijk opgelost:D

18. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18

Ik ben het niet met je eens. Ook al ben je niet in de hulpverlenersrol als hulpverlener kun je dat deel van jezelf niet uitschakelen en sterker nog ben je verplicht dit soort dingen te melden/er iets mee te doen. Het is juist heel knap dat TS dit op deze manier bespreekbaar heeft durven maken en misschien dat ze deze ouders aan het denken heeft gezet waardoor zwaardere stappen niet nodig zijn. Natuurlijk is dat niet bedoeld om een scene te maken of om je superieur te voelen. Als je iets bespreekbaar maakt vanuit oprechte zorgen dan is dat toch juist heel goed. Anders krijg je weer dat mensen zeggen had het maar gezegd/ of je roddelt achter mijn rug. TS geeft toch ook aan dat er meer speelt, ik denk juist dat ze vanuit haar achtergrond dit juist goed kan inschatten.
    TS super knap dat je dit bespreekbaar hebt gemaakt. Zoals je het opschrijft klinkt het alsof je je hard hebt opgesteld maar ik denk dat de waarheid wel wat genuanceerder zal zijn. Ik hoop dat de kinderen nog leuk met elkaar kunnen spelen zonder dit soort verdere incidenten.

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Het ergens niet mee eens zijn (je kinderen LOTR laten kijken) en daar iets van zeggen, is iets anders dan iemand vertellen hoe je kinderen op moet voeden. Ze geeft zelf aan dat de kinderen niet mishandelt worden, maar dat ze (teveel) vrij gelaten worden. En dat is iets dat elke ouder voor zich moet bepalen. Je kinderen vrijlaten, betekent niet dat je er niet over nadenkt of dat een strenge ouder beter voor haar kinderen zorgt. Zoals ts het nu schrijft, voelt ze zich een betere ouder dan de ander. Het klopt dat we idd het hele verhaal niet kennen en dat het vast allemaal een stuk genuanceerder is. Maar zoals ik het hier lees, is ts veel te ver gegaan. Juist als hulpvelener. Dan zou je moeten weten dat elke ouder andere keuzes maakt en dat je op basis van een aantal zaken, niet kunt bepalen of een ander het wel of niet goed doet. En al helemaal niet je eigen opvoedmethodes opdringen aan een ander. En de reactie van de ander dan 'gewenste antwoorden' noemt, wat een hoop wantrouwen laat zien. Als je iemand echt wil helpen, dan jaag je ze niet tegen je in het harnas. Nu heeft ts de andere moeder beledigt, gekwetst en omlaag gehaald. Dat is iets dat je als hulpverlener en medemoeder gewoon niet doet. Ga dan gewoon een normaal, gelijkwaardig gesprek met elkaar aan. En dat mis ik hier, ts voelt zich niet gelijkwaardig aan deze moeder, ze heeft haar de les gelezen en omdat de andere moeder niet reageerde als ts wilde, noemde ze de antwoorden sociaal gewenst. Wat had ts verwacht? Soms kun je een hoop van elkaar leren door met elkaar in gesprek te gaan en niet als een juf met je vingertje wijzen.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind niet dat we kunnen oordelen over wat ts tegen die vrouw heeft gezegd aangezien wij geen idee hebben wat er daar speelt.

Deel Deze Pagina