Blaren op de tong!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stef, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ben erg benieuwd of jullie dit al eens mee hebben gemaakt!
    Gisteren had onze zoon 40,5 graden koorts opzich helemaal niet erg maar hij was erg suf en drinkt veel minder dan normaal.
    Eten doet die eigelijk helemaal niet.
    En na 1,5 uur is die zo moe als wat en hangerig.

Nou keek ik net in zijn mondje en bleek die allemaal witte plekken te hebben op zijn tong vooral aan de zijkanten.
    Ook hele grote plekken. En gisteren haalde die iets wits uit zijn mond zonder dat die gegeten had.
    Dus waarschijnlijk waren dat velletjes ofzo?
    Hij kwijlt ook als een gek maar goed ik dacht hij is met zijn kiezen bezig.
    Nou niet dus! Hij stinkt ook vreselijk uit zijn mondje.

Wie heeft dit nog meer meegemaakt!
    Ik heb de huisarts al gebelt en die bellen straks terug of we vandaag nog langs moeten komen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Liefs stef

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,334
    36,194
    113
    Kan het geen spruw zijn? Dat heeft Jesper afgelopen week gehad (heeft). Hij had allemaal witte blaartjes op zijn lipjes en wangetjes aan de binnenkant. Ook had hij een witte tong.

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    jaa ik dacht ook aan spruw.
    maar dat zijn niet echt blaren denk ik

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Merel heeft er 1 nu op de punt van haar tong. Het lijkt alsof ze erop gebeten heeft. Soms lijkt hij weg en vervolgens blijkt de blaar er nog gewoon te ziten. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts. Merel heeft toen ze een paar weken oud was spruw gehad en dit is toch iets anders. Gebeten of verbrand lijkt het op, maar de kleur lijkt wel aldoor anders. Soms wit, dan weer wat geler, soms iets rood.....ik weet het niet, ga het morgen horen. Merel heeft trouwens geen last met eten en drinken.

5. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Hoi,

Nou gisteren langs de huisarts geweest.
    Blijkt dat het herpes is! Van iemand gekregen die koorstlip heeft gehad de afgelopen 3 a 2 weken geleden.

Nou hebben me vriend en ik er helemaal geen last van gelukkig! Alleen me moeder heeft het dus wel 3 weken geleden gehad... ze blijft altijd zo ver mogelijk bij kaye dan uit de buurt.
    Maar blijkbaar niet goed genoeg dus.

Hij krijgt er geen medicijnen voor want het moet zelf weggaan! Alleen moest ik wel bedenken als ik nu beval dat me kereltje het huis uit moet totdat het over is :(
    Anders is het een groot gevaar voor de kleine.
    En zelf moest ik ook maar goed uitkijken want als ik het kreeg hebben we ook een groot probleem.
    Erg fijn dus want bij elke kramp denk ik neeee blijf maar lekker zitten kleine!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    daar zit je ook lekker op te wachten als je bijna moet bevallen. maar hoe ga je dat doen als je moet bevallen en hij heeft het nog? is toch zielig voor hem dat ie dan niet bij papa, mama en de baby mag zijn. (begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook doen hoor)
    ik ben ook als de dood dat alyssa zoiets krijgt. in onze omgeving zijn best wat mensen die wel eens een koortslip hebben. mn beste vriendin had er laatst ook eentje en is dus maar thuis gebleven (ze zou eigenlijk gezelli een bakkie komen doen).

succes ermee en hopen dat het over is als je gaat bevallen en natuurlijk hopen dat ie jou niet besmet.

liefs doris

7. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48

Ik had het ook helemaal niet verwacht zoiets!
    Geen idee dat herpes ook op de tong kon komen.
    Maar als de kleine binnen nu en 3 dagen zich aanmeld dan zou je me zoontje naar opa en oma moeten!
    Ik hoop gewoon dat die lekker blijft zitten. Want vind gewoon belangerijk dat als de kleine geboren wordt dat ze elkaar kunnen zien.
    Want zou het zielig vinden als dat niet kan door zoiets lulligs eigelijk.
    Dus ik hou me nu gewoon lekker rustig en doe zo weinig mogelijk om alles stil te houden.

Tis gewoon inderdaad zo gevaarlijk voor die kleintje dat risco mag niemand nemen natuurlijk.

8. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    kan je geen daktarine oralegel smeren? dat dient er namelijk voor en dan is hij er na 3 dagen vanaf.

Share This Page