Sinds januari dit jaar werk ik bij een benzinestation. Het werk houdt 3 ploegen dienst in. 8 maanden lang is er niks aan de hand geweest, maar sinds ze weten dat ik zwanger ben is het één groot drama geworden. Vrij kort nadat ik positief heb getest, heb ik mijn baas verteld van mijn zwangerschap. Ik vond dat zelf het eerlijkste naar hem toe, mocht ik bijvoorbeeld erg misselijk worden. Gelukkig is dit uitgebleven. Wel heb ik genoeg andere rare dingen al meegemaakt met m'n zwangerschap. Kort nadat hij wist dat ik zwanger was, heeft hij me omgepraat om van m'n 40-uurs contract naar een 27-uurs contract te gaan. Mede onder invloed van hormonen heb ik heel stom, getekend. Ik ga dit aanvechten, aangezien ik zwart op wit heb dat hij weet dat ik hier achteraf gezien niet mee akkoord ga. Ondertussen zijn er nog wat andere dingen gebeurd die niet echt fijn zijn, maar anders wordt het hier al helemaal zo'n lang verhaal . Vorige week zondag heb ik een scooterongeluk gehad. Gelukkig was alles met het kindje goed, ik zit alleen onder de schaafplekken..Sinds een paar weken heb ik ook heel erg veel last van m'n onderrug en bekken. Gyn heeft me al gewaarschuwd, omdat ik heel erg veel kans heb op bekkeninstabiliteit. Het is zelfs zo erg dat als ik even op de bank lig, mijn lief me omhoog moet trekken, omdat ik anders niet omhoog kom... . Ook heb ik een te hoge bloeddruk zijn we afgelopen week achtergekomen (o.a. ivm met m'n suikerziekte) Afgelopen week heb ik nachtdienst gedraaid en een vals briefje van 20 euro onderschept. Aangezien ze de beelden naar de politie moeten sturen, gingen ze de videobeelden eerst bekijken. Al sinds ik daar werk, ga ik een tijdschrift lezen als ik klaar ben met m'n werk. Zo ook die nacht dus. Kom ik vrijdagavond op m'n werk, ligt er een briefje voor me klaar met een hoop klachten over het feit dat ik lees in de nacht, terwijl er meer dan voldoende werkzaamheden zijn ..Ik ben zeker niet de enige die een tijdschrift leest, maar die andere is toevallig zijn lievelingetje (en ook nog eens mijn beste vriendin)... Op dit moment zit ik er helemaal doorheen, ik wil niet meer gaan werken...mijn contract loopt af in januari en ik zie er een zwaar gat in dat het uberhaupt nog verlengd gaat worden....het liefst zou ik nu de ziektewet in gaat met het oog op mn bekken en bloeddruk. Wat zouden jullie doen? Sorry voor het lange verhaal Groetjes, Angela
Ik wil er nog even aan toevoegen dat voordat ik zwanger was, ze altijd tevreden over me waren. En het feit dat ik lees in de nacht wisten ze ook al 8 maanden....
nou meid, als ik je verhaal zo lees denk ik dat de kans groot is dat je contract niet verlengd zal worden.... gelukkig heb je dan wel recht op ww (100 %) normaal ben ik zeker niet zo'n voorstander van uitkeringen enz. maar je bent zwanger, hebt al te horen gekregen dat je rustig aan moet doen en nu ligt er waarschijnlijk ook nog veel emotionele druk op je die zeker stress met zich mee brengt.... ik denk dus dat je nu om jezelf en je kindje moet denken, en hoe je dat het beste kunt doen weet alleen jij, luister naar je eigen gevoel... en denk vooral aan je kindje! veel sterkte, liefs, female