Niet meer aankomen/ afvallen aan einde vd zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shahrazed, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatste controle bij de gyneacoloog was ik ineens een halve kilo afgevallen. Terwijl ik daarvoor altijd wel een kilo of meer was aangekomen. Nu weeg ik mezelf thuis ook (zonder kleding, dus betrouwbaarder). En op mn eigen weegschaal sta ik gewoon stil qua gewicht, nu al een week of 5/6.

Ik zelf herken het niet van andere zwangerschappen. Wie wel?

En mijn man kwam nog met het verhaal (wat hij gehoord had), dat als je op het einde vd zwangerschap gaat afvallen, de baby snel komt..... :(

In totaal ben ik tot nu toe 9 kilo aangekomen.

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik heb ook weleens gehoord dat als je afvalt de baby in aantocht is maar of dit waar is of een baker praatje geen idee?

Ik ben zelf niet afgevallen tijdens de zwangerschap maar de laatste weken bleef ik ook stilstaan met me gewicht en ik ben uiteindelijk ingeleid met 41+2

3. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn maag zit zo in de verdrukking dat ik de laatste tijd minder eet en dus ook niet aankom.

4. Joyceke1979

7 sep 2012
    32
    0
    0
    Ik kom ook niet meer echt aan nu ,had de weegschaal al weken geleden aan de kant gezet omdat ik de kilo's niet meer kon aanzien.Nu afgelopen week nog een keertje gewogen en er was amper wat bijgekomen.Maar ook ik had/heb veel last van mijn maag eerst flink maagzuur maar daar heb ik nu tabletten voor die enorm goed helpen,maar heel veel eten past er gewoon niet in.Ach ja 19 kg erbij vind ik toch meer dan genoeg ;)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is er wat veranderd in je eetpatroon of je activiteitenpatroon? dat kan natuurlijk ook meespelen, wanneer je minder eet dan zal je lijf de reserves gaan aanspreken. Beweeg je meer oid, dan verbruikt je lijf meer dan anders.
    Bij mijn oudste zijn we vier weken voor de bevalling nog verhuisd.... dus ondanks alles toch actiever en onregelmatiger eten... dus ik viel prompt anderhalve kilo af, en op 14 kilo totaal is dat natuurlijk best wat.
    Bij de jongste had ik zwangerschapsdiabetes dus ben vanaf 28/29 weken op dieet geweest..... nu viel ik hiervan niet af, maar ben in die 10-12 weken hooguit een kilo gegroeid door een compleet ander voedingspatroon.

Dus het hoeft niet direct erg te zijn.....

6. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    hier niet echt heel erg afgevallen ofzo. maar het staat wel stil.
    vind het wel fijn:), er zit nu in totaal 14 kg aan.

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben tot nu toe rond de 6 kilo aangekomen en er komt ook niets meer bij :) Maar dat hoeft van mij ook helemaal niet, kleine groeit dus ik vind het wel best. Ik vind het alleen wel raar, op de weegschaal staat er elke ochtend een lager getal (wel hetzelfde elke keer) dan de laatste keer dat de vk me woog, dus misschien ben ik ook wel afgevallen

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben tot nu toe 14 kilo aangekomen. Ondanks dat ik best wel veel snoep en snack, sta ik nu al 7 weken stil met mijn gewicht. Volgens de vk is dat normaal. Niet iedereen komt de meeste kilo's aan het eind aan, sommigen alleen de eerste 2 trimesters

Deel Deze Pagina