niet luisterende echtgenoot... herkenbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik moet eerlijk bekennen dat het hier beide kanten op werkt en momenteel ben ik vaak degene die zegt dat heb je niet vertelt. Als hij dan zegt dat heb ik je al 3x vertelt en wanneer/waar hij het vertelt heeft, dan begint het weer te dagen. Tja, ik maak veel mannelijke hormonen aan denk ik :D

2. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons is het andersom:) Hij luistert wel goed ik niet bepaald :p

3. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ooo ja herkenbaar
    en ik irriteer me er ook heel erg aan :x
    maar als ik dat zo lees is dat typisch mannen

4. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Die van mij doet het ook :p Maar hij heeft de niet-luisteren-skill geperfectioneerd. Hij geeft ook daadwerkelijk antwoord, terwijl hij doorgaat waarmee hij bezig was. Ik hoor aan de klank van zijn stem dat hij niet geluisterd heeft, dus laat het hem herhalen. Dit doet hij dan tot op het laatste woord. En dan hoort ie eigenlijk pas wat ik zei :D

Hij maakt het ook nog mooier. Draait het om, alsof ik niet luister. "Ik heb je dat 2 weken geleden verteld!" En dan antwoord ik maar weer eens "Heb je het echt hardop verteld, of had je het in je hoofd met als bedoeling het tegen mij te vertellen, waarna je dat vergeten bent?" Meestal volgt er dan een "Oh.... Misschien dat laatste dan" :p

Mannen en luisteren ;)

5. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Nou mijn zoon roept nu al bij alles wat ik hem vertel: wat zeg je? Dus ik hoop dat hij beter naar zijn toekomstige vrouw luistert dan naar mij :D
    Mijn man reageert nog wel eens 10 minuten later met: wat zei je dan, want ik heb niet geluisterd hoor....

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    das tenminste nog eerlijk:D

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ohhh! gelukkig! Niet de enige dus!
    Verschrikkelijk gewoon. Als hij TV kijkt is het helemaal erg. Dan reageert hij niet eens op me. Alsof je tegen een muur aan het kletsen bent.

Ik roep dan meestal dat het een hele gezellige gangbang was en we daarna nog even de kroeg zijn ingedoken met zn allen en een biertje gedronken hebben.

Soms krijg ik alsnog een reactie. 9/10 keer kijk hij gewoon verder.

Overigens is hij echt heel leuk en heel geïnteresseerd in wat ik doe hoor, alleen niet wanneer de TV aanstaat. :)

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Stond dat niet in de bijgeleverde handleiding dan :$ ;) Mijn schoonmoeder heeft het er nadrukkelijk bijgezegd. Ik ben zo'n vrouw die nauwelijks handleidingen leest. En zeker 7 jaar geleden, toen las ik NOOIT handleidingen :p

9. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    :D:D:D

OT: hier net zo! Manlief zegt ook altijd: dat wist ik niet of dat heb je niet gezegd.
    De laatste tijd klaagt hij zo vaak dat hij zo vergeetachtig is. Mijn antwoord: je bent niet vergeetachtig, je luistert gewoon niet, dus er valt ook niet veel te vergeten.

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht

Dit. Verder is ie heel lief.

11. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ooh echt vreselijk.

Laatst was de fleurill in de aanbieding. Bont en zwart had ik al gehaald. Wit was ik dus vergeten. Nou dat zou mijn vriend wel halen.
    Maar omdat toen ik er was er niet veel meer stonden heb ik nadrukkelijk gezegd dat hij alleen de fleuril moest halen voor de witte was en als deze op was hij niks anders moest halen omdat ik niet verschillende soorten wil. Jajajaja ik ben niet stom was zijn antwoord ;)

Komt hij terug met witte reus.... Deze was goedkoper :)

12. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Serieus!? Zit er een handleiding bij? waar kan ik die vinden?? :D

gisteren;
    'als je morgen de deur uit gaat, wil je mij dan nog ff wakker maken? Moet eerder bij de oppas zijn'
    "oh dan haal ik hem wel op, ben toch eerder klaar met werken dan jij?"
    'serieus... heb je me wel gehoord dan?'
    "ja, ik moet er toch eerder zijn?"
    DÓH!
    Goed, hele verhaal nog een keer, hij begreep het zegt hij.

Het is maar goed dat ik dus alsnog mijn wekker maar heb gezet. Vanmiddag belt 'ie namelijk met de vraag "hoe laat moest ik hem nou ophalen dan?"

;)

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Mijn vriend zegt altijd dat ik het tegen de stemmen in mijn hoofd heb verteld, want hij weet nooit ergens van...

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Haha heel herkenbaar allemaal. Heb het vooral bij man als hij ergens mee bezig is, mannen kunnen dus echt niet als vrouwen meerdere dingen tegelijk!

15. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    #35 Aapje22, 10 nov 2014
    Laatst bewerkt: 10 nov 2014
    Ik heb er dus ook zo eeen..Om verschrikkelijke kippenvel te krijgen en al je haren overeind gaan staan.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha, herkenbaar. Hier vertel ik wel eens wat, krijg ik geen reactie of ik zie gewoon dat hij niet luistert. dan praat ik wel eens tegen mijn muur "hallo muur, wat ben je toch weer mooi grijs vandaag, gaat het goed? jaha, hier wel" En dan zegt mijn man als hij het wél mee krijgt (ook niet eens altijd :x): Praat je nu tegen de muur???? :(
    Ja schat, want daar krijg ik net zo weinig reactie op als van jou, maar van onze muur heb ik minder verwachtingen :D

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja ik heb ook zo'n exemplaar. Ik word er soms echt vervelend van want hij luistert écht vaker niet dan wel. Ik denk dat hij zo'n 85% van wat ik zeg gewoon niet mee krijgt en het spijt hem ook verder niet. Als het andersom gebeurt (wat ik wel eens doe wanneer ik pisbeledigd ben omdat ik wéér tegen een muur aan heb lopen praten) piept hij héél anders.

Ik laat hem de dingen die er voor mij heel erg toe doen gewoon herhalen. "Wat zei ik?" En dan herhaalt hij dat wat hij eruit gepikt heeft. En dat gaat ongeveer zo:

"Wil jij dan Sebas ophalen vanuit je werk morgenmiddag, want ik ben zeker tot 18:00 bezig. En als je dan ook even eten wil maken voor hem, ik heb het bakje al voor hem klaar gezet"
    - Hmm
    "Wat zei ik?"
    - Je hebt het bakje eten al voor hem klaar gezet; of ik even de tafel wil dekken.

Like WTF?! Verzin even lekker wat anders!!! :p

18. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
  19. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier een man die WEL luistert. Die is netjes opgevoed door mijn schoonmoeder :).

Maar mijn vader die is ook zo'n typische man die nooit van iets weet en waar je alles 3 keer moet tegen zeggen (en dan nog van niks weet).
    Tegenwoordig laat mijn moeder hem belangrijke zaken gewoon opschrijven :D. Kan hij op zijn minst achteraf niet klagen dat hij niet wist dat mijn moeder dan een afspraak had of dat ze naar een feestje / etentje moeten ...

20. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zorg altijd daar mijn man de boodschap herhaald als het om iets belangrijks gaat

anders hier het zelfde verhaal
    maar als ik over de buurman begint hoort hij het hier wel ;)

Deel Deze Pagina