de 2e, ligt het nou aan mij

Discussion in 'Zwangerschap' started by menne, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. menne

menne Lid

Dec 29, 2008
    25
    0
    0
    onderwijs assistente
    berkel en rodenrijs
    hai

ik ben zwanger van de 2e, dat dat anders is als de eerste ben ik al achter.
    wat mij het meeste verbaasde is dat mijn omgeving ook zo totaal anders reageerd.
    waarbij bij de 1e ruzie werd gemaakt wie mijn babyshower mocht organiseren is er nu niemand die het innitiatief geeft genomen.bij de eerste kwamen mensen spontaan naar de babykamer kijken en namen kadootjes mee en nu hoor ik van niemand wat.
    het geeft mij zo het gevoel alsof dit kindje tja niet boeiend ofzo.
    doet me best pijn, niet om de kadootjes natuurlijk maar wel de intresse naar mijn wondertje.
    zijn dit mijn hormonen of hebben meer vrouwen deze ervaring???

gr melanie

2. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, hier net zo! Althans van de familie uit dan, bij vriendinnen zit het nog wel goed!

3. mimi81

mimi81 Lid

Nov 17, 2010
    85
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb het gevoel ook wel een beetje. Dat ik zwanger was van de eerste kregen we heel veel kaarten. En nu heb ik wel geteld 5 kaartjes gekregen.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik twee kaartjes... Van mijn moeder, en van een goede vriendin. Ik merk het ook hoor...

Maar eerlijk is eerlijk, ik merk het ook bij mezelf. Deze zwangerschap vliegt tot nu toe voorbij... Gisteren was ik 12 weken zwanger, dat was de vorige keer een feestje waard! En nu ging de dag min of meer onopgemerkt voorbij :(

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoor het heel vaak, nog erger zijn de derde, vierde etc..

Hier niet meegemaakt maar kwam doordat de tweede en derde een tweeling was, nog specialer ofzo?

6. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zei gister hetzelfde,bij de eerste hing de muur vol kaartjes en nu hangen er 2 zielige kaartjes aan de muur.

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Merk ik ook er heeft werkelijk nog niemand een kaartje gestuurd. Mijn eigen vader heeft in december gebeld en dan alleen maar om te vragen ofwe met kerst kwamen,verder compleet geen telefoontje mailtje helemaal niks.. Deze zwangerschap is ook echt voorbij gevlogen..

8. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hier ook.. maar 1 kaartje, en werkelijk nog geen 1 cadeautje of iets dergelijks!
    Het is nog vroeg, maar toch bij de 1e had ik wel 10 kaartjes en op dit termijn al allerlei cadeautjes gekregen!

9. menne

menne Lid

Dec 29, 2008
    25
    0
    0
    onderwijs assistente
    berkel en rodenrijs
    ik ben blij dat ik niet de enige ben, doet me soms wel stiekem wat verdriet!
    bij mij gaat de zwangerschap ook veel sneller omdat je volop bezig bent met de 1e enzo maar het is wel heel bijzonder en mijn kindje die nu al 'vergeten' wordt.
    ben ook benieuwd hoe het straks is als ze geboren is....

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Hier de derde maar hoe meer kinderen hoe minder idd. Alleen mijn hele lieve schoonmoeder een kaartje en cadeautjes. Niet dat ik dat heel belangrijk vind maar het gaat om het idee he ;)

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Het is niet nieuw meer en dus boeit het mensen minder.

Hier de derde en de.blikken zeiden alleen maar "alweer?" hier ook helemaal geen intresse. Zelfs niet met de echo etc dus ik zeg er ook niets over hoe het gaat etc

Ze horen het vanzelf wanneer de kleine geboren is . Of een dag later ofzo

12. Mea

Mea Lid

Sep 2, 2012
    80
    0
    0
    Oh herkenbaar, ik ben zwanger van de vierde en dat isvoor naaste familie niet meer zo spannend ofzo, juist mensen die wat verder weg staan, zijn er wel helemaal in geïnteresseerd gelukkig. Maar snap je verdriet wel hoor, elk kindje is speciaal en je wilt dat iedereen dat met jou meebeleeft zo, helaas is dat in de praktijk anders.... Geniet er zelf maar lekker van! Doe ik ook hier van nr 4! ;)

13. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

Nov 2, 2011
    1,055
    0
    0
    Herkenbaar....flauw hè...net of het nu niet meer bijzonder is ofzo....

Gefeliciteerd met je Zwangerschap....en een digi knuffel voor jullie tweede kleintje!

14. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Met de derde word het nog minder... ;)

15. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Nee niet herkenbaar. Maar het komt misschien wel omdat er 7 jaar tussen 1 en mijn 2de zit.
    Ik merk juist dat mensen geïnteresseerd zijn, meelevend en ervan genieten.
    Jammer hoor, als mensen amper reageren.

16. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    oh hier niet zo al hoop dingen gekregen

17. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Hier net zo. Heb 3 kaartjes gekregen van mensen die altijd kaartjes sturen en van mijn schoonouders een broekje en mutsje en van paps een pakje. Vragen hoe het gaat doet bijna niemand. Echo's tja die lijken allemaal op elkaar.

18. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Tsja, hier ook een stuk minder enthousiastme.
    Wij zijn dan ook de enige met kids in de vriendengroep en ik heb soms het gevoel dat zij alleen maar denken "nog minder tijd voor ons" ;)
    Nu hebben wij sowieso een drukke periode achter de rug en nogsteeds dus veel vrienden spreken we momenteel uberhaupt bijna niet.

Kaartjes ? 0 ;) maar bij onze vorige kreeg ik daar ook maar 2 of 3 van haha.
    Familie is gelukkig wel super enthousiast

19. Roxx

Roxx Lid

Aug 20, 2010
    31
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier ook zo, maar ik merk ook dat het ook wel een beetje ligt aan het gemak om een berichtje via de app of Facebook te sturen. Als deze mensen een kaartje hadden gestuurd was mijn muur vol geweest..

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Inderdaad hier ook nog maar een stuk of 5 kaarten tov de 30 of meer bij de 1e......
    De zwangerschap gaat naar mijn gevoel wel een stuk sneller. ..

Share This Page