Hallo, Nou het is 1 dag gelukt om niet te kijken. Maar ik zie dat ik dus echt niet de enige ben. Bedankt voor de reacties en nu maar hopen dat het leuk afloopt. En ik heb inderdaad gehoord dat een half jaar tot een jaar heel normaal is. Voor je gevoel veel te lang natuurlijk, maar ja. Mijn ouders hebben zelfs 3 jaar moeten wachten. Heel mijn moeder is toen 2 jaar lang binnenste buiten gekeerd. Bleek na 2 jaar mijn vader een ontsteking te hebben. Anitbiotica en hup gelijk raak. Afwachten dus...
Hoi hoi zat net even jullie berichten te lezen en ja ook ik kan er niks aan doen maar het gaat vanzelf en denk er toch wel vaak aan haha. het is idd niet iets wat je tegen kunt houden denk. @ babke knap hoor 1 dag niet gekeken hahaha dat lukt me niet zit elke dag wel even te kijken
Hallo allemaal Ik en mijn man hebben afgelopen maandag besloten om Het te gaan proberen! Nou weet ik dat het heel erg lang kan duren en ga er zowieso van uit dat het bij ons niet zo snel zal lukken. Veel problemen aan mijn kant van de fam op dit gebied. Magoed er niet mee bezig zijn is voor mij echt niet te doen! Stiekem even kijken bij de babykleertjes enz. Kijk elke dag zowieso 2 keer op dit forum. Maar of het nou kwaad kan ik heb geen idee dat is natuurlijk even Afwachten kan mezelf toch niet dwingen er niet aan te denken. Liefs x
Ik dacht ook altijd dat het onzin was (of ik wilde het gewoon niet geloven) dat het zou uitmaken of je er veel of minder meebezig bent.... Ik zelf was ook elke dag bezig met het zwanger willen worden... We zijn 2 jaar bezig geweest, het laatste jaar in de mmm en 6 IUI's (met goed zaad en meerdere eitjes) mislukten keer op keer.. Toen de inschrijving voor IVF eind april dit jaar, had me er helemaal bij neergelegd dat het de komende maanden niets zou worden en wij in oktober ongeveer zouden kunnen starten met onze eerste IVF poging.... Ging mij focussen op mijn lichaam, wilde weer wat afslanken en had een vakantie geboekt naar portugal en besloot om daar naar toe te leven en even niet met zwanger worden bezig te zijn (ik werd hiertoe gedwongen, was me nooit zomaar gelukt!) maar kon nu niet anders, het lukte niet PUNT. en toen... werd maar niet ongesteld! 10dagen overtijd... grrr mijn lichaam natuurlijk helemaal van slag zonder hormonen... Vriend wilde dat ik een test deed..... en wat bleek zwanger!!! Het enige wat ik nu anders had gedaan was het er niet mee bezig zijn! Dus JA ik geloof hier wel in.... maar denk wel dat het eigenlijk onmogelijk is..... mij overkwam het omdat ik niet anders kon en ik in een paar "rustmaanden" terecht kwam.. Hopelijk ben je snel zwanger!
Ik vind dat altijd lastig hoor.. Ik denk dat teveel ermee bezig zijn niet goed is, dan ga je idd meer in de richting van stress, maar er helemaal niet mee bezig zijn dat kan gewoon niet, niet als je eenmaal de beslissing hebt genomen dat je graag een kindje wil.. En voor alle mensen die in de vakantie zwanger worden zijn er ook nog 10 anderen die dat niet worden, maar die hoor je niet Er valt nooit te bewijzen als je toevallig zwanger raakt in de maand dat je er minder mee bezig was, dat het ook daar daadwerkelijk aan heeft gelegen.. Misschien was het anders ook die maand raak geweest omdat het nou eenmaal een kwestie van geluk blijft, ook als alles aan beide kanten in orde is.. En misschien hebben sommige mensen wel meer sex in de vakantie, je weet het niet Ik denk dat het beter is als het geen obsessie wordt, maar weet ook dat dat elke maand dat het niet raak is een stukje moeilijker wordt.. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!
Ik dacht ook altijd dat het onzin was, hoe kan een lichaam nou denken van ow ze is er teveel mee bezig. Logisch dat je er mee bezig bent natuurlijk! Wij waren 2.5 jaar bezig toen we onze 4e IUI deden. Er werd mij bij de follikelmeting gezegd dat er een grote cyste zat dus dat de kans erg klein was deze maand. Die 2 weken erna ben ik er totaal niet mee bezig geweest want de kans was erg klein werd ons verteld. En wat denk je hardstikke zwanger! Helaas een miskraam met 12 weken maar goed. Na 7 IUI`s nog niet zwanger. Dus maar voor IVF. In de maand dat we zouden gaan starten zat ik maar te wachten van wanneer ga ik nou ongesteld worden want ik wil beginnen. En wat denk je weer hardstikke zwanger SPONTAAN! Helaas ook een miskraam bij 5 weken. Bij beide keren heb ik het volledig naast me gelaten en is het toch gelukt. Ergens geloof ik er dus wel in! Het is toch onbewuste stress denk ik. Liefs Kim
Sorry dat ik het zo zeg....maar ik vind het echt onzin dat je niet zwanger zou raken als je er teveel mee bezig bent. Ik denk dat de kans groter is dat je zwanger raakt als je ermee bezig bent. Zo weet je wanneer je ongeveer je eisprong hebt en dus wanneer je moet klussen. Uiteraard moet je mannetje er wel aan mee werken (kunnen bedoel ik daarmee). Ik ben er iedere keer heel erg mee bezig geweest en bij mijn 2 kids de 2de ronde zwanger. Nou zit ik in de 3de rond.
Ik ben het met Maudje eens. En dat het toeval is dat bij degene die er die maand niet mee bezig waren dan net wel zwanger waren. Zoals Brabbel al eerder zei: het lukt of niet. Wel denk ik dat stress niet mee helpt, maar er mee bezig zijn wil nog niet meteen zeggen dat je aan het stressen bent Het scheelt jezelf wellicht wat teleurstelling als je voldoende afleiding hebt en er daardoor niet iedere dag aan denkt. Dat is wel een nadeel bij tempen: je ziet iedere dag je temp. Ik overweeg nu in afwachting op nod te stoppen met tempen
ik heb op 14-10-2011 mijn mirena spiraal laten verwijderen en ook ik vind het al lastig er niet mee bezig te zijn!