8,5 maand en niet willen slapen 's avonds...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Al een tijdje heeft mijn kleine vent moeite met slapen in de avond.
    Overdag kunnen we hem in bed leggen en slaapt hij vrijwel gelijk maar in de avond dus niet.
    Hij slaapt overdag zo'n 2 keer. 1 keer in de ochtend en 1 keer in de middag (is dan rond 15 wakker)
    Hij krijgt rond half 6 zijn groentehap en rond 19.00 de fles.
    Hij is echt moe in de avond.
    Vaak valt hij ook in slaap tijdens de fles. Soms kunnen we hem dan in bed leggen (slapend). Vaak wordt hij dan na een uurtje wakker beetje huilend maar valt dan weer in slaap....
    Het komt ook voor dat hij bijv. in slaap valt tijdens de fles en dan weer wakker wordt (na 10 min) of dat hij helemaal niet in slaap valt.
    Als we hem dan naar bed brengen, wil hij gewoon niet slapen...
    We hebben echt van alles geprobeerd...even laten huilen...ernaast gaan zitten (maar dan gaat hij dus in zijn handen klappen en mijn aandacht trekken...lijkt haast of hij niet moe is)
    Uiteindelijk gaat hij dan vaak om 21 slapen...

Herkent iemand dit? Tips? Is het een fase? pleaseeee

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Misschien proberen hem iets eerder op,bed te leggeb. Misschien is hij al zowat over zijn slaap heen zeg maar.
    Ik heb dat ook met mijn dochter, bij haar vind ik het ook erg moeilijk inschatten wanneer ze moe is en huilt ze vaak een tijd voordat ze in slaap valt.
    Mijn zoon had nog een speen wat hem een slaapgevoel gaf, maar zij wil helaas geen speentje.
    Ik zet wel altijd een muziekje aan, in de hoop dat ze dat met slaap gaat associeren.
    Succes!!!

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Kun je de slaapjes overdag misschien schuiven? Zodat hij bijv om 16:00 wakker wordt en het zo beter volhoudt tot 19:00 uur. Zoals ik het lees, denk ik dat hij oververmoeid is en dan is in slaap komen heel moeilijk.

Onze kleine is 1 jaar en slaapt van 9:30-11:30 en van 14:30-16:30. Hij gaat om 19:30 naar bed voor de nacht. Hij houdt het van 15:00-19:00 vaak niet vol. Hij is dan over zijn slaap, door de prikkels die hij dan mog krijgt, en wil dan niet slapen terwijl hij bijna omvalt van de slaap.

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Zit ik ook wel eens aan te denken, aan die oververmoeidheid.

Het 'probleem' is echter dat hij al rond 5-6 uur in de ochtend wakker is dus echt om half 9 al moet slapen...Hij slaapt dan vaak tot 10 en dan van 13 tot 14.30-15.00.
    Misschien dan toch een 3e slaapje erbij proberen??

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik zou hem nog even een klein half uurtje een powernapje laten doen om 17.00

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier ook wisselend 2 of 3 slaapjes.

Tussen 6 en 7 wakker smorgens
    Dan van 9 tot 10
    En 13 tot 15 ongeveer
    Soms van 17:30 tot 18:15
    En dan rond 19:30 naar bed voor de nacht. Als hij geen 3e slaapje doet ligt hij er echt om 19u in.

Ik zou ook kijken of een kort 3e slaapje lukt.
    Maar het kan ook 'gewoon' een fase of sprongetje zijn.

7. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oh dat ken ik. Heel vervelend. Onze zoon was ook vaak rond die tijd wakker. Nu is get ong 6:30 (nog te vroeg naar mijn zin haha)

Eerst moest hij dan idd om 8:30 naar bed maar dit heb ik steeds een beetje gerekt. Eerst een kwartiertje zeg maar. Dit kwam omdat hij het derde slaapje (van 16:00-17:00) niet meer wilde doen.

Misschien heeft jouw kleintje een derde slaapje nog even nodig. Zou ik dat eerst proberen.

Deel Deze Pagina