Niet lukken zwanger raken (overgewicht) wie nog meer ?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kiimberleeyy, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielleJ

DanielleJ Niet meer actief

ik ben in 2011 bevallen van een dochter. Ik was na 6 maanden zwanger van haar. had wel 3 maanden na het stoppen vd pil een ma gehad met 6 weken. 3 maanden hierna was ik zwanger. Mijn cyclus was erg onregelmatig, dat wel.
    Nu ben ik sinds eind feb gestopt met de pil en ook erg onregelmatig.

Overgewicht is wel een risico maar het kan wel. En in de tussentijd kan je gewoon afvallen.
    Cambridge lijkt me alleen niet zo goed, je valt heel snel af, je wordt dan zwanger en ga je weer eten dan lijkt het mij dat alles 3x zo dubbel aankomt! Ik zou gewoon 3 hoofdmaaltijden gaan eten en gezonde tussendoortjes. Halveer gewoon je borden...drink veel water.

Ik heb nu ook overgewicht en ben nu een paar kg afgevallen sinds 1,5 week. Gezond eten!!!

2. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier nog een PCOS'er... zo oneerlijk, we komen 'makkelijker' aan en het er weer af krijgen ho maar.. :(

Ik moet eerst 18 kilo afvallen voor ik uberhaupt geholpen word... *bmi ongeveer 36 nu, moet terug naar 30..* :(

Liefs,

3. DanielleJ

DanielleJ Niet meer actief

succes allemaal !!!!

4. Stephany1987

17 nov 2012
    27
    3
    3
    Vrouw
    Heerenveen
    Hallo allemaal,

Ook ik heb pcos en raad het je echt niet aan om cambridge te gaan proberen. Heb het zelf ook gedaan en was er eerst tevreden over totdat ik weer normaal ging eten. Het zet je hele stofwisseling stil. Geloof me het is het niet waard. Ik ben zwaarder geworden dan ooit tevoren. Ik probeer het nu gewoon door iedere dag een half uur te sporten en daarnaast gezond te eten. Dus inderdaad 6 keer op een dag. Denk dat als we elkaar steunen het zeker kunnen bereiken. Succes allemaal!!!

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoi,

Ben nu 8 maanden gestopt met de pil en helaas tot nu toe nog geen positieve test. Heb ook last van overgewicht (ben 98 kilo bij 1.69), maar wel altijd reguliere cyclussen gehad. Bij mij zijn ze eerder te kort dan te lang (22 tot 26 dagen). Heb nooit echt de link gelegd tussen mijn overgewicht en zwanger willen worden, omdat ik zoals gezegd altijd gemiddelde cyclussen heb gehad. Maar nu ik inmiddels al ronde 10 ben begonnen, vraag ik me toch steeds meer af of het toch iets met elkaar te maken kan hebben.... Lastig :(
    Wat betreft het CB dieet, heb dit zelf ook 2 1/2 jaar terug gedaan voor 6 maanden en ben toen 40 kilo afgevallen. Echter zijn er inmiddels dus weer 20 bij gekomen ;) Dus ja, een crash dieet helpt bij het snel afvallen en heeft mij ook echt wel geholpen, maar heb wel het gevoel dat mijn lichaam echt een optater heeft gehad. O.a. die korte cyclussen dus (terwijl toen ik 125 kilo woog ik altijd keurig om de 28 dagen ongesteld werd, ook zonder pil) en ik heb ook gemerkt dat ik hele korte luteale fase heb. Zelf denk ik dat dat veroorzaakt is door het veel afvallen in hele korte tijd.
    Ik zelf zou daarom ook niet meer snel aan CB beginnen in combinatie met mijn kinderwens, maar neemt niet weg dat ik wel blij ben dat ik het ooit heb gedaan. Want zonder CB had ik nu alleen maar nog meer gewogen.

6. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Hier ook 1 met een aardig overgewicht op dit moment 113,8 kg bij een lengte van 1,72cm. Vorig jaar eind juni is de pil de deur uit gegaan 1 ronde het veilig gedaan. Vanaf augustus 2012 zijn we er voor gegaan. In november was het zover wat was is blij maar helaas werden de streepjes niet donkerder maar zelfs lichter. Naar paas dagen werd ik ongesteld. En nu zijn we inmiddels alweer met ronde 11 bezig. Soms vraag ik me ook weleens af stel ik was lichter geweest of het dan sneller zou gaan.

7. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Ik vond zelf weightwatchers het beste bij me passen. Het goede aan weightwatchers vind ik dat je intake aangepast wordt aan je gewicht (geen crashdieet!) en dat je zelf enigszins vrijheid hebt in de keuze van je produkten. Je hebt dus niet het gevoel dat je nergens meer aan mee kunt doen. Er is ook ruimte om met mate een keer iets lekkers te eten. Dit zorgde er bij mij voor dat ik het lang volhield en niet zo de neiging had om een vreetbui te krijgen. Maar helaas geldt bij alle dieten dat je daarna niet terug moet vallen in je oude patroon.

8. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Ik heb dus ook naar weightwatchers gekeken heb jij online gedaan of met cursus?

9. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Ik heb de cursus gedaan, omdat ik het via internet te vrijblijvend vindt. Door de cursus raak je gemotiveerd en je ontmoet er ook andere mensen. Je moet ook bij je coach op de weegschaal, dit is niet altijd fijn maar het houdt je wel scherp en brengt je zo nodig snel weer op "het goede pad". Hierdoor voel je je min of meer verplicht te blijven komen, wat denk ik zeker als je wat meer gewicht kwijt moet, prettig is.
    Wat ik minder vond aan weightwatchers is dat je punten moet tellen, dus veel omrekenen en wegen van voedingsmiddelen. Maar als je het een tijdje doet gaat dat bijna vanzelf. En je hebt een bepaald aantal "snoeppunten" die je kunt gebruiken voor bijv uit eten gaan, een wijntje, een keer iets lekkers. Het is best veel dat je mag eten, meer dan wat ik van andere dieten ken. Ik ben er vorig jaar 13 kilo mee afgevallen. Ik vond dat je ook nog snel gewicht verloor ook al eet je meer dan bijvoorbeeld Sonja Bakker o.i.d. (halve kilo tot een kilo per week). Ik ben daarna echter gestopt toen ik voor de eerste keer zwanger werd. Toen ik een miskraam kreeg heb ik er van ellende weer 6 kilo aangegeten :(

Deel Deze Pagina