We worden er een beetje tureluurs van maar mike wil sinds een week of zo niet meer alleen zijn. OF dat nu savonds is smorgens of smiddags, of dat nu in de box is of in bed, kereltje huilt schreeuwt en jammert de hele buurt bij mekaar als er bij hem weg lopen en hij ons niet meer ziet. Voorheen had hij het alleen als hij savonds naar bed moest , dan was het ook kommer en kwel maar nu is het de hele dag door. We laten hem wel huilen voor een minuut of 10 maar langer kun je t ook niet aanhoren. Hij is er zelfs schor door. Iemand enig idee of dit weer over gaat en wat nu de beste tip is.
Enige oplossing is: uitzitten... Het is een fase! De eenkennigheid slaat (tijdelijk) toe. Wij hebben momenteel precies hetzelfde. Toch proberen te zorgen dat je wat meer in de buurt blijft dan anders, zodat hij ziet dat je niet echt weg gaat, meer kun je niet doen. Kost allemaal even wat meer energie helaas, maar echt, het gaat over! Sterkte ermee...
Jah had al zo een vermoeden maar leuk is anders. En het hoeft niet eens 1 van ons te zijn. Als mijn moeder of zelfs iemand anders erbij is dan is t ook wel goed. Als er maar iemand is die hij kan zien. Leg ik hem in bed en hoef maar 4 stappen te zetten naar de deur dan begint hij al te jammeren. Ben ik dan ook nog eens uit beeld dan is de wereld te klein. Kan er ook niet de hele dag bij blijven. Heb wel het idee dat hij er minder last van heeft in de box dan in bed. Daar heeft hij het ook wel maar in zijn bedje liggen vindt hij nog t minst leuk. Heb hem nu ook maar even uit bed gehaald en naast me in zijn wip stoeltje gezet bij de pc. Had ff geen trek om weer een paar uur op zijn of rond zijn slaapkamer te zijn. 10 uur bad + fruit. Tot nu toe slaapt hij dan wel als ik hem dan in bed leg. Hopelijk houdt hij dal wel vast
Als Camila ook zo bezig is dan zet ik haar iedere keer bij me in de buurt zodat ze me kan zien, geen enkel probleem! Ik gebruik er het wipstoeltje voor of de kinderwagen, of ik leg haar op het logeerbed naast de computer. Zo vindt ze het altijd erg gezellig om er bij te zijn als ik ga douchen, ze giert het uit van plezier!
Heeft me dochter ook gehad. je kan de 5 min regel toe passen en hem daar mee leren dat mama of papa niet verdwijt want zo zien kinderen het als iets weg gaat is het ook echt weg! dus wat je kan doen is als hij gaat huilen kun je bv in de kamer er naast was gaan doen of iets zo dat hij je hoort. of na een paar min even na hem toe gaan niet uit bed halen. laten zien dat je weg gaat maar ook trug komt het is een fase die heel lang kan duren maar ook kort bij mijn het dit geholpen su6 ermee
Bij ons heeft ''kiekeboe'' wel geholpen. Ben ik ff in de keuken en hij begint te piepen dan ga ik kiekeboe spelen...soms ben ik nog aan t ''kiekeboe-en'' en speelt hij alweer rustig verder.