Feest en baby

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door leutjj, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Aankomende zaterdag een feest want ml zijn opa en oma zijn 60jaar getrouwd.
    Allemaal heel leuk natuurlijk, maar ik zit ergens mee.
    Waarschijnlijk wil iedereen de kleine wel vasthouden, maar zie dat dan niet zo zitten. Er komen hooguit 30 personen.
    Thuis vind ik het niet erg als mensen de kleine vasthouden. Maar ze is nog jong (zondag 4week), en we zijn ergens anders en ik denk dat ze dan teveel prikkels krijgt.
    Hoe kan je daar het beste mee omgaan? Hoe kan je zeggen dat je liever niet wil dat ze de kleine vasthouden? Wat zouden jullie doen?

2. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben op verjaardagen etc gewoon gezegd waar het op staat. Heel leuk als iedereen wil kijken, kijken mag dan ook, maar niet aanraken of erboven kletsen met consumptie. Ons zoontje raakte dan ook snel overprikkelt en vond dat altijd ontzettend zielig.
    Misschien vinden mensen mij sindsdien een bitch, maar als je ouder bent geworden, moet je zo snel mogelijk assertief leren worden is mijn ervaring. Voor je het weet pakt iemand zonder toestemming je baby op om ermee te knuffelen of een gebakje te voeren.

Voor de duidelijkheid: op dat moment was ik niet zo stoer en heb dit dan ook met trillend stemmetje gezegd ;)

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zou het super asociaal vinden als mensen zonder jullie toestemming jullie baby oppakken. Ook nog zo'n klein hummeltje. Ik zou gewoon zeggen waar het op staan. Vragen of ze bij de wieg weg willen gaan wanneer jullie denken dat het teveel wordt. Wat ook helpt is de kleine in een draagdoek bij je houden. Komt men wel kijken maar vasthouden kan dan natuurlijk niet.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier hadden we een verlovingsfeestje toen ons zoontje nog geen 4 weken oud was. We hebben hem meegenomen in de kinderwagen en hij heeft vooral bij m'n man en mij op schoot gezeten. Verder bij mensen waaraan ik het aanbood (zoals mijn opa en oma) en als iemand het vroeg keek ik of ik de situatie daarvoor geschikt vond. En sowiezo, als hij huilde nam ik hem weer mee terug.
    Hij is hier nooit zomaar door iemand uit de wagen gehaald, dat werd altijd gewoon gevraagd, anders had ik er ook zeker wat van gezegd!
    Je kan ook nog kiezen voor een draagdoek, heb ik hier gedaan met een drukke familiedag toen hij 2 maandjes oud was, was denk bijna 100 man (schoonfamilie).
    Lekker doen waar jij je goed bij voelt, je hoeft je nergens voor te verantwoorden ;)

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb ook heel in het begin een draagdoek als excuus gebruikt. Werkt prima.

6. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hielden op drukke momenten onze dochter bij ons. Dus ook niet bij oma bijv om discussies te voorkomen. Niet iedereen begreep dat maar dat interesseert mij weinig.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Gewoon zeggen. Jullie kind, jullie regels. Pech als ze het raar vinden. En persoonlijk zou ik haar even alleen bij jezelf houden, scheelt de discussie waarom die wel en die niet. Gewoon niemand.

Maar goed, ook dat bepaal jezelf ;)

8. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij hadden een trouwerij van mijn schoonzusje toen dl 3 weken oud was. Ze ging mee in de wagen en in de draagdoek en bleef eigenlijk de hele tijd bij ons. Opa en oma mochten haar vasthouden en ook oom/tante wanneer dat even handig uitkwam. Verder 1 nichtje die dol is op kleine kinderen. Zij vroeg het en die 5 min konden naar mijn mening geen kwaad. Maar zomaar iedereen, nee daar vond ik haar te klein voor en dat vond ik ook veel te druk! Gewoon lekker bij je houden als dat goed voelt en zelf kiezen wie wel en wie niet je kind (en wanneer) vast mag houden. Bij ons sliep dl voornamelijk, zo'n beetje de hele dag, dus dan was het makkelijk: nee, ze ligt nu te slapen, dus we laten haar lekker liggen!

Bij ons thuis mocht iedereen dl altijd vasthouden, ook kraambezoek heeft dl gewoon mogen knuffelen, maar zo'n dag is toch altijd druk genoeg en dus daarom van ons de keuze om haar voornamelijk bij onszelf te houden ...

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier heeft niemand Dafne de eerste maanden vastgehouden, behalve sm, sz, zus en vader. Ik vind dat niks, dat van hand tot hand gaan. Ik heb nooit gevraagd aan iemand of ze dr vast wilden houden, en ik geloof dat mn lichaamstaal duidelijk genoeg was, want niemand vroeg erom, haha.
    Ik snap t probleem niet, gewoon niet aanbieden, en als ze erom vragen, zeggen: nee, vind t al druk genoeg zo. Als mensen daar moeite mee hebben, is dat hun probleem, niet het jouwe.

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Thuis mag iedereen met onze dochter knuffelen, maar ze gaat echt niet van hand tot hand op een feestje. Vaak is het al druk genoeg voor die kleintjes, dus lekker bij je houden.

Enne, als iemand het vraagt zegt je gewoon dat ze van harte welkom zijn om bij jullie thuis een keer te komen knuffelen, maar dat je het daar te druk vind en het dus liever niet hebt

11. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest naar een bruiloft met onze 11 dagen oude dochter. Tranen met tuiten heb ik gehuild, omdat ik bang was dat iedereen haar vast wilde houden. Euhm ja het was m'n eerste :D.

We hebben haar gewoon in de wagen laten liggen, kap omhoog en klaar. Iedereen hield z'n handen thuis. Wij hebben haar alleen zelf op schoot gehad.

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou dochter niet mee willen nemen naar zo'n feest als ze zo jong is. Aangezien ze nog te klein is voor een oppas zou een van ons thuis blijven met haar.

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Onze meid was 3 maanden toen we haar gedoopt hebben. Voor de meesten was dit de eerste keer dat ze haar zagen. Ze mochten naar haar kijken, haar oppakken als ze wakker was maar daarna ging ik haar gewoon overnemen en terug in haar kinderwagen leggen waar ze gedurende het ganse feest (etentje 's middags in restaurant) lag te slapen. Gewoon in de kinderwagen leggen joh, dan durven de meesten haar er niet uit te halen.

14. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier ook een verjaardag toen ze net 3 weken was. Heb letterlijk gezegd: ik hou dr nu even bij me, het is al druk genoeg voor dr. Dat werkte prima 😄

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

In een draagdoek bij je houden. Dan kan niemand haar oppakken :D . Ik heb dat wel gedaan op bruiloft etc en vond het ideaal.

16. misa

misa Niet meer actief

In de draagzak/draagdoek wil heel goed...! Of anders in de wandelwagen en eventueel een dooky ervoor, dat houd mensen al een beetje tegen.
    En daarnaast ook gewoon zeggen: we houden haar vanavond even bij ons, als je een keer wilt komen knuffelen, dan ben je welkom hoor!

Deel Deze Pagina